Inbouw Xenon 1200 GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

philxo

Re: Inbouw Xenon 1200 GSA

Bericht door philxo »

Cindy schreef:Eens xenon in je gewoon "dagrijlicht" heb je geen "faar" meer nodig, indien je die gaat zetten kan je niet meer lichtclaxoneren ( zie koppel zijn uitleg) . Ik persoonlijk vind die extra faar in xenon gewoon weggesmeten geld.De xenon in je gewoon licht geeft al meer licht dan je gewoon groot licht.....
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
desondanks , hebt U toch xenon in u verstralers steken :wink:

mvg
philip
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

En toch is 't weggesmeten geld. Kijk, 't is heel simpel.

Een xenon in je dimlicht bezorgt je een maximum aan bruikbaar licht dat je ten allen tijde kan/mag gebruiken.
Die faar is er als lichtclaxon, en voor de weinige keren dat je met je dimlicht niet voldoende verlichting hebt.

Nu, eens je met een xenon in je dimlicht gaat rijden, doet die faar enkel nog dienst als lichtclaxon. De faar is gewoon niet sterk genoeg om over je, van een xenon voorziene, dimlicht te komen. Kortom, zelfs met een xenon in je faar heb je nog altijd maar weinig of geen winst. Je verliest er wel je lichtclaxon mee, en da's ook niet onbelangrijk.
Maar wat ik nog erger vond. Stel, je rijdt langs een gewone weg, en komt aan een stuk waar de straatverlichting één paal buiten dienst is, da's een donker stuk van omzeggens 50m. Wel, met een xenon in je faar ben je telkenmale te laat, je bent er gewoon al voorbij eer je lamp op sterkte komt. En dus heb je eigenlijk geen faareffect meer.

Als je echt gewoon een gigantische bundel licht wil hebben voor tijdens je rit over niet verlichte wegen, steek dan gewoon twee verstralers extra op je fiets, dat gaat effect geven. En sluit 'm apart aan van je normale faar, anders gaat de canbus 't niet leuk vinden dat 'm plots veel meer verbruik gaat merken, en de faar gewoon afsluiten.
P.S: hier op 't forum is er zelfs iemand die momenteel vertralers aan een mooi prijsje kan aanbieden :mrgreen:

Nee serieus, als ge kost wat kost toch één voor èn je dimlicht, èn je faar wil, gaat perfect, maar 't heeft gewoon meer nadelen dan voordelen. En 't kost 't dubbele, zo simpel is 't.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
philxo

Bericht door philxo »

Koppel!! schreef:YOO

En toch is 't weggesmeten geld. Kijk, 't is heel simpel.

Een xenon in je dimlicht bezorgt je een maximum aan bruikbaar licht dat je ten allen tijde kan/mag gebruiken.
Die faar is er als lichtclaxon, en voor de weinige keren dat je met je dimlicht niet voldoende verlichting hebt.

Nu, eens je met een xenon in je dimlicht gaat rijden, doet die faar enkel nog dienst als lichtclaxon. De faar is gewoon niet sterk genoeg om over je, van een xenon voorziene, dimlicht te komen. Kortom, zelfs met een xenon in je faar heb je nog altijd maar weinig of geen winst. Je verliest er wel je lichtclaxon mee, en da's ook niet onbelangrijk.
Maar wat ik nog erger vond. Stel, je rijdt langs een gewone weg, en komt aan een stuk waar de straatverlichting één paal buiten dienst is, da's een donker stuk van omzeggens 50m. Wel, met een xenon in je faar ben je telkenmale te laat, je bent er gewoon al voorbij eer je lamp op sterkte komt. En dus heb je eigenlijk geen faareffect meer.

Als je echt gewoon een gigantische bundel licht wil hebben voor tijdens je rit over niet verlichte wegen, steek dan gewoon twee verstralers extra op je fiets, dat gaat effect geven. En sluit 'm apart aan van je normale faar, anders gaat de canbus 't niet leuk vinden dat 'm plots veel meer verbruik gaat merken, en de faar gewoon afsluiten.
P.S: hier op 't forum is er zelfs iemand die momenteel vertralers aan een mooi prijsje kan aanbieden :mrgreen:

Nee serieus, als ge kost wat kost toch één voor èn je dimlicht, èn je faar wil, gaat perfect, maar 't heeft gewoon meer nadelen dan voordelen. En 't kost 't dubbele, zo simpel is 't.

Grtz, Philip!
Ok , ik zal dan maar een gewoon setje aanschaffen , en dan kom ik wel prutsen onder U begeleiding :)
En IVM da extra licht ... :grin: tis omda ik naar spanje trek van de zomer ... en daar graag VEEL rond zou bolle :wink: maar daar hebben ze denk ik weing straatverlichting (toch nie zoals ze da hier kenne ... )

grtz philip
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

In Spanje hebben ze veel beesten lopen, en die doen na valavond niet liever dan op de warme asfalt komen liggen. Het lijkt me dan ook niet aangewezen om in den donkere daar te gaan bollen, beperkt je rijden tot de klaarlichte dag, da's nog altijd véle veiliger :grin:

Ge laat maar weten wanneer ge uw gerief hebt, en dan spreken we nekeer af hé :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
philxo

Bericht door philxo »

Thanks @ KOPPEL! voor de hulp, maar ga toch effe navragen achter iets.
waren er hier geen mensen vanuit het antwerpse , die dichterbij woon de die me konden helpen ??
Niet da bonheide et einde is .. maar zou snel geholpe wille zijn ,want ik kan me maar telkens een uur of 2 vrij maken :-(
thanks

philip
vak m rat

Bericht door vak m rat »

u hebt een pm
every day a new GS moment

my travelpics at smug mug - larstravelpics -

R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
bosuil1880

Bericht door bosuil1880 »

Zoals sommige andere blijkbaar, kan ik er niet goed aan uit wat ik eigenlijk zou moeten bestellen voor men gsa,
want ik zou graag dus het dimlicht en men mistlichten in xenon laten veranderen.
Wat zou ik dan moeten bestellen op die site?
Mvg
Bosuil1880
Cindy

Bericht door Cindy »

bosuil1880 schreef:Zoals sommige andere blijkbaar, kan ik er niet goed aan uit wat ik eigenlijk zou moeten bestellen voor men gsa,
want ik zou graag dus het dimlicht en men mistlichten in xenon laten veranderen.
Mvg
Bosuil1880
Voor het dimlicht een H7+ ballast (de ....K geeft de kleur aan, dacht zoveels tehoger zoveelste "blauwer".Let wel meer blauw is minder lichtopbrengst.)
Voor de verstralers(mistlichtjes) 2 x een H11 +2 ballasten.
Iemand hierboven schreef waarom geen faar en wel de mistlichten? wel het oog mag ook iets hebben en indien je de mistlichten laat branden met xenon als 1ste bron in het dimlicht zal je er ook niet veel extra licht van hebben ook nietwanneer de mistlichten in gewone lampen blijven.
vak m rat

Bericht door vak m rat »

bosuil1880 schreef:Zoals sommige andere blijkbaar, kan ik er niet goed aan uit wat ik eigenlijk zou moeten bestellen voor men gsa,
Mvg
Bosuil1880

rood hebben ze nie , paars dan maar hé met witte mistlampjes

prachtig :grin: :grin:
every day a new GS moment

my travelpics at smug mug - larstravelpics -

R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
bosuil1880

vak m rat schreef:
Mvg
Bosuil1880

Dat zullen we in het weekend van 17/18 july dan wel zien :-P
Dan kom ik met mijn rode gs naar den Bosuil, en jij met uwe paarse?? :shock:
:twisted:

Maar nu heeft er dus nog niemand echt geantwoord :-P
en bij bmw raden ze mij dit af???
RBee

Bericht door RBee »

bosuil1880 schreef:
vak m rat schreef:
Mvg
Bosuil1880

Dat zullen we in het weekend van 17/18 july dan wel zien :-P
Dan kom ik met mijn rode gs naar den Bosuil, en jij met uwe paarse?? :shock:
:twisted:

Maar nu heeft er dus nog niemand echt geantwoord :-P
en bij bmw raden ze mij dit af???

door Cindy » 06/05/10 17:49

bosuil1880 schreef:
Zoals sommige andere blijkbaar, kan ik er niet goed aan uit wat ik eigenlijk zou moeten bestellen voor men gsa,
Mvg
Bosuil1880
Voor het dimlicht een H7+ ballast (de ....K geeft de kleur aan, dacht zoveels tehoger zoveelste "blauwer".Let wel meer blauw is minder lichtopbrengst.)
Voor de verstralers(mistlichtjes) 2 x een H11 +2 ballasten.
Iemand hierboven schreef waarom geen faar en wel de mistlichten? wel het oog mag ook iets hebben en indien je de mistlichten laat branden met xenon als 1ste bron in het dimlicht zal je er ook niet veel extra licht van hebben ook nietwanneer de mistlichten in gewone lampen blijven.Cindy, whoever that chick may be.......
click and you know it
Cindy

Privébericht
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
morrismarie

Bericht door morrismarie »

hallo,

setje met kleine ballast gaan halen deze week,eenmaal thuis bleek het een H4 te zijn.ik veronderstel dat het niet zal passen en ik dus terug zal moeten en inwisselen?of niet....?
kan iemand me helpen?

grts
bosuil1880

@ Cindy,
ik bedoelde hier op het forum. :-)
aangezien er toch meerdere xenon hebben
maar nogmaals bedankt voor je info!!
groeten
Bosuil1880
Mario GS

Bericht door Mario GS »

Mijn dimlicht en beide verstralers zijn voorzien van Xenon.
Heb ikbestld bij Les.
Zie zijn email met prijzen hieronder.
Ik heb ze nu meer dan een jaar. En heel tevreden.

Onderwerp: Re: Xenon on R1200GSA 2008

Hi Mario, to do the 3 lights it will need 3 ballasts, I make a stainless steel custom bracket to mount the ballasts, the main light 50 watt 6K no problem and the fogs 35 watt 6K.
i can sell all the bits and you assemble or I can make up a Plug and Play kit were all parts are pre assembled and ready to fit with full walk through installation instructions.

HiD 50 watt single £80
hid 35 watt pair £119
s/s bracket £35
post £20

P&P kit 1 x 50, 2 x 35, s/s bracket, drilled BMW light cap, conduit, instructions and post
£290

Cheers
Les

Wel enkele uurtjes werk.
GRtn
Mario
bosuil1880

Zou ik zen email dan mogen, of eventueel website?
En waarom heb je 35 watt voor je mistlichten?
Of is 50 watt gewoon overdreven?? :grin:
Plaats reactie