Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door p@rick »

Wat prijs ik mezelf toch gelukkig...
Heb op m'n 550 een drietal lifetime-updates gedaan, en nu, op die korte tijd dat ik de 660 heb ook al twee keer. Nooit problemen gehad...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door WimLT »

p@rick schreef:Wat prijs ik mezelf toch gelukkig...
Inderdaad, want HIER staat wat anders te lezen. I wacht deze keer nog effe op versie (c) of (d) of ..... :pig:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door bougimain »

Ik heb ook mijn update gedaan en alles werkt perfect OeFfffffff

Bougimain :-)
Afbeelding
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door p@rick »

Voor wie de nieuwe versie al op z'n gps heeft, en er ook al mee heeft rondgereden over onze vlaamsche snelwegen : hebben jullie ook de indruk dat de Lane Assist veel vaker in actie schiet ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
ferre10
Berichten: 626
Lid geworden op: 30 mei 2005, 10:18
Locatie: Berlaar (bij Lier)

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door ferre10 »

heb er nog niet mee gereden maar heb net geprobeerd mijn vakantiebestand te laden en dat ging prima.
54 waypoints en 12 route's geimporteerd .(de route's in één keer geimporteerd en dat ging prima.(bijna)).
de route's worden wel degelijk herberekend (was nochtans gpx bestand rechtstreeks in de zumo geplaatst) maar alleen de laatste route was verschillend.
in MS gaat de route naar het gardameer over oostenrijk , en in het toestel over Zwitserland .(alleen begin en eindpunt ingegeven)
waarschijnlijk een klein verschil in instellingen maar daar maak ik mij niet druk over. 1 routepunt erbij en het is opgelost.
voor de rest OK :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
ReeF
Berichten: 188
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:25
Locatie: Schoten

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door ReeF »

Net nieuwe kaarten totaal probleemloos op 3 PC's en mijn Zumo 550 geinstalleerd 8-)
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door MOTOBLOG »

Updates ook gedaan. Toch moet ik alle in 2010.30 gemaakte routes (voor de trips naar Moezel, Zwarte Woud en Thuringen) allemaal aanpassen. De meeste routes hebben (wederom) kleine afwijkingen. Het is toch frappant dat het altijd wel ergens wijzigt. Ondertussen zijn de meeste ritten aangepast, ben toch weeral een paar uurtjes bezig geweest. Maar eind goed, al goed, op de drie computers en twee toestellen is alles inmiddels in 2011.10 gezet.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door WimLT »

DE PVDK FILES schreef:op de drie computers en twee toestellen is alles inmiddels in 2011.10 gezet.
En nog steeds geen bugs ? Ik las nochtans dat er alweer nood was aan een (b)-versie :shock:

'k Ga mij toch nog effe inhouden :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door p@rick »

WimLT schreef:
DE PVDK FILES schreef:op de drie computers en twee toestellen is alles inmiddels in 2011.10 gezet.
En nog steeds geen bugs ? Ik las nochtans dat er alweer nood was aan een (b)-versie :shock:

'k Ga mij toch nog effe inhouden :-P
De huidige download IS de B-versie.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door Livin »

p@rick schreef:De huidige download IS de B-versie.
Yep > garmin_rmu_cneunt_2011_10b.exe

Ben net begonnen met de installatie. 'k Zen curieus, 't is mijn eerste update met de 660.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door MOTOBLOG »

Neen Wim. Maar gewoon routes behouden kan niet. Ik moest de meesten toch herberekenen en hier en daar aanpassen. Bij elke nieuwe kaart wordt er hier en daar toch weer een alternatief traject gekozen dat afwijkt v.d. vorige versie. Soms maar één of twee straten, maar toch.

Het is inmiddels voor geporganiseerde rondritten haast onmogelijk geworden roadbooks aan te bieden in alle versies. En naarmate de versies aangroeien wordt het soms bijna onmogelijk (in uitzonderlijke situaties) om een route exact 1 op 1 te dupliceren. Verder bemerk ik ook dat de verschillen in de kaarten groter worden. Zo bestaat ondertussen de kans dat een viapunt op een weg na meerdere kaartupdates aan de andere kant v.d. rijweg ligt met alle gevolgen van dien (terugkeren, lusjes, enz...). Controles zijn meer dan ooit nodig op zoomfactor tot 50 meter of 30 meter om zeker te zijn.

Routes die ineens verschillende km's langer worden, YEP, vandatte... Ge kunt tegenwoordig gewoon beter een route op je eigen systeem afstemmen. Het idee van routes uit te wisselen via kaartjes (on the road) was een mooie gedachte maar is deels naar de vaantjes vanwege de zovele kaartversies die onherroepelijk zorgen voor afwijkingen bij het herberekenen tijdens het uitwisselen. In dat opzicht is Tripy zaligmakend.
WimLT schreef:En nog steeds geen bugs ?
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door WimLT »

DE PVDK FILES schreef:gewoon routes behouden kan niet. Ik moest de meesten toch herberekenen en hier en daar aanpassen. Bij elke nieuwe kaart wordt er hier en daar toch weer een alternatief traject gekozen dat afwijkt v.d. vorige versie. Soms maar één of twee straten, maar toch.
Wreed lastig en dat totaal gebrek aan consequentie in routeberekening zal men in de toekomst toch moeten trachten te vermijden of het loopt finaal uit de hand :-?

't Ja een route die twee maanden geleden gemaakt werd, is tegenwoordig al een "verouderde" route, hé :-P Morgen rijden - vandaag pas de route maken :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door sprint »

CN V2011.10 staat er op
blijbaar staan de oostblok landen er ook bij nu :idea:
Marnix.

Afbeelding
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door GSrijder »

De update aan het downloaden tegen 1,94Mb/s.

Afbeelding
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Rudi T
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 okt 2004, 21:18
Locatie: Brabant

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door Rudi T »

Een vraagje:
In de Kaart instellingen op de Zumo kan ik nu 2 kaarten aanklikken:
de originele kaart en de 2011 kaart versie.

Kan ik op die manier een kaart-versie selecteren? of is de laatste versie altijd actief?

vg,
Rudi
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door MOTOBLOG »

Rudi, dit klinkt onlogisch. Als je de update correct hebt uitgevoerd, dan zouden de oude kaarten door de update overschreven moeten zijn.
In principe zou je dus twee kaarten moeten zijn: de EU kaart en de 3D kaart. Die zouden na de update alle twee actief moeten staan.
Ik zet die 3D kaart uit, ik hoef geen 3D gebouwen, te cartoon-isch voor mij.

Maar je kan dus nooit twee EU kaarten gebruiken, bv een 2010.3 en een 2011.1
Dat geeft problemen.

Steeds maar 1 kaart actief. En ik zou toch alles eens goed (laten) controleren.
ferre10
Berichten: 626
Lid geworden op: 30 mei 2005, 10:18
Locatie: Berlaar (bij Lier)

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door ferre10 »

ik had dat toch ook voor dat de 2 versie's er op stonden.heb de oude dan handmatig verwijderd :grin: :grin: :grin:
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Rudi T
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 okt 2004, 21:18
Locatie: Brabant

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door Rudi T »

Even eenscreenshot genomen,
het blijkt een kaart van Luik te zijn ??
Hoe kan ik die verwijderen?

alvast bedankt,
Rudi

Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door WimLT »

Laatste update gedaan en natuuuurlijk weer probs :twisted: Miljaarde, hé :twisted:

Blijkt dat je sinds de firmware 3.80 bij het updaten van je kaartversies specifiek moet aanduiden dat je die zowel op de pc als op het toestel wil. Komt niet eens in het voorbijschuivende scherm, maar moet je "Geavanceerd" voor openen :roll: De eerste keer niet gedaan en natuurlijk een conflict bij het importeren van routes vermits verschillend kaartmateriaal. Intussen wél aangevinkt om op alle twee te zetten, maar nu installeert hij de kaarten niet meer volledig voordat "er zich een probleem voordoet en hij het programma moet afsluiten". SHIT ! Morgen nog eens proberen.

Bleek een ruimteprobleem te zijn. Wat meer plaats gemaakt door een boel MP3 naar het kaartje te verhuizen en we zijn weeral klaar voor een paar weken :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Geraar de Motaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2007, 18:17
Locatie: izegem

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door Geraar de Motaar »

Beste, het is mijn eerste keer op dit forum. Voor alles moet er een eerste keer zijn hé.
Hopelijk kan er mij iemand verder helpen.
Ik beschik over een Zümo 660 en heb enkele dagen geleden de laatste versie van City Navigator NT 2011.10 zowel op mijn computer als op mijn GPS geplaatst. Alles verloopt bijna naar wens. Er is één zaak die maar niet lukt en dat is het volgende: ik maak een route met diverse viapunten in Mapsource. Als ik die route daarna overbreng op mijn GPS blijkt die route een tiental kilometers langer te zijn op mijn GPS. Als ik dan inzoom op mijn GPS zie ik op bepaalde plaatsen dat bvb de route enkele kilometers voordat (of ook achter in andere gevallen) deze het viapunt bereikt reeds de te volgen weg verlaat en een rechte lijn kiest naar het via-punt. Eenmaal het via-punt bereikt gaat de route terug via een rechte lijn naar de te volgen weg. Daar pikt hij een tiental meters verder waar hij de weg verlaten heeft, de weg weer op en hij vervolgt hij de baan. En toch staat het via-punt op de baan. Op mijn Mapsource heb ik maximaal ingezoomd en gezorgd dat alle viapunten op de te volgen weg staan.
Waar zit de fout. Volgens mij Garmin-goeroe (verkoper van Garmin) schuilt er een fout in het kaartmateriaal ?
Kan er mij iemand op de goeie weg helpen.
Geraar
Ter info: mij motor is een BMW R1200GS (2008)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door WimLT »

Geraar de Motaar schreef:City Navigator NT 2011.10 zowel op mijn computer als op mijn GPS geplaatst.
Volgens mij Garmin-goeroe (verkoper van Garmin) schuilt er een fout in het kaartmateriaal ?
Mijn "Garmin-goeroe" zou dat meteen ook in orde gebracht hebben :-?
Zo 'n kaartmateriaalfout zou dan toch bij iedereen moeten zijn en dat is niet gebleken. Dat de route lànger is op de gps dan in Mapsource is heel vreemd omdat een rechte lijn altijd korter is dan via de weg !

Ben je zéker dat de nieuwe kaarten ook op de pc staan ? Je moet sinds kort tijdens het downloaden bij "Geavanceerd" aanduiden wààr je de nieuwe kaarten allemaal juist wil hebben (zie hierboven) !

Waar je ook even naar moet kijken is het volgende: als je die bepaalde route hebt geselecteerd, druk je onderaan rechts op "Wijzig" -> naar beneden scrollen tot onderaan het menu "Herberekenen". Als je daar op drukt zie je weer een menu. Het zou kunnen dat daar staat aangevinkt "Niet via de weg". Dat moet je dan veranderen naar "Snellere tijd" of "Kortere afstand".

Stond na de update bij mij ook automatisch op "Niet via de weg". Moet wel zeggen dat hij dan àlle viapunten gewoon met een rechte lijn verbind en de route op de gps een pak korter is :-?
Laatst gewijzigd door WimLT op 17 jun 2010, 09:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door Zeppe »

Het zou kunnen dat daar staat aangevinkt "Niet via de weg".
WimLT,

Dat is voor "Geraar de Motaar" toch geen probleem, die heeft immers een
mij motor is een BMW R1200GS (2008)
dat is een all-road, kun je ook mee naast de weg rijden :lol:

grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
ferre10
Berichten: 626
Lid geworden op: 30 mei 2005, 10:18
Locatie: Berlaar (bij Lier)

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door ferre10 »

ik zou de route nog is herberekenen op de pc en dan terug laden. heb je het dan nog dan vrees ik dat op je pc en je toestel niet hetzelfde kaartmateriaal staan.
kontroleer ook wat wim voorstelde . :grin:
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Geraar de Motaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2007, 18:17
Locatie: izegem

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door Geraar de Motaar »

Beste Wim, Wat bedoel je hiermee ? :
Waar je ook even naar moet kijken is het volgende: als je die bepaalde route hebt geselecteerd, druk je onderaan rechts op "Wijzig" -> naar beneden scrollen tot onderaan het menu "Herberekenen". Als je daar op drukt zie je weer een menu. Het zou kunnen dat daar staat aangevinkt "Niet via de weg". Dat moet je dan veranderen naar "Snellere tijd" of "Kortere afstand".
Is dit op je GPS of op Mapsource dat je dit bedoeld ?

Maar mijn routes op GPS zijn langer dan in Mapsource?
Heb ondertussen vernomen dat er een bug zit in de laatste versie 6.16.1 van Mapsource. Ik had graag de vorige versie terug geïnstalleerd. Ik ben nog op zoek hoe je dat moet doen. Iemand een idee ?
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Re: Numaps Lifetime update: City Navigator NT 2011.10 Europe

Bericht door Erik »

Geraar de Motaar schreef:Heb ondertussen vernomen dat er een bug zit in de laatste versie 6.16.1 van Mapsource. Ik had graag de vorige versie terug geïnstalleerd.
klik MapSource 6157.exe is stabiel
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Plaats reactie