vraagje over dealers
Moderator: GVN
vraagje over dealers
Hallo,
Wie van jullie heeft positieve/negatieve ervaringen met L&C Motors in Olen of Motocare in Diest?
greetz,
Xavier
Wie van jullie heeft positieve/negatieve ervaringen met L&C Motors in Olen of Motocare in Diest?
greetz,
Xavier
-
bmwfreakske
Re: vraagje over dealers
Hallo,Xavier schreef:Hallo,
greetz,
Xavier
Zoals hierboven gezegd, Motocare heeft een goed team, scherpe onderhoudsprijzen en zijn zeer soepel wat betreft garantie-periode.
Groetjes,
Erwin.
F650GS - 2005 - Ijsberg Zilver metallic
-
Jo De Paepe
Hoi,
Beiden zijn geen officiele BMW dealers, (parallelimport)Ik vraag me af hoe het zit met de garantie periode en eventuele terugroepacties of zelfs coulance regelingen vb. plooi in zadel ?
Wat met de service kaart in het buitenland, alleen geldig bij een onderhoudsboekje dat door een officiele dealer is ingevuld.
let op ik ga die mensen hun zaak niet afbreken, maar ik sta toch een beetje in twijfel in zo'n gevalllen
Beiden zijn geen officiele BMW dealers, (parallelimport)Ik vraag me af hoe het zit met de garantie periode en eventuele terugroepacties of zelfs coulance regelingen vb. plooi in zadel ?
Wat met de service kaart in het buitenland, alleen geldig bij een onderhoudsboekje dat door een officiele dealer is ingevuld.
let op ik ga die mensen hun zaak niet afbreken, maar ik sta toch een beetje in twijfel in zo'n gevalllen
-
brit
garantie is wereldwijd. al koop je je bmw motor in china en dient hier iets hersteld te worden tijdens garantieperiode dan kan men je garantie niet weigeren.hoe het zit met de garantie periode en eventuele terugroepacties of zelfs coulance regelingen vb. plooi in zadel ?
over terugroepacties: wie internet heeft kan eventuele teroepacties gemakkelijk traceren. dan gewoon aankloppen bij een bmw dealer. waar jij op onderhoud met je motorfiets gaat, gaat hem geen bal aan...
als er werken in garantie moeten uitgevoerd worden, de dealer krijgt deze terug vergoed door de invoerder.
het is geen geheim dat niet-officiële dealers een doorn in het oog zijn van de merken. vandaar dat ze er dan ook alles aan beginnen te doen om de eigenaar te verplichten naar de officiële dealer te gaan voor onderhoud. heb vernomen dat in de usa de eerste rechtszaken wegens monopolievorming lopen tegen mercedes (geval van vervangen van remblokken waarvoor men naar een mercedesgarage moet).
ik ben nu 5 jaar bmw klant en mijn doelstelling sinds dit jaar is zo weinig mogelijk langsgaan bij een officiële bmw-zaak. ik heb genoeg van al die onzin. als ik wil genaaid worden, dan liever op goedkopere manier bij een niet-officiële dealer!
-
Flat Twin Power
Right on. De merkendealers zijn langzaamaan hun eigen doodsvonnis aan het tekenen.brit schreef: ik ben nu 5 jaar bmw klant en mijn doelstelling sinds dit jaar is zo weinig mogelijk langsgaan bij een officiële bmw-zaak. ik heb genoeg van al die onzin. als ik wil genaaid worden, dan liever op goedkopere manier bij een niet-officiële dealer!
Mij zien ze ook niet meer. Ik wil geen nummer zijn en dan nog eens zwaar mogen afdokken voor werk dat maar half gedaan is. Men wordt dus twee keer genaaid.
Ik ga naar de niet-officiële mens die in eerste plaats werkt voor zijn klanten en dan pas voor zijn portemonee, waar je een mens bent en geen nummer, waar je koffie en een praline krijgt wanneer je gaat, waar je op de kortst mogelijke termijn uw motor terug hebt, waar je een gratis vervangmotor krijgt, waar je vriendelijk geholpen wordt, waar je nog normale prijzen betaald (3x goedkoper dan bij de off dealer) en waar het werk dan nog eens beter gedaan is ook.
Klein voorbeeldje maar dan uit de autowereld. Groot onderhoud voor een VW Transporter. 1100 euro. Zonder speciale zaken, dus gewoon onderhoud en twee nieuwe ruitenwissers. Dat is toch niet meer normaal. Gelukkig moest ik die factuur niet zelf betalen.
Die mensen vragen bijvoorbeeld 12.80 euro werk voor vervangen van twee ruitenwissers
YOO
Ben dan ook niet over één nacht ijs gegaan inzake welke BMW dealer, 't moest éne zijn die mijn vertrouwen verdient, en waar ik me niet genaaid voel
Ik weet natuurlijk niet over welke BMW dealers jullie het hebben, en ik weet er ook enkele die mijn centen in 3 keren zullen zien
nu niet, nooit niet, en vanzeleve niet
Kan alleen zeggen dat ik (tot nu toe) volledig tevreden ben over mijnen dealer
Grtz, Philip!
Als ik eerlijk moet zijn, mijn officiële BMW dealer voldoet perfect aan deze vereisten, daarom ook dat ik meer dan 60km moet bollen om bij hem te geraken...waar je een mens bent en geen nummer, waar je koffie en een praline krijgt wanneer je gaat, waar je op de kortst mogelijke termijn uw motor terug hebt, waar je een gratis vervangmotor krijgt, waar je vriendelijk geholpen wordt...
Ben dan ook niet over één nacht ijs gegaan inzake welke BMW dealer, 't moest éne zijn die mijn vertrouwen verdient, en waar ik me niet genaaid voel
Ik weet natuurlijk niet over welke BMW dealers jullie het hebben, en ik weet er ook enkele die mijn centen in 3 keren zullen zien
Kan alleen zeggen dat ik (tot nu toe) volledig tevreden ben over mijnen dealer
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Ja, idd interessante discussie. Wat er ook van zij, hoe je ook koopt, okkazie of nieuw: je dealer is wettelijk verplicht aan de garantie. Over terugroepacties kan ik niet meespreken maar als een garage graag iemand terug ziet dan kunnen ze maar beter bieden waar je als klant recht op hebt. Service, correctheid en een goede prijs voor goed werk. Vele garages hebben competitieve prijzen en veel garages leveren ook goed werk; maar het is de garage waar je geen nummer bent die het altijd haalt.
Naar een garage waar ik tevreden over ben kom ik steeds terug, ook al moet ik daarvoor 100km rijden.
@Flat Twin Power
Om genaaid te worden moet je idd naar officiële dealer gaan. Uit eigen ervaring kan ik meespreken over gepeperde VW facturen. Wat zij durven vragen voor sommige simpele zaken grenst aan het absurde. 'Volks'wagen heet dat dan... Gevolg is dat ge geen voet meer binnen zet in merkengarage en zo veel mogelijk zelf doet. Hetzelfde geldt voor een Honda garage waar ik na één beurt geen voet meer heb binnengezet.
@Flat Twin Power
Om genaaid te worden moet je idd naar officiële dealer gaan. Uit eigen ervaring kan ik meespreken over gepeperde VW facturen. Wat zij durven vragen voor sommige simpele zaken grenst aan het absurde. 'Volks'wagen heet dat dan... Gevolg is dat ge geen voet meer binnen zet in merkengarage en zo veel mogelijk zelf doet. Hetzelfde geldt voor een Honda garage waar ik na één beurt geen voet meer heb binnengezet.
van één van de bovengenoemde garages kan ik al zeggen dat ze hun nieuwe moto's gewoon bij een officieële dealer kopen...
er zijn zelfs in Belgie erkende dealers die hun filterkes bij den Hobbyist halen i.p.v. ze in Bornem te bestellen...
geen probleem met die garage dus... al heeft ieder zijn eigen ervaringen bij zijn eigen dealer... zolang je je niet gekloot voelt is 't ne goeie he
ik zal 't allemaal wel zelf doen
er zijn zelfs in Belgie erkende dealers die hun filterkes bij den Hobbyist halen i.p.v. ze in Bornem te bestellen...
geen probleem met die garage dus... al heeft ieder zijn eigen ervaringen bij zijn eigen dealer... zolang je je niet gekloot voelt is 't ne goeie he
ik zal 't allemaal wel zelf doen
-
Frank Beeper
De discussie over officiele dealer of niet is niet van vandaag, net zoals bij de autodealers zijn de motodealers een aantal zaken verplicht tov de invoerder, minimum stock, speciale apparaten, demomachines, minimum show room enz..enz... en dit ten voordele van de (kandidaat)klant alleen al daarom gaat mijn voorkeur steeds naar een officiele dealer. Dank zij hun inspanningen en investeringen krijgen, we meestal een perfecte service maar kunnen de andere "niet officielen" ook hun waren verkopen.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat we ons moeten laten "rollen" maar degelijke afspraken maken de beste zaken. Bij de "niet officiele" zijn er ook deugnieten die soms enkel maar pretenderen er iets vanaf te weten.
Als ik het zo herlees is dit meer een pleidooi voor de officiele dealers maar door men jarenlange ervaring in autodistributie heb ik het toch zo steeds ervaren. En neen ik ben geen afgevaardigde van een dealer ofzo maar alleen maar een zeer tevreden klant van zo een dealer.
Groeten
Frank
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat we ons moeten laten "rollen" maar degelijke afspraken maken de beste zaken. Bij de "niet officiele" zijn er ook deugnieten die soms enkel maar pretenderen er iets vanaf te weten.
Als ik het zo herlees is dit meer een pleidooi voor de officiele dealers maar door men jarenlange ervaring in autodistributie heb ik het toch zo steeds ervaren. En neen ik ben geen afgevaardigde van een dealer ofzo maar alleen maar een zeer tevreden klant van zo een dealer.
Groeten
Frank
2003 - 2009 1150 GS
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
brit
je betaalt er dan ook voor!Koppel!! schreef:YOO
Als ik eerlijk moet zijn, mijn officiële BMW dealer voldoet perfect aan deze vereisten...waar je een mens bent en geen nummer, waar je koffie en een praline krijgt wanneer je gaat, waar je op de kortst mogelijke termijn uw motor terug hebt, waar je een gratis vervangmotor krijgt, waar je vriendelijk geholpen wordt...
toen ik mijn eerste bmw particulier verkocht, was ik tgo een potentiële koper aan het pochen over het bmw onderhoud: 'meneer, bij bmw gebeurt het onderhoud op basis van voorgeschreven stappen, krijg je een onderhoudsschema, blabla'... zijn antwoord: 'allemaal zever, ik heb al 3 bmw's gehad en zet geen voet meer binnen bij een bmw garage'. ik was lichtjes verontwaardigd...
toen ik in het verleden net van een onderhoud thuis kwam en mijn achterlicht op de grond tuimelde bij het binnenrijden van de garage had ik al meer begrip voor wat de man indertijd zei ('schroeven en bouten controleren en eventueel vastzetten' was nochtans aangevinkt op het onderhoudsblad), ... zo kan ik nog verder gaan met voorbeelden.
-
herbertroelandt
-
Flat Twin Power
Gewoon zelf doen is niet altijd een optie.herbertroelandt schreef:Doe het dan toch gewoon zelf!
Ten eerste, je moet er verstand van hebben
Ten tweede, je moet het juiste materiaal hebben
Ten derde, sommigen trekken hun motor af van de belastingen en hebben baat bij facturen.
Er zullen uiteraard wel goede officïele dealers zijn, maar ik heb ook al heel slechte ervaringen ermee, gaande van nieuw materiaal aanrekenen terwijl ze het oude stuk gewoon hebben opgelapt over veel te dure prijzen tot het echt naar de vaantjes helpen van een motor.
De laatste was de deze. Ik wil een Schuberth C2 kopen en ga in de solden naar de off. BMW dealer. Ik vraag: is er korting op Schuberth tijdens de solden. Antwoord, neen hoor, daarop krijg je geen korting, terwijl wij 6 motorfietsen in leasing bij deze dealer hebben lopen dus zou je wel denken dat er iets van af kan.
Daarop ga ik naar een winkel waar ik nog nooit eerder ben geweest en krijg prompt 20 procent korting op een C2
Gezien onze leasing moto's regelmatig binnen moeten bij deze dealer kan ik een heel boek schrijven met straffe stoten.
Met mijn eigen motor zet ik daar geen voet meer binnen.
Onlangs heeft mijn kameraat met ne k 1200 LT over twee betonne varkensruggen die naast de weg zitten gereden en dan op een boom, hij had zelf niets reed ook niet hard maar was niet aan het opletten.motor naar de dealer en totaal verlies,hij kreeg nog maar 3000 € als hij ne nieuwe kocht en liet hij hem op maken was het 7000 a 8000 €welwelwel.
Ik heb hem daar bij geholpen de wielen is hij gaan kopen wel niet nieuw bij L&C en de rest nieuwe voorvorken,steun van de telelever en onder kuipen enz...bij de knalpot in nederland de stukken zijn daar 20 % goed koper dan hier en alles met de BMW stempel er op.Aan de boven kuip en lak was niets aan.En is nu 2050 € kwijt.Is dan nu niet voor één oog uit te blijten moet dat altijd zoveel geld kosten of willen ze rap rijk worden?
Ik heb hem daar bij geholpen de wielen is hij gaan kopen wel niet nieuw bij L&C en de rest nieuwe voorvorken,steun van de telelever en onder kuipen enz...bij de knalpot in nederland de stukken zijn daar 20 % goed koper dan hier en alles met de BMW stempel er op.Aan de boven kuip en lak was niets aan.En is nu 2050 € kwijt.Is dan nu niet voor één oog uit te blijten moet dat altijd zoveel geld kosten of willen ze rap rijk worden?
-
Iron Gonzo
daar bij komt ook dat de motoren vroeger veel simpeler in elkaar staken.Harald schreef:In de grond waren alle motorrijders vroeger doe hetzelvers.
Maar nu zijn wij allemaal luxepaarden, die enkel nog rijden
en voor het minst naar de verdeler gaan.
Tja die zien hun kans groot om stinkend rijk te worden op
ons luxe(luilekker) leventje.
P.s. ik hoor hier ook bij hoor.
nu kan je als doe het zelver zonder aangepast materiaal bijna niet meer aan uw motorfietsje werken. ook de electronica heeft volop zijn intrede gedaan, wat het dan ook nog moeilijker maakt.
Ik werk ook liever aan een oude bak dan aan een modern spul, maar ja tijden veranderen en als we niet mee veranderen dan....
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
zoals Flat twin power ook al zei ... sommigen onder ons trekken die handel af van de belastingen, hetgeen ook nie meer dan correct is als je je motor ook tijdens het werk gebruikt.
Dan heb je alle officiële docs nodig die je kan krijgen ! Facturen, onderhoudsboekje met officiële stempel en kilometerstanden, ...
Moest ik dit niet doen, ik zou er ook zoveel mogelijk zelf aan prullen maja
van mijne officiële dealer (winge motors) geen klagen ! Die mannen hebben me al meermaals geholpen. Ok, het onderhoud is mss duur, maar als je tussenin voor iets binnenkomt ben je er altijd goed geholpen.
Met mijn vroegere 1100LT ging ik naar Sterckx in Bertem (nu triumph dealer, vroeger ook BMW) en dat was razendgoedkoop vergeleken met nu. Ook hele goeie service
Dan heb je alle officiële docs nodig die je kan krijgen ! Facturen, onderhoudsboekje met officiële stempel en kilometerstanden, ...
Moest ik dit niet doen, ik zou er ook zoveel mogelijk zelf aan prullen maja
van mijne officiële dealer (winge motors) geen klagen ! Die mannen hebben me al meermaals geholpen. Ok, het onderhoud is mss duur, maar als je tussenin voor iets binnenkomt ben je er altijd goed geholpen.
Met mijn vroegere 1100LT ging ik naar Sterckx in Bertem (nu triumph dealer, vroeger ook BMW) en dat was razendgoedkoop vergeleken met nu. Ook hele goeie service
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
awel dat doet mij denken aan de vijzen van het deksel waar de V-riem achter zit.Twee vijzen liggen nog ergens in de natuur en de andere heb ik onderweg(van dealer naar huis na eerste 1000 KM onderhoud)vastgezet.brit schreef:je betaalt er dan ook voor!Koppel!! schreef:YOO
Als ik eerlijk moet zijn, mijn officiële BMW dealer voldoet perfect aan deze vereisten...waar je een mens bent en geen nummer, waar je koffie en een praline krijgt wanneer je gaat, waar je op de kortst mogelijke termijn uw motor terug hebt, waar je een gratis vervangmotor krijgt, waar je vriendelijk geholpen wordt...
toen ik mijn eerste bmw particulier verkocht, was ik tgo een potentiële koper aan het pochen over het bmw onderhoud: 'meneer, bij bmw gebeurt het onderhoud op basis van voorgeschreven stappen, krijg je een onderhoudsschema, blabla'... zijn antwoord: 'allemaal zever, ik heb al 3 bmw's gehad en zet geen voet meer binnen bij een bmw garage'. ik was lichtjes verontwaardigd...
toen ik in het verleden net van een onderhoud thuis kwam en mijn achterlicht op de grond tuimelde bij het binnenrijden van de garage had ik al meer begrip voor wat de man indertijd zei ('schroeven en bouten controleren en eventueel vastzetten' was nochtans aangevinkt op het onderhoudsblad), ... zo kan ik nog verder gaan met voorbeelden.
Een geluk dat dat nogal wat rammelt want 'k was alles kwijt.
Ni erg dacht ik ,iedereen is wel is verstrooid.Bij een volgende herstelling onder waarborg(lasnaad achterfreem)terug eens losse vijzen maar dat hadden ze in Berlijn waarschijnlijk vergeten!!!OK dan,een verstrooide Duitser.
Thuisgekomen stel ik vast dat een verstrooide Europeaan het plastic afdekplaatje van de vijzen van het achterwiel er verkeerd heeft opgezet.
Een detail...en in de autobranche idem.Pomp stuurbekrachtiging wordt vervangen onder waarborg en thuis toch even naar oliepeil kijken.Allé vooruit,terug want GEEN olie op.Enz..Enz...Ik heb mijn pensioen gepakt om te mediteren...
om even op het begin van de topic terug te komen.
Ik ben éénmaal bij L&C geweest en ga er niet meer terug. Ik moest mijn remschijven vervangen en aan de telefoon was dat 200 euro voor een stetje. Toen ik daar dan stond was het ineens 250 euro want het was hun laatste setje en nog bijna niet gebruikt.
Ondertussen moest er een andere achterband op en dat heeft meer dan een uur geduurd, en heeft nog best veel gekost. dat kan je dan weer beschouwen als mijn eigen schuld, ik had ook naar Roegiers kunnen gaan voor die band...
Ik vroeg trouwens naar een goed alternatief voor de achterband en die brave man had geen idee
, tja, iedereen moet de stiel leren zeker?
Ik ben éénmaal bij L&C geweest en ga er niet meer terug. Ik moest mijn remschijven vervangen en aan de telefoon was dat 200 euro voor een stetje. Toen ik daar dan stond was het ineens 250 euro want het was hun laatste setje en nog bijna niet gebruikt.
Ondertussen moest er een andere achterband op en dat heeft meer dan een uur geduurd, en heeft nog best veel gekost. dat kan je dan weer beschouwen als mijn eigen schuld, ik had ook naar Roegiers kunnen gaan voor die band...
Ik vroeg trouwens naar een goed alternatief voor de achterband en die brave man had geen idee
R100 '82 en G650Xchallenge te koop