't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Harald »

Koppel!! schreef:
Harald schreef:Zou zo'n rekker netje ( ofhoe noemt ge dat )
niet makkelijker zijn?
Awel, bagagespin dus :mrgreen:

Grtz, Philip!

Dit is een bagagespin
Afbeelding

en dit is zo'n rekker netje

Afbeelding

Ik denk dat ge onder zo'n rekkernetje( bagagerekker bij RAD )
bvb uw natte handdoek kunt steken en dat die dan na 1 uurtje rijden droog is
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Smullie
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 feb 2007, 06:14
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Smullie »

Afbeelding
:pig: :pig:
GS staat voor geil speelgoed
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Zeppe »

Ik denk dat ge onder zo'n rekkernetje( bagagerekker bij RAD )
bvb uw natte handdoek kunt steken en dat die dan na 1 uurtje rijden droog is
Dan kan je dat aankopen met eco-cheque's
want dan is dat een eco-droogkast :lol: :lol: :lol:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Koppel!! »

YOO
tricky schreef:
Ik denk dat ge onder zo'n rekkernetje( bagagerekker bij RAD )
bvb uw natte handdoek kunt steken en dat die dan na 1 uurtje rijden droog is
Dan kan je dat aankopen met eco-cheque's
want dan is dat een eco-droogkast :lol: :lol: :lol:
Been there, done that :mrgreen:

Afbeelding

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Bots
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2007, 23:32
Locatie: Hoeilaart

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Bots »

Hallo,

Dit is volgens mij het beste in combinatie met de zakken.
http://www.touratech.com/shops/008/prod ... ffa92ad75d
(BMW R1200Adv) (BMW R80G/S)
Vespa GTS 300 Super Sport
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Relax »

't Loopt lekker hier.
Bob schreef:
Relax schreef: Long time no see.
Ja, van de vorige keer dat je naar bagagemogelijkheden op zoek was en die zijtassen bij mij thuis kwam halen. Intussen woon ik al elders. De tijd gaat sneller dan toen ik nog een ukkie was.
Jij was nooit een ukkie.
PatricK/GS schreef:Heb ook zo'n rol (maat large) van Ortlieb gekocht, nadat een goedkope kloon van Louis de geest gegeven had.
Twijfelde destijds ook, maar een XLarge lijkt me alleen handig al je hem in de lengte kunt bevestigen op het duozadel en de bagagedrager. Bovendien moet je al bijna met z'n twee zijn om zo'n (volle) zak te dragen.
De large versie past bij mij perfekt in de breedte op de duozit.
Dat bevestigt m'n keuze voor Large. XL leek me al te groot. Nu weet ik ook wat kan.
Bots schreef:Hallo,

Dit is volgens mij het beste in combinatie met de zakken.
http://www.touratech.com/shops/008/prod ... ffa92ad75d
Erg interessant spul. Geen zelfbouw meer. Yep, ben luie donder.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Relax »

De tas is gekocht. AS Adventure in St-Denijs-Westrem. Nu nog bevestigingen bestellen.

Met dank voor alle bijdrages.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Relax »

De tas is gekocht. AS Adventure in St-Denijs-Westrem. Nu nog bevestigingen bestellen.

Met dank voor alle bijdrages.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Bob »

... en 'k zeg het geen, eeeeuuh, drie keer
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door jakke »

Bob schreef:... en 'k zeg het geen, eeeeuuh, drie keer
Wablieft??
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Iceman
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mar 2008, 21:10
Locatie: Zwevegem

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Iceman »

kga ook maar eens mijn zakken posten
Afbeelding
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Relax »

Even updaten: de duotas van SW Motech liet kwalitatief toch te wensen over. De ritssluiting onder de 'hoed' begaf het na 10 maanden. Terug naar de verkoper, die het verzond naar Splash Design. Daar zond men een splinternieuwe terug. Netjes opgelost en zo hoort het ook.
10 Maanden later: identiek hetzelfde probleem. Je zou dan toch gaan denken dat de materiaalkeuze te wensen overlaat. Niet volgens Splash Design. Zij gaven als reden om vooral niets te doen: de tas is vuil en een rits is een slijtageproduct. Inderdaad, de tas was vuil (logisch als ze op een motor zit die elke dag rijdt - heb ze niet gekocht om op de achterbank van de auto te leggen), maar onder de 'hoed' was ze erg netjes. Ze meldden mij ook dat mijn garantie na de eerste keer vervallen was. Huh? Dus iets slecht vervangen door een gelijkwaardig slecht product geeft de klant geen verhaal meer bij een tweede probleem?
Mails met SW Motech zelf (eerst ontkenning van het probleem, later een verzoek aan Splash Design om tussen te komen) bezorgden me een voorstel tot korting van 30% op een nieuwe tas. Dus nog 'ns meer dan 100 euro betalen voor een nieuwe tas (de derde intussen) om dan na een jaartje of zo opnieuw een kapotte rits te hebben? Neen, dank u, da's me te duur voor een rits. Ben niet op het voorstel ingegaan en zowel SW Motech als Splash Design zal ik zoveel als mogelijk trachten te weren bij aankoop van spullen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Danny »

wat gaat er dan stuk aan de rits?? is die uiteen getrokken door gewicht dat hangt in de breedte op de tandjes of is ze echt stuk, tanden eruit etc...
is 't het eerste dan zou een klein riempje die krachten kunnen reduceren naar nul...

laat eens zien dat ding :mrgreen:
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Koppel!! »

Ben ook benieuwd naar de foto's!

Enneuh, inzake de garantieregeling, niet dat ik er mee akkoord ga, maar ook bij BMW is de regel dat je één keer recht hebt op garantie, en dat daarna de garantie op dat bepaald item en/of herstelling volledig komt te vervallen. Zo heb ik m'n balhoofdlager v.d F800GS al laten vervangen, mocht nu nogmaals stuk gaan, dan heb ik pech aangezien 't reeds onder garantie vervangen is :-(

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Werner Von C. »

@Philip => indien je balhoofdlager binnen garantie wordt vervangen, en nadien, nog steeds onder garantie weer defect gaat, dient de fabrikant dit op hem te nemen...het lijkt me van de pot gerukt dat je maar recht zou hebben op 1 vervanging binnen de wettelijke garantietermijn van een bepaalt onderdeel
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Koppel!! »

Tja, dat 't te gek voor woorden is vind ik ook, maar zo is het me toch gezegd. De enige manier om hier onderuit te kruipen was zo'n 20% (oid) v.d reparatie (die dus volledig onder garantie valt) zelf op te hoesten. Zo is me verteld geweest, meer weet ik ook niet.

Trouwens, ik heb die 2+2, we zullen in de toekomst nog gaan meemaken wat die garantie waard is, want ondanks dat ik de F800GS een wereldfiets vind, en 'm daar ook zo voor gebruik, is 'm niet vreemd van hier en daar serieuze kinderziekten, of zelfs tekortkomingen :silent:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Relax »

Danny schreef:wat gaat er dan stuk aan de rits?? is die uiteen getrokken door gewicht dat hangt in de breedte op de tandjes of is ze echt stuk, tanden eruit etc...
is 't het eerste dan zou een klein riempje die krachten kunnen reduceren naar nul...

laat eens zien dat ding :mrgreen:
Rits gaat gewoon stuk door gebruik, niet van overbelasting. 't Is dus met een dubbele loper en als ik ze dicht trek, gaan de tandjes weer open nadat de loper passeerde.
Op de foto zie je de tas in z'n geheel, met het 'deksel' dat de rits verstopt. Dat deksel houdt er momenteel m'n spullen wel in, maar toch wat minder zekerheid. En het principe suckt ernstig.

Ik vroeg bij wijze van doorgetrokken logica aan Mr. Splash Design wat hij zou zeggen als ik 'm een Mercedes van €45.000 zou verkopen, waarvan de motor in de soep loopt na één jaar. Komt ie klagen, krijg van mij een spiksplinternieuwe Mercedes, maar identiek dezelfde motor (wat trouwens een zuivere schuldbekentenis is als je een nieuwe geeft - zie ook de tas). Gaat ie weer stuk na 1 jaar. Mijn antwoord als Mercedesverkoper: pech, garantie verlopen, want je hebt er al 'ns van genoten. Zijn antwoord: dat is iets anders. Ja, zo eindigt de discussie direct. Ik zou zeggen: productfout en conclusies trekken.
De dame van SW Motech hield vol dat hun materiaalkeuze niet fout was en dat de rits tegen haar taak was opgewassen. Wat zeg je dan nog, naast F****** B*****?


Enkele foto's:

Tas in kwestie:
Afbeelding

Lang geleden dat ik die moto zo proper zag.

Rits:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Bob »

Relax schreef: Wat zeg je dan nog, naast F****** B*****?
Ik gok op "ucking ullshit"
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Relax »

Laat het ons daar op houden. De tweede mogelijkheid met B***** was ietwat persoonlijker.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Bob »

Vandaar. Ik ken dat mens niet. 'k Hou het dus graag wat afstandelijker.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Danny »

Oke gezien, ritsen die op die manier open gaan zijn niet per definitie versleten, meestal is 't de schuiver die de rits niet genoeg meer in mekaar duwt en dus sluit ze niet voldoende meer, je kan met een fijn punttangetje de schuiver terug ietsje dichter te klemmen dat zou tijdelijk moeten helpen. daarna kan je evt de rits vervangen of proberen met enkel een nieuwe schuivern, die moeten zij toch kunnen leveren. ik heb een tiental soorten liggen maar 't moet natuurlijk de juiste zijn.

stevige rits heb ik ook de lopende meter maar enkel donkergroen. :mrgreen:
Schalkseruiter®
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2012, 17:36

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Schalkseruiter® »

Heb gelijk hetzelfde voor als Relax met idem tanktas,idem rits...zou er foto's van kunnen nemen maar dan val ik in herhaling....bijkomende is dat er 2 schuivers op de rits zitten en deze ook maar beperkt tot één enkelpunt kunnen geschoven worden , normaal moeten ze beiden volledig rond kunnen...ga ze toch ook een keertje binnendoen en eens luisteren welke oplossing ze bieden.
Grtz
Schalkse®
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door RBee »

Schalkseruiter® schreef:ga ze toch ook een keertje binnendoen en eens luisteren welke oplossing ze bieden.
Grtz
Schalkse®
Als het de eerste maal is krijg je een nieuwe. :mrgreen:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ReeF
Berichten: 188
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:25
Locatie: Schoten

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door ReeF »

Danny schreef:Oke gezien, ritsen die op die manier open gaan zijn niet per definitie versleten, meestal is 't de schuiver die de rits niet genoeg meer in mekaar duwt en dus sluit ze niet voldoende meer, je kan met een fijn punttangetje de schuiver terug ietsje dichter te klemmen dat zou tijdelijk moeten helpen. daarna kan je evt de rits vervangen of proberen met enkel een nieuwe schuivern, die moeten zij toch kunnen leveren. ik heb een tiental soorten liggen maar 't moet natuurlijk de juiste zijn.

stevige rits heb ik ook de lopende meter maar enkel donkergroen. :mrgreen:
Precies, ik heb dat met de rits van de BMW tanktas gehad, de rits waarmee je die tas vastzet op de moto dan, ff iets dichter nijpen en hij doet t weer prima, nu al ieeeeeeeeeeeeeel lang

@Re-laks, je mot nijpen
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: 't Is 'ns wat anders... tassen, zakken en gedoe

Bericht door Relax »

Danny schreef:Oke gezien, ritsen die op die manier open gaan zijn niet per definitie versleten, meestal is 't de schuiver die de rits niet genoeg meer in mekaar duwt en dus sluit ze niet voldoende meer, je kan met een fijn punttangetje de schuiver terug ietsje dichter te klemmen dat zou tijdelijk moeten helpen. daarna kan je evt de rits vervangen of proberen met enkel een nieuwe schuivern, die moeten zij toch kunnen leveren. ik heb een tiental soorten liggen maar 't moet natuurlijk de juiste zijn.

stevige rits heb ik ook de lopende meter maar enkel donkergroen. :mrgreen:
Zal 'ns proberen. Als ik nog 'ns bij Reef ben.
Ik weet niet of je daar een nieuwe rits in krijgt. Volgens Mr Splash niet, maar die denkt dan weer in termen van nieuwe verkopen.
'k Zal 'ns bij een kleermaker of zo binnen wippen.
Schalkseruiter® schreef:Heb gelijk hetzelfde voor als Relax met idem tanktas,idem rits...zou er foto's van kunnen nemen maar dan val ik in herhaling....bijkomende is dat er 2 schuivers op de rits zitten en deze ook maar beperkt tot één enkelpunt kunnen geschoven worden , normaal moeten ze beiden volledig rond kunnen...ga ze toch ook een keertje binnendoen en eens luisteren welke oplossing ze bieden.
Grtz
Schalkse®
Vandaag ook bij mijn tanktas van SW gehad. Ging ook open nadat één van de schuivers voorbij was gekomen om het ding te sluiten. Schuiver terug erover en opnieuw dicht gedaan. Bleef wel dicht. Rechter schuiver als je op de motor zit, by the way. Het valt me op dat vooral de bochten aan de bestuurderskant moeilijk worden en waar het dan wel eens lijkt fout te lopen.
Had het al een keer of 5 aan de tanktas, maar altijd op de bovenstaande manier opgelost.
Ik steek m'n energie niet meer in contact met SD of SW, ze kennen mij daar al, dus da's bij voorbaat verloren spel.
ReeF schreef: @Re-laks, je mot nijpen
Nop, JIJ gaat nijpen, ik heb zo geen tang.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie