Reset ABS

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Reset ABS

Bericht door John »

Ik dacht van slim te zijn en voor mijn onlangs aangeschafte R/RT een Peters handboek te kopen. Met het gedacht dat ik daar wel in zou vinden hoe je bij die R fietsen dat ABS reset. Maar heuu... noegabollen dus hé! Niks, nadda te vinden in dat boekske. Naar den dealer, en dá wil ik dus nie!
Dus mannekes, als er mij hier iemand uit de nood kan helpen, dan gaarne zenne. :lol:
Eric
Berichten: 153
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:48
Locatie: Reet / Prov: Antwerpen

Bericht door Eric »

John als je hier wat kunt mee aanvangen

Resetten van het ABS I en II systeem
1. Verwijder het zadel. Zet het contact af.
2. Verwijder het linker zijdeksel. Maak de connector los die voor het achterspatbord tegen het frame zit. De connector steekt in een zwart plastic kapje. Dit plastic kapje is gewoon een bescherming voor de connector. Bij de boxers zit deze stekker onder het zadel in een houdertje op het achterspatbord.
3. Neem een stuk draad van ong. 20 cm en verwijder aan beide zijden de isolatie. Steek vervolgens één kant van de draad in het middelste gaatje van de connector.
4. Verbindt het andere uiteinde van de draad met de massa (chassis). Zorg dat je een goede verbinding met de massa hebt.
5. Zet het contact aan. De 2 lampjes van het ABS zouden nu afwisselend moeten knipperen.
6. Druk nu de ABS schakelaar op het stuur in gedurende minimum 8 seconden. Het onderste ABS lampje in de kilometerteller moet nu vast branden en de waarschuwinslamp in het midden moet uit zijn.
7. Laat de ABS knop los. Indien de reset succesvol was, gaan beide lampjes van het ABS nu branden. Indien de tijd niet correct was (< 8 sec) of de massaverbinding was niet goed, zal het bovenste lampje uit blijven.
8. Zet het contact af en steek de stekker terug in het plastic kapje.
9. Maak een proefrit en kijk of de lampjes uitgaan bij vertrek.
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Bedankt Eric, we gaan dat morgen eens uitproberen.
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Alle info

Bericht door w »

Voor iedereen die dit nog eens wil weten, dit is een prachtige link met alle beschijvingen

http://www.bmwgsclub.nl/artikelen.htm

Stefan
Plaats reactie