Aanhangwagen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: Aanhangwagen

Bericht door hla »

Dan zullen we er iets aan moeten doen zeker :?:
Zoals naar de keuring gaan en eens ferm van mijnen tak gaan maken bij de garage :twisted:
Van die extra beugel voor de kabel wisten ze bij de aankoop ook al niets.
Toen hebben ze "Speciaal" voor mij iets moeten maken. Wie geloofd nu zo een uitspraak?!

't zijn een bende ezels, dus zullen ze nog wel stoten uithalen.
Volkswagen audi verdelers van mijn voeten :-x

Goed dat we er zelf nog ons verstand bij houden, iemand moet het toch doen, niet :?: :wink:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Aanhangwagen

Bericht door Zeppe »

Harald en PZbiker bedankt voor het delen van jullie (beroeps)kennis ter zake
Stuur morgen moeder de vrouw naar de keuring. Geen gezever met de wetgever

grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Aanhangwagen

Bericht door Harald »

We zijn er om mekaar te helpen nietwaar :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Aanhangwagen

Bericht door costerke »

V schreef:
nonkel moto schreef:bedankt voor de reactie
de motolug is voor mij een mogelijkheid.alhoewel ik ooit een systeem gezien heb(+-jaar1980)waarbij je de motor kon slepen zonder aanhanger
je voorwiel werd in een soort beugel geplaatst en aan de trekhaak bevestigd en je sleepte de motor op zijn eigen achterwiel
heeft ooit in een verslag gestaan van een motor tijdschrift, weet wel niet of dat een geslaagd iets was?? en of dat nog in de handel is
Gevonden http://motorcyclecarrier.webs.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grtz V
Maar je mag wel niet vergeten dat bij trekhaken met afneembare bol de kogeldruk
de 80kg max. niet "mag" overschrijden. Dus bij een motor van 260kg zal het gewicht
in de beugel ruim met +/- 50kg overschreden zijn.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Frank Beeper
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:30
Locatie: Brasschaat

Re: Aanhangwagen

Bericht door Frank Beeper »

Wifi schreef:Ik denk eraan om deze te kopen (VEE Motortrailer). Iemand ervaring mee?

Afbeelding
Ben in het bezit van zo'n aanhangwagen, ben met men GS naar Spanje mee geweest, rijgedrag super, laden en lossen moto
een plezier,........ maar inderdaad.....de bandjes.....5000 kms en een set bandjes waren weg, (hadden ook al wel een 10.000 kms gedaan)
ik was blij thuis te zijn zonder "brokken".

Kortom, voor niet al te lange afstanden, of toch zeker met goed, nieuwe banden, zeker te doen.

succes
Beeper
2003 - 2009 1150 GS
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Aanhangwagen

Bericht door V »

costerke schreef:
V schreef:
nonkel moto schreef:bedankt voor de reactie
de motolug is voor mij een mogelijkheid.alhoewel ik ooit een systeem gezien heb(+-jaar1980)waarbij je de motor kon slepen zonder aanhanger
je voorwiel werd in een soort beugel geplaatst en aan de trekhaak bevestigd en je sleepte de motor op zijn eigen achterwiel
heeft ooit in een verslag gestaan van een motor tijdschrift, weet wel niet of dat een geslaagd iets was?? en of dat nog in de handel is
Gevonden http://motorcyclecarrier.webs.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grtz V
Maar je mag wel niet vergeten dat bij trekhaken met afneembare bol de kogeldruk
de 80kg max. niet "mag" overschrijden. Dus bij een motor van 260kg zal het gewicht
in de beugel ruim met +/- 50kg overschreden zijn.
En is het hier toegelaten? Alle sinds niks voor mij, anders komen de voorwielen van mijne auto van de grond. :lol: :lol: :lol:
Grtz V
Afbeelding
nonkel moto
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 jan 2009, 15:02
Woonplaats: gent
Locatie: oostvlaanderen

Re: Aanhangwagen

Bericht door nonkel moto »

@ v bedankt voor het zoeken, het was zo iets als wat je gevonden hebt
joehoe
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Aanhangwagen

Bericht door p@rick »

pzbiker schreef:Wanneer je onderweg moest aan een verkeerscontrole onderworpen worden, moet je een geldig Belgisch keuringsbewijs voor de trekhaak kunnen voorleggen. :wink:
En wat ons wellicht ook allemaal interesseert : welke boete staat erop als je met een niet-gekeurde trekhaak rondrijdt ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Aanhangwagen

Bericht door WimLT »

pzbiker schreef:een geldig Belgisch keuringsbewijs voor de trekhaak
Nog nooit van gehoord, nog nooit gehad en nog nooit gecontroleerd dus ... nog nooit beboet :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
pzbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 okt 2009, 18:15
Locatie: Merchtem

Re: Aanhangwagen

Bericht door pzbiker »

p@rick schreef:
pzbiker schreef:Wanneer je onderweg moest aan een verkeerscontrole onderworpen worden, moet je een geldig Belgisch keuringsbewijs voor de trekhaak kunnen voorleggen. :wink:

En wat ons wellicht ook allemaal interesseert : welke boete staat erop als je met een niet-gekeurde trekhaak rondrijdt ?


p@rick, voor een vervallen keuring of geen keuring van een voertuig of trekhaak, wordt een P.V. opgesteld, en daar beslist de rechter over de prijs.
Bij een inbreuk voor gsm, gordel, parkeerboete wordt een Onmiddellijke Inning ( minnelijke schikking ) opgemaakt en dat zijn vastgestelde prijzen, gsm € 100, gordel € 50, enz......

In elk geval hoe langer dat de keuring verlopen is, hoe hoger de boete, zo kan dat bij een vervallen keuring van een voertuig tot € 500 oplopen.
Dus bij P.V. beslist de rechter.

Als er nog vragen zijn, shoot :?:
Afbeelding
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: Aanhangwagen

Bericht door hla »

Ik heb mijn papieren toch eens gecontroleerd.
Blijkt dat mijn wagen wel degelijk gekeurd is, bij aankoop, en enkel voor de trekhaak.
De keuring is 4 jaar geldig :!:
Dacht dat ik moest terug gaan ieder jaar voor die trekhaak, volgens mijn schouwingsbewijs dus toch niet!
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Aanhangwagen

Bericht door xantingo »

V schreef:En is het hier toegelaten? Alle sinds niks voor mij, anders komen de voorwielen van mijne auto van de grond. :lol: :lol: :lol:
Grtz V
Voor zover ik weet is het in België niet toegelaten.
De definite van een aanhangwagen is hier:
14. "aanhangwagen", elk voertuig dat bestemd is om door een ander te worden voortbewogen
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat een motorfiets niet tot die categorie behoort :mrgreen:

Ik heb ooit een Engelse mobilhome zien rijden met een Smart of iets dergelijks achter geknoopt, met een soortgelijke constructie. Ook dat is verboden, dus lijkt die motorcyclecarrier mij niet zo goed illegaal te zijn.

Ik heb er ergens meer informatie over zitten maar vind het niet direct terug. Ik zoek het op wanneer ik even wat meer tijd heb...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Aanhangwagen

Bericht door Harald »

Volgens mij noemt zo'n toestel een "Dolly" en is dus in ons landje verboden.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Aanhangwagen

Bericht door V »

@ Harald & Xantingo en andere verkeersdeskundigen
Als je een aanhanger koopt met max toegelaten massa 750 kg en deze met motor op kom ik bv aan totaal gewicht van 400 kg. Mag ik dat dan wettelijk gezien trekken als mijn wagen max 400 kg en niet alleen in Belgie?
Grtz V
Afbeelding
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Aanhangwagen

Bericht door Julle »

Voor een wagen die jonger is dan 4 jaar moet je voor het keuren van de trekhaak altijd zelf naar de keuring. Kan de wagen een aanhanger trekken van meer dan 750 kg en wil jij dat ook (wordt gevraagd bij aankomst) dan moet je elk jaar naar de keuring. Kies je voor maximum 750 kg dan moet je pas na 4 jaar terug en wordt de trekhaak gewoon met de rest van de wagen gecontroleerd.
Ik had zo verleden jaar op een nieuwe wagen een afneembare trekhaak en we waren van plan om met een aanhangwagen drie motoren naar Spanje te transporteren om ginds te gaan toeren. Ik vraag dus een keuring voor meer dan 750 kg. Auto wordt op alle punten gecontroleerd ook al was hij pas een week oud ( ze kijken eens van heel ver naar de trekhaak) Tot daar alles OK, ware het niet dat we uiteindelijk toch beslisten om met de motoren zelf tot ginder te bollen en niet met de motoren op een aanhangwagen. Omdat ik dus elk jaar naar de keuring zou moeten bel ik naar de keuring en leg uit dat ik voor de toekomst eigenlijk niet meer wil gekeurd worden voor een 750+ maar voor een 750-. Geen enkel probleem zegt de dame aan de telefoon, je laat je voertuig terug keuren en dan geven wij je een bewijs voor een aanhangwagen tot max.750 kg. en hoef je pas terug te komen de dag dat het voertuig 4 jaar wordt.
Simpel dus:
750- of 750+ Steeds laten keuren bij het in het verkeer brengen
Daarna
750- = eenmalig en geldig tot de wagen 4 jaar wordt
750+ = elk jaar naar de keuring

Julle
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Aanhangwagen

Bericht door xantingo »

V schreef:@ Harald & Xantingo en andere verkeersdeskundigen
Als je een aanhanger koopt met max toegelaten massa 750 kg en deze met motor op kom ik bv aan totaal gewicht van 400 kg. Mag ik dat dan wettelijk gezien trekken als mijn wagen max 400 kg en niet alleen in Belgie?
Grtz V
De massa in beladen toestand van de aanhanger mag niet hoger zijn dan wat je auto mag trekken. Het mtm van de aanhanger heeft eigenlijk geen belang.
Artikel 21
De massa van een aanhangwagen in beladen toestand mag de maximale toegelaten sleepbare massa niet overschrijden. Deze waarde wordt berekend door de maximale toegelaten massa van het trekkend voertuig af te trekken van de maximale toegelaten massa van de sleep.


Misschien ook belangrijk, want je auto weegt zelf al niet teveel:
De maximale toegelaten massa van de aanhangwagen mag, indien het gaat om een aanhangwagen zonder remmen, niet groter zijn dan de helft van de eigen massa van het trekkend voertuig, vermeerderd met 75 kg.
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Aanhangwagen

Bericht door V »

xantingo schreef:
V schreef:@ Harald & Xantingo en andere verkeersdeskundigen
Als je een aanhanger koopt met max toegelaten massa 750 kg en deze met motor op kom ik bv aan totaal gewicht van 400 kg. Mag ik dat dan wettelijk gezien trekken als mijn wagen max 400 kg en niet alleen in Belgie?
Grtz V
De massa in beladen toestand van de aanhanger mag niet hoger zijn dan wat je auto mag trekken. Het mtm van de aanhanger heeft eigenlijk geen belang.
Artikel 21
De massa van een aanhangwagen in beladen toestand mag de maximale toegelaten sleepbare massa niet overschrijden. Deze waarde wordt berekend door de maximale toegelaten massa van het trekkend voertuig af te trekken van de maximale toegelaten massa van de sleep.


Misschien ook belangrijk, want je auto weegt zelf al niet teveel:
De maximale toegelaten massa van de aanhangwagen mag, indien het gaat om een aanhangwagen zonder remmen, niet groter zijn dan de helft van de eigen massa van het trekkend voertuig, vermeerderd met 75 kg.
Thanks,
Grtz V
Afbeelding
Rafèrté
Berichten: 194
Lid geworden op: 03 apr 2006, 22:05
Locatie: BOTSWANA

Re: Aanhangwagen

Bericht door Rafèrté »

V schreef:
nonkel moto schreef:bedankt voor de reactie
de motolug is voor mij een mogelijkheid.alhoewel ik ooit een systeem gezien heb(+-jaar1980)waarbij je de motor kon slepen zonder aanhanger
je voorwiel werd in een soort beugel geplaatst en aan de trekhaak bevestigd en je sleepte de motor op zijn eigen achterwiel
heeft ooit in een verslag gestaan van een motor tijdschrift, weet wel niet of dat een geslaagd iets was?? en of dat nog in de handel is
Gevonden http://motorcyclecarrier.webs.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grtz V
Er heeft ooit ( lang, lang geleden ) een artikel in Motoren en Toerisme gestaan in verband met een persoon die dit had ontworpen ( als ik het niet mis heb was dat iemand uit de omgeving van Kalmthout ), maar hij had problemen met het vergund te krijgen. Ik vermoed dus dat dit systeem in België niet mag toegepast worden.

Mag je bijvoorbeeld een campingkarretje, of een remorque ombouwen tot een motoraanhanger ? Je vindt soms campingkarretjes voor een prijsje .....
Raf
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Aanhangwagen

Bericht door p@rick »

xantingo schreef:Ik heb ooit een Engelse mobilhome zien rijden met een Smart of iets dergelijks achter geknoopt, met een soortgelijke constructie. Ook dat is verboden, dus lijkt die motorcyclecarrier mij niet zo goed illegaal te zijn.
Is misschien wel deze geweest :

Afbeelding

Ben deze combinatie vorig jaar op de snelweg tussen Ashford en Folkestone voorbijgestoken, nadien stond hij naast ons te wachten op de Shuttle naar Calais.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Aanhangwagen

Bericht door xantingo »

't Was inderdaad zoiets.
Maar nu heb ik nog altijd dat stuk informatie niet teruggevonden :roll: ik blijf zoeken...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Aanhangwagen

Bericht door xantingo »

Gevonden!

Het artikel dat bevestigt dat een dergelijke constructie niet gebruikt mag worden, ook niet om een motorfiets te slepen achter een auto:

49.3. Het is verboden een motorvoertuig te slepen behalve indien dit voertuig zich niet meer op eigen kracht kan verplaatsen of niet meer alle veiligheidswaarborgen biedt.

Aangezien een motorfiets duidelijk een motorvoertuig is, hoeft er geen verdere uitleg bij...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Johan V
Berichten: 102
Lid geworden op: 30 apr 2008, 17:20
Woonplaats: Brèninge
Locatie: Brèninge

Re: Aanhangwagen

Bericht door Johan V »

De Schepper Stefaan
Monnikenwerve 195, 8000 Brugge
050 31 28 64‎


Grtz Lange
V schreef:
Lange schreef:Ik zo'n model maar met 13" wielen, op aanraden van mijn verkoper. Nog geen moment beklaagd loopt lekker zonder bokken, naar het schijnt zouden de 10" wielen wel dat probleem hebben.
Waar gekocht?
Grtz V
K1600 GT
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Aanhangwagen

Bericht door V »

[quote="Lange"]De Schepper Stefaan
Monnikenwerve 195, 8000 Brugge
050 31 28 64‎


Grtz Lange

Thanks
Grtz V
Afbeelding
Stormrider
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2008, 10:38
Locatie: Maaseik

Re: Aanhangwagen

Bericht door Stormrider »

Beste forumleden,

Graag wil ik toch enkele feiten aanhalen. Zodra een personenwagen is voorzien van een trekhaak moet dit voertuig SPONTAAN worden voorgereden bij een keuringsstation. Het is de gebruiker van het voertuig die hier de eindverantwoordelijkheid draagt. De discussie van "de garage heeft hem geplaatst, of hij komt zo standaard uit het fabriek, of ..., en ik wist van niks" doen hier totaal niet terzake. Als goede Belg dienen we namelijk de wetten in ons belgenland te kennen :mrgreen: .

Kort samengevat, als een personenwagen is voorzien van een trekhaak, al dan niet afneembaar, dient het voertuig voorzien te zijn van een keuringsbewijs waarop de aanwezigheid van deze trekhaak staat genoteerd.

Stel je bent in het bezit van een nieuwe personenauto met trekhaak, als het ware vers uit de showroom van de dealer, dan zijn er 2 mogelijkheden:

1/ De personenwagen met trekhaak wordt enkel gebruikt voor het "trekken" van een kleine aanhangwagen (MAX. 750kg) of voor het monteren van een fietsendrager. In dat geval is de keuring vrij beperkt. Enkel voertuigdocumenten (= inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest) worden gecontroleerd, chassisnummer en voertuigidentificatieplaat op het voertuig worden gecontroleerd, de bevestiging van de trekhaak aan de onderzijde van het voertuig wordt gecontroleerd (als deze tenminste zichtbaar is) en de aanwezigheid van "zijpinkers" aan de zijkant van het voertuig wordt nagegaan. Indien alles OK is wordt er een keuringsbewijs afgeleverd dat geldig is tot de personenwagen 4 jaar oud is. In de meeste keuringsstations kan deze keuring gebeuren via de herkeuringslijn zodat je niet al te lang moet wachten. Wil je dit laatste echter zeker weten, neem dan eerst contact op met het keuringsstation van jouw keuze.

Opgelet: Enkel de "zware" personenwagens zijn in staat om een ongeremde aanhangwagen van 750kg te trekken. Deze meeste personenwagens mogen ongeremd meestal maar 400 tot 600kg trekken. Als je dit juist wil weten kijk je best in je handleiding van het voertuig of kijk je op je europees gelijkvormigheidsattest onder rubriek 17 (als ik me niet vergis). Hier staan de ongeremde en geremde sleepgewichten. Als hier bv. staat "ongeremd = 450kg" en "geremd = 1100kg" mag je dus enkel een ongeremde aanhangwagen trekken met maximaal 450kg totaal gewicht (= tarra aanhangwagen + lading) of een geremde aanhangwagen trekken met maximaal 750kg totaal gewicht. NIET 1100KG WANT DAN VAL JE ONDER PUNT 2 WAT HIERONDER STAAT :cyclopsani: .

2/Ofwel wordt de personenwagen gebruikt voor het "trekken" van een zware aanhangwagen (+ 750kg). In dat geval zal de personenwagen volledig worden gekeurd (controle van remmen, lichten, ophanging, ...). Het keuringsbewijs dat dan wordt afgeleverd is slecht 1 jaar geldig. Of m.a.w. deze personenwagen moet jaarlijks naar de keuring en niet pas vanaf zijn vierde levensjaar.

Als laatste wil ik nog opmerken dat er momenteel voertuigen op de markt zijn waar de constructeur heeft beslist, op basis van milieuoverwegingen (Lage CO2- uitstoot !!!) om het NIET toe te laten dat het voertuig wordt voorzien van een trekhaak. Technisch kan deze wel worden geplaatst maar de voertuigdocumenten laten geen sleepgewichten toe. Sommige zelfs niet als fietsendrager. Als ik me niet vergis is dit momenteel aan de hand bij FORD met zijn econetic modellen van de FIESTA en de FOCUS. Dus, stel je vooraf eerst de vraag of er wel überhaupt een trekhaak gemonteerd mag worden op het voertuig van mijn dromen :twisted: .

En om helemaal af te sluiten, kijk ook een keer naar volgende websites: http://www.wegcode.be" onclick="window.open(this.href);return false; / http://www.goca.be" onclick="window.open(this.href);return false; / http://www.av-btc.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Greetings,
Patrick
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Aanhangwagen

Bericht door costerke »

Als laatste wil ik nog opmerken dat er momenteel voertuigen op de markt zijn waar de constructeur heeft beslist, op basis van milieuoverwegingen (Lage CO2- uitstoot !!!) om het NIET toe te laten dat het voertuig wordt voorzien van een trekhaak. Technisch kan deze wel worden geplaatst maar de voertuigdocumenten laten geen sleepgewichten toe. Sommige zelfs niet als fietsendrager
Onlangs een Poloke Bleu motion gezien met een trekhaak op. :-?
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Plaats reactie