Ik heb van 2007 tot 2009 een K1200GT gehad (eerste eigenaar) en die is wel enkele keren binnen geweest voor herstelling.
Mijn GT was een stock model (serieuze korting) van begin 2006 (eerste producties en dit kan er wat mee te maken hebben).
In de zomer van 2007 begon mijn airbox wat moeilijk te doen. Hij vervormde door de warmte. Daardoor bleef de stappenmotor soms steken rond de 2000-2500 toeren. Eerst heeft men de software proberen up te daten en vervolgens op wachtlijst voor hertekend model > vervanging begin 2008.
In 2007 heb ik ook mijn zadels vervangen omdat het vel van het zadel loskwam en verschoof. Ook een spuitkop in de koppeling werd in 2007 vervangen. Die was blijkbaar iets te nauw ontworpen waardoor de koppeling een schreeuwend geluid maakte bij vertrek (als de motor reeds warm was).
In 2009 is de koppeling vervangen en de lager van het voorwiel vervangen.
Deze vervangingen zijn steeds gebeurd onder garantie gebeurd. Soms met wat aandringen, maar ben achteraf toch tevreden geweest van de service.
Omdat ik de motor elke dag woon-werk gebruik begon ik me toch wat zorgen te maken en besloot om een K1300GT te kopen want buiten de mankementen heeft de K1200GT mij toch heel wat plezier opgeleverd.
In sept'09 heb ik mijn 1200 ingeruild voor een 1300 (mits wat opleg).
Twee weken later heeft een geïnteresseerde (voor mijn 1200) de boite stuk gereden. Niet meer uit derde te krijgen. Dealer heeft dit (naar eigen zeggen) ook onder garantie kunnen laten vervangen.
Ik wil hierbij wel zeggen dat veel van deze problemen ondertussen zijn herbekeken en er verbeterde versies van zijn gemaakt zodat ze zich niet meer (zouden mogen) voordoen.
En mijn 1300? Nog geen problemen gehad en nog beter dan de 1200