Europa op Micro SD Card

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Red Frog
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 mei 2009, 20:29
Locatie: asper
Contacteer:

Europa op Micro SD Card

Bericht door Red Frog »

Hallo,

Weet iemand hoe je Europa op Micro SD Card zet en daarna de routen laat werken ?
Heb dit al eens gedaan op mijn Garmin Nuvi 510 maar hij wil de kaarten op de GPS niet laten zien.
Hij blijft de Benelux houden.
We zijn naar Kent geweest maar hij werkte daar niet.
Ik ben wel niet de enige die daar een probleem mee heeft. :-(

Vriendelijke groeten
Red Frog
BMW R 1100 R 1996 - GPS Nuvi 510 BT
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Re: Europa op Micro SD Card

Bericht door Indierock »

Misschien best naar het gps-forum laten verhuizen door de moderators? :wink:
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Europa op Micro SD Card

Bericht door sprint »

Indierock schreef:Misschien best naar het gps-forum laten verhuizen door de moderators? :wink:
:idea:
Marnix.

Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Europa op Micro SD Card

Bericht door WimLT »

Red Frog schreef:Weet iemand hoe je Europa op Micro SD Card zet en daarna de routen laat werken ?
Heb dit al eens gedaan op mijn Garmin Nuvi 510 maar hij wil de kaarten op de GPS niet laten zien. Hij blijft de Benelux houden.
We zijn naar Kent geweest maar hij werkte daar niet.
Ik ben wel niet de enige die daar een probleem mee heeft. :-(
Dat klopt. Heb dat bij mijn zoon ook zo gedaan (moet wel trouwens door klein geheugen Nüvi 510), maar dat werkt nog.

Ik weet niet hoe jij dat hebt gedaan, maar ik heb die, net zoals dat vroeger moest, in Mapsource (uitzoomen tot 1000 km) helemaal aangeduid met het kaarttool en verzonden naar het SD-kaartje zoals je dat met routes doet :-? Heeft altijd gewerkt :wink:

Ik weet nu niet uit het hoofd (heb de Nüvi hier niet bij de hand) of je die kaarten dan ergens moet selecteren OF je die Benelux nog moet deleten ? Ik dacht van niet. Zorg er wel voor dat je het SD-kaartje eerst formateerd. Moesten er corrupte files opstaan, zijn die er zeker af. Van bestanden of files die je niet kwijt wil, wel eerst een back-up maken op de pc uiteraard :idea:

BTW: ik dacht dat alleen de Zümo 660 met micro SD werkte :scratch: Maar als heel jouw verhaal over een 660 moest gaan, zou ik niet weten waarom je die kaarten op het Micro SD-kaartje zou willen zetten :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Red Frog
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 mei 2009, 20:29
Locatie: asper
Contacteer:

Re: Europa op Micro SD Card

Bericht door Red Frog »

Bedankt WimLT,

Inderdaat, ook in een Nuvi 510 kan een Micro SD Card, deze zit achter de battery.
Zal volgende week nog eens vanalles proberen.
De Benelux deleten, dat weet ik ook niet of dat moet.

Het SD-kaartje eerst formateerd, dat wist ik niet, bedankt.

Hopend op een goed einde of begin. :razz:
BMW R 1100 R 1996 - GPS Nuvi 510 BT
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Europa op Micro SD Card

Bericht door WimLT »

Red Frog schreef:De Benelux deleten, dat weet ik ook niet of dat moet.
Dacht eigenlijk van niet, hoor :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Europa op Micro SD Card

Bericht door MOTOBLOG »

1. Zorg dat je in Mapsource de code in hebt zitten die gekoppeld is aan de Europese kaarten voor jouw toestel. Een kopij van een 'kameraad' zal niet werken.
Heb je een licentie van EU kaarten (NT) voor jouw toestel, die moet in Mapsource zijn ingegeven. (anders worden kaarten in toestel niet herkend).

2. Zoom in Mapsource uit totdat je gans Europa kan zien. Met de kaarttool selecteer je nu alle kaarten zodat deze roze gekleurd zijn.

3. Steek SD kaartje in een kaartlezer of in toestel en hang deze aan computer.

4. verzend de kaarten naar sdkaartje (in kaartlezer of toestel).

5. Start toestel op. Ga naar instellingen/kaarten en schakel de oude kaart (Benelux) uit, zodat slechts 1 kaart actief is (Europa).

6. Enjoy.

(Er zijn ook kant en klare kaartjes in de handel verkrijgbaar die je meteen in het toestel kan steken, waarop de volledige EU-kaart staat. Prijs rond de 99 pleuris).
Red Frog
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 mei 2009, 20:29
Locatie: asper
Contacteer:

Re: Europa op Micro SD Card

Bericht door Red Frog »

He, bedankt.
Dit ga ik zeker eens proberen.
Waarschijnlijk had ik iets fout gedaan. :roll:
Hopelijk met deze info zijn er nog motards geholpen. :grin:

Gr Red Frog en prettig weekend.
BMW R 1100 R 1996 - GPS Nuvi 510 BT
Plaats reactie