schetsplaat : bedenkelijke kwaliteit

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Tony d'Hondt

schetsplaat : bedenkelijke kwaliteit

Bericht door Tony d'Hondt »

dag,
motorfiets R1200RT in gebruik sinds September 2007,deze wordt dagdagelijks gebruikt voor woon-werkverkeer.In de 10 jaar dat ik met BMW rij (3de BMW bike op rij) was het deze winter de eerste maal dat ik de machine 3 weken op stal heb moeten laten staan. Iets meer dan een maand geleden, na een grondige poetsbeurt, viel mij op dat de schetsplaten aan weerskanten van de motorfiets (plaat met de gemonteerde voetsteunen) serieuze lakblazen vertoonden alsook een vorm van oxidatie van de aluminium lasnaden, vreemd? Weet ik dan nog niet om te gaan met pekel? Mijn 850 en r1150 nooit een probleem!
Er van uit gaande dat alle producten aan dezelfde eisen moeten voldoen, is het wel vreemd dat velgen, kleppendeksels en alle andere aluminium onderdelen perfect de voorbije winters (+/_45.000km) hebben getrotseerd, behalven...juist.
Garantie 2 jaar? BMW dat kwaliteit en veiligheid hoog in het vaandel draagt "is the place to be" : Iets meer dan een maand geleden ben ik bij BMW (Boomsestwg) geweest, fotoke genomen enz.binnen 14 dagen krijgt U bericht! Ondertussen een maand later NADA. gedwongen om nog eens een bezoekje te brengen bij de enige BMW motorstore in omstreken, men is dan toch wakker geschoten met als uiteindelijk verdikt :
"Meer nieuws ontvangen van BMW ivm uw voetsteunplaat, BMW komt er voor30% tussen op de wisselstukken".
De garantieaanvraag is geldig tot 07/06/2010.Punt.
Mijn inziens maar daar zijn experten voor zijn hier duidelijk verborgen gebreken,loskomen van verf wijst er op dat er absoluut geen goede hechting is van de onderlinge lagen plus dit moet zeker al een geruime tijd bezig zijn.
Graag verneem ik via deze weg of er nog gelijkaardige feiten gekend zijn .
Alvast bedankt Tony D'Hondt
Iron Gonzo

Re: schetsplaat : bedenkelijke kwaliteit

Bericht door Iron Gonzo »

die lakblazen is een gekend probleem en wordt normaal in garantie vervangen.
ik had ook her en der lakblazen en de onderdelen zijn vervangen op garantie, enkel plaatsing kosten (maar dat doe "deed" ik zelf ... )
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
lukske

Bericht door lukske »

Ik heb dat ook voorgehad die blazen en boebels van lak die loste.Mijn motor (R 1200RT mei 2007) was toen 9 maand .
De schetsplaten en de cardan en het achterwiel en de wielas en de bouten van de remschijven zijn toen in garantie vervangen
Ik moest niets betalen ook geen werkuren,het was bij Rafs' motorshop.
Alleen de (vercroomde)uitlaat wilde men niet vervangen en die was toen ook al aan het roesten aan de lasnaden,en dat is alleen maar verergerd.
Ik heb toen de optie genomen van 2 jaar extra waarborg en ga alsnog proberen een nieuwe uitlaat te krijgen,want die croom van BMW trekt op niets die is helemaal zijn vele euros niet waard.
Mijn vorige motor was een yamaha en die zijn uitlaat was na 16 jaar nog als nieuw en heeft nog niet eens de helft gekost.
Groetjes Luc
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Hier ook al door de lak van de schetsplaat... slecht na 2000 kilometer.... ben benieuwd wat ze daar gaan aan doen...
Ook foto genomen door de dealer en nog in behandeling :idea:

GRTS Danny
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Heb er ook last van, alhoewel vroeg opgemerkt heb ik er preventief folie over gekleefd om erger te voorkomen.
De bescherming van die platen is niets, is gewoon een vlak oppervlak en je schuurt er konstant met je laarzen tegen, die platen vervangen door andere dient niet echt tot iets m.i., tenzij de "nieuwe" schetsplaten van een ander materiaal zijn gemaakt, maar dat laatste betwijfel ik.
Andere merken voorzien in sommige gevallen uitsparingen om de frictie tussen laars en plaat te beperken.

Een rubber tankpad, door jezself gesneden op maat oid kan soelaas bieden, estetisch is anders.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Mijn model 2007 had ook na de eerste winter last van afbladderende lak.
Niet alleen de schetsplaten, maar ook de onderkant van het cardanhuis aan de distale (wiel) zijde begon blazen te vertonen...
Alles is netjes door de de dealeRT in garantie opgelost.
Mijn model 2009 heeft nu al twee winters zonder probleem doorstaan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Heb er ook last van, alhoewel vroeg opgemerkt heb ik er preventief folie over gekleefd om erger te voorkomen.
mmm :-? dit zou ik toch niet doen,zo kan het vocht niet weg en het zal volgens mij alleen maar erger worden :-( maar ge zult het zo rap niet zien he :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Tony d'Hondt

Schetsplaten bedenkelijke kwaliteit/afhandeling

Bericht door Tony d'Hondt »

Hartelijk dank aan de mensen van BMW Antwerpen,voor de nodige maatregelen getroffen voor het opfrissen of vervangen van de schetsplaten van mijn RT(artikel van 16/05)Ik moet eerlijk zeggen dat de conssesiehouder hier zijn uiterste best heeft gedaan om deze zaak rond te krijgen.Tevens dank aan zij die reageerden op dit schrijven.
Mvg.Tony D'Hondt
sprint

Re: Schetsplaten bedenkelijke kwaliteit/afhandeling

Bericht door sprint »

bigfoot46 schreef:Goed dat het uitgeklaard is maar je kon hier http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... en#p315824 toch verder gaan. houd het forum leesbaar.

gr P
done :wink:
Marnix.

Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

lukske schreef:Ik heb dat ook voorgehad die blazen en boebels van lak die loste.Mijn motor (R 1200RT mei 2007) was toen 9 maand .
De schetsplaten en de cardan en het achterwiel en de wielas en de bouten van de remschijven zijn toen in garantie vervangen
Ik moest niets betalen ook geen werkuren,het was bij Rafs' motorshop.
Alleen de (vercroomde)uitlaat wilde men niet vervangen en die was toen ook al aan het roesten aan de lasnaden,en dat is alleen maar verergerd.
Ik heb toen de optie genomen van 2 jaar extra waarborg en ga alsnog proberen een nieuwe uitlaat te krijgen,want die croom van BMW trekt op niets die is helemaal zijn vele euros niet waard.
Mijn vorige motor was een yamaha en die zijn uitlaat was na 16 jaar nog als nieuw en heeft nog niet eens de helft gekost.
Groetjes Luc
Zie 2+2 kan je toch maar aangaan zolang je moto nog geen zes maanden oud is ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie