Voorband Michelin PILOT ROAD

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pzbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 okt 2009, 18:15
Locatie: Merchtem

Voorband Michelin PILOT ROAD

Bericht door pzbiker »

Ik moet vooraan nieuw rubber laten steken op mijn R 1200 GS, de achterband kan nog een paar duizend kilometer mee.
Nu steekt er voor- en achteraan de Michelin Annakee op. Omdat ik in de toekomst mijn achterband ook zou laten veranderen door de MICHELIN PILOT ROAD, zou ik er nu deze voorband al laten opmonteren.

Iemand ervaring met het rijden met twee verschillende types banden?
Afbeelding
Chris v
Berichten: 73
Lid geworden op: 03 feb 2007, 18:14
Locatie: Limburg

Re: Voorband Michelin PILOT ROAD

Bericht door Chris v »

Zolang je niet offroad gaat ga je er volgens mij onroad geen last van hebben. Die pilot road voorband gaat op de weg gewoon nog meer grip geven dan je annakee achterband, t'is dus gewoon zaak van niet over de limiet van je achterband te gaan , maar dat is nu ook al het geval hé.
Ik ben binnenkort al aan m'n 3de set PRoad toe op een 1200gsa en tussendoor de PRoad2 en de Metz Tourance uitgeprobeerd, maar die kunnen wat mij betreft niet aan de PRoads tippen.
pzbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 okt 2009, 18:15
Locatie: Merchtem

Re: Voorband Michelin PILOT ROAD

Bericht door pzbiker »

Bedankt Chris, 't is omdat we eind mei met een paar collega's naar de Alpen trekken, ik heb al veel goeds over de PILOT ROAD gehoord op het forum en collega's op het werk rijden er ook mee, die spreken er niets dan lof over.
Ik rijd praktisch nooit off-road, dus lijken de Proads mij wel een goede keuze.

Mijn achterband kan nog een paar duizend kilometer mee en vind het zonde om die reeds te veranderen.
Afbeelding
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Voorband Michelin PILOT ROAD

Bericht door Relax »

Dan zou ik die achterband zeker wisselen, een weekje voor het vertrek. Je kan er op die paar maand nog wat km's mee doen, maar een band slijt naar het einde toe sneller en de kwaliteit gaat véél sneller achteruit. Als je ook de reis meerekent op die ouwe achterband, dan gaat je veel band tekort komen halfweg je reis, zeker gezien het ruwe asfalt, hogere temperaturen en, normaliter, het betere bochtenwerk.
Vervangen dus.
I respect your opinion. But I don't give shit.
pzbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 okt 2009, 18:15
Locatie: Merchtem

Re: Voorband Michelin PILOT ROAD

Bericht door pzbiker »

Relax schreef:Dan zou ik die achterband zeker wisselen, een weekje voor het vertrek. Je kan er op die paar maand nog wat km's mee doen


Idd Relax, ik denk dat ik je raad ga opvolgen, we gaan nog een tweetal keer naar de Ardennen ons bochtenwerk inoefenen voor we naar de Alpen vertrekken, dan zal het beste er wel af zijn.
Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Voorband Michelin PILOT ROAD

Bericht door Harald »

pzbiker schreef:[..............we gaan nog een tweetal keer naar de Ardennen ons bochtenwerk inoefenen voor we naar de Alpen vertrekken, dan zal het beste er wel af zijn.
Ik hoop dat het enkel van den band is, anders.... :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
pzbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 okt 2009, 18:15
Locatie: Merchtem

Re: Voorband Michelin PILOT ROAD

Bericht door pzbiker »

Ik hoop dat het enkel van den band is, anders.... :roll:[/quote]

Ik weet het Harald, er staat bijna een 5 voor, maar bij 50 begint het leven he :evil: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Plaats reactie