R60/7
Moderator: GVN
R60/7
Iemand commentaar (+ als -) bij dit model aub? Heb er eentje van 1978 op 't oog!
Alvast bedankt voor jullie commentaar betreffende het onderwerp.
Stoffel (back in business)
Alvast bedankt voor jullie commentaar betreffende het onderwerp.
Stoffel (back in business)
Re: R60/7
betreffende het onderwerp: niets, maar
awel awel, wie we hier hebben.
back in business for shure.
welcome back.
J
awel awel, wie we hier hebben.
back in business for shure.
welcome back.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
- Berichten: 2743
- Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
- Woonplaats: Bambrugge-City
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: R60/7
Ik zou voor een 60/5 ipv een /7 gaan.
Was het maar voor het retro BOSCH licht (met teller en contact in het licht) en de trommelremmen.
Volgens mij zal deze, mits in goede staat, zijn waarde beter behouden.
Btw, Wb Stoffel
Was het maar voor het retro BOSCH licht (met teller en contact in het licht) en de trommelremmen.
Volgens mij zal deze, mits in goede staat, zijn waarde beter behouden.
Btw, Wb Stoffel
Marnix.
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: R60/7
Hey Stoffel,
alles kits ?
Veel hangt af van de staat en prijs van de moto, deels gerestaureerd ,gereviseerd, blok en kadernummer gelijk?
een /5 is iets prijziger en houdt momenteel beter zijn waarde.
plaats eens een foto , desnoods via PM
alles kits ?
Veel hangt af van de staat en prijs van de moto, deels gerestaureerd ,gereviseerd, blok en kadernummer gelijk?
een /5 is iets prijziger en houdt momenteel beter zijn waarde.
plaats eens een foto , desnoods via PM
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 12 jul 2005, 01:18
- Woonplaats: Paal
- Locatie: Limburg
Re: R60/7
ik weet nog een pracht 60/5 staan.
voor meer info PM
groeten
voor meer info PM
groeten
Stefaan
K100RT'87
R1150 GSA '03
K100RT'87
R1150 GSA '03
Re: R60/7
Alle vorige reacties goed en wel maar daarmee heeft deze jongen nog geen antwoord op zijn vraag hee. Ik zal ne keer proberen.
60/7 is motorisch zo goed als identiek aan de /6 en /5 reeks maar is wat moderner. Zal dus normaal schijfremmen moeten hebben en die remmen beter dan de trommels op de oudere modellen. Wat wegligging betreft is hij ook beter dan de /5 met kort chassis, veel verschil met het lange /5 chassis zal er niet zijn, en met de /6 reeks ook niet. De 600cc is niet echt een snelle machine te noemen, maar ze gaat sneller dan in Belgie toegelaten is want als je echt durft kan je tot bijna 170 per uur gaan.......Veel vermogen heeft ze niet, een 40-tal pk's maar ze weegt wel even veel als een 750cc versie (215kg) en is daardoor wat lomer. Nu ja, om te wandelen is dat allemaal OK. En de machine die je vermeld heeft de juiste ouderdom om als oldtimer op de baan te gaan (goedkope verzekering).....wel opletten, je bent soms beter af met een klassieker verzekering, is iets duurder maar telt voor onbeperkt privé-gebruik terwijl het gebruik als oldtimer toch wel vrij zware beperkingen stelt.
Het feit dat de /7 reeks niet goed in de markt ligt heeft als voordeel dat ze meteen ook goedkoop zijn, zeker de 60/7 want dat was de lichtste BMW die toen te koop was en een 75/7 is iets meer gezocht (iets hee, da's nie veel maar toch, laat ons zeggen dat die 50€ meer waard is..... ). Wat betreft betrouwbaarheid: als hij goed staat is 't geen probleem, hij zal nog wel een tijdje meegaan, als er kosten aan zijn: bijna alle onderdelen zijn verkrijgbaar maar opletten dat de machine je uiteindelijk niet teveel gaat kosten. In dat laatste geval ga je beter voor een iets betere machine. Wat sprint zegt klopt natuurlijk ook: een /5 is mooier, en wordt meer als klassieker gezien, terwijl de /6 en jongere modellen eerder als moderne oude moto bekeken worden. Aangezien het momenteel nog altijd crisis is kan je momenteel wel af en toe een koopje doen, zeker in de /7 reeks maar ook in de anderen hoor. Kijk maar 's op wat veilingsites en kijk hoelang sommige machines al te koop staan, da wil wat zeggen. Ook opletten voor nogal wat funbieders want het is niet omdat iemand een bepaald bedrag heeft geboden dat je met dat bod moet rekening houden..........ik stelde een paar weken geleden nog wat vragen over een boxer die te koop stond op 2dehands, er was een bod van 2500 maar ik mocht 'm hebben voor 2100........dus dat bod zal wel niet echt "echt" geweest zijn.....sommige verkopers durven nogal eens bieden op hun eigen moto om de prijzen wat naar omhoog te duwen.......
Aan jou de keuze natuurlijk.
60/7 is motorisch zo goed als identiek aan de /6 en /5 reeks maar is wat moderner. Zal dus normaal schijfremmen moeten hebben en die remmen beter dan de trommels op de oudere modellen. Wat wegligging betreft is hij ook beter dan de /5 met kort chassis, veel verschil met het lange /5 chassis zal er niet zijn, en met de /6 reeks ook niet. De 600cc is niet echt een snelle machine te noemen, maar ze gaat sneller dan in Belgie toegelaten is want als je echt durft kan je tot bijna 170 per uur gaan.......Veel vermogen heeft ze niet, een 40-tal pk's maar ze weegt wel even veel als een 750cc versie (215kg) en is daardoor wat lomer. Nu ja, om te wandelen is dat allemaal OK. En de machine die je vermeld heeft de juiste ouderdom om als oldtimer op de baan te gaan (goedkope verzekering).....wel opletten, je bent soms beter af met een klassieker verzekering, is iets duurder maar telt voor onbeperkt privé-gebruik terwijl het gebruik als oldtimer toch wel vrij zware beperkingen stelt.
Het feit dat de /7 reeks niet goed in de markt ligt heeft als voordeel dat ze meteen ook goedkoop zijn, zeker de 60/7 want dat was de lichtste BMW die toen te koop was en een 75/7 is iets meer gezocht (iets hee, da's nie veel maar toch, laat ons zeggen dat die 50€ meer waard is..... ). Wat betreft betrouwbaarheid: als hij goed staat is 't geen probleem, hij zal nog wel een tijdje meegaan, als er kosten aan zijn: bijna alle onderdelen zijn verkrijgbaar maar opletten dat de machine je uiteindelijk niet teveel gaat kosten. In dat laatste geval ga je beter voor een iets betere machine. Wat sprint zegt klopt natuurlijk ook: een /5 is mooier, en wordt meer als klassieker gezien, terwijl de /6 en jongere modellen eerder als moderne oude moto bekeken worden. Aangezien het momenteel nog altijd crisis is kan je momenteel wel af en toe een koopje doen, zeker in de /7 reeks maar ook in de anderen hoor. Kijk maar 's op wat veilingsites en kijk hoelang sommige machines al te koop staan, da wil wat zeggen. Ook opletten voor nogal wat funbieders want het is niet omdat iemand een bepaald bedrag heeft geboden dat je met dat bod moet rekening houden..........ik stelde een paar weken geleden nog wat vragen over een boxer die te koop stond op 2dehands, er was een bod van 2500 maar ik mocht 'm hebben voor 2100........dus dat bod zal wel niet echt "echt" geweest zijn.....sommige verkopers durven nogal eens bieden op hun eigen moto om de prijzen wat naar omhoog te duwen.......
Aan jou de keuze natuurlijk.
Re: R60/7
Thx voor de reacties.
Ik hou jullie allemaal op de hoogte.
Grts Stoffel
Ik hou jullie allemaal op de hoogte.
Grts Stoffel
Re: R60/7
Dat is hem uiteindelijk geworden. Een R75/5.
't Paardje is bijna 39 jaar
't Paardje is bijna 39 jaar
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: R60/7
Stoffel
Mooie machine, proficiat
Mooie machine, proficiat
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Re: R60/7
Hmmm. Een zwarte full option 75/5 SWB ! Een natte droom van velen.
Goede keuze, Stoffel. Welkom in de BAR 5 club.
Goede keuze, Stoffel. Welkom in de BAR 5 club.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 2652
- Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
- Woonplaats: Essen -Wildert
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: R60/7
Yep,
He Stoffel, een dubbele proficiat.
Eerst en vooral voor de aanschaf van de R75/5 en dan ook nog eens voor je verjaardag
Houdoe
He Stoffel, een dubbele proficiat.
Eerst en vooral voor de aanschaf van de R75/5 en dan ook nog eens voor je verjaardag
Houdoe
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
BMW F800GS
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: R60/7
Als hij zich zo jong voelt als z'n motor. 't Kan dus nog ff duren.
Heb je al de verplichte old skool vestimentaire uitrusting voor op dat ding?
Heb je al de verplichte old skool vestimentaire uitrusting voor op dat ding?
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: R60/7
just ja , anders mag je niet meeHeb je al de verplichte old skool vestimentaire uitrusting voor op dat ding?
Re: R60/7
@ John wanneer ge maar wilt.
@ Relax op een ouwe ros leert men rijen hé ...
Vestimentaire uitrusting wordt aangewerkt, eerst wat ander materiaal verkopen
http://www.2dehands.be/motoren/accessoi ... 27792.html
@ Relax op een ouwe ros leert men rijen hé ...
Vestimentaire uitrusting wordt aangewerkt, eerst wat ander materiaal verkopen
http://www.2dehands.be/motoren/accessoi ... 27792.html