GS start niet na lange stilstand

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Smullie
Contacteer:

GS start niet na lange stilstand

Bericht door Smullie »

Ik heb sinds mijn fietsongelukje van vorig jaar (juli), waarbij ik mijn rug gebroken had, niet meer kunnen (mogen) rijden met mijne GS. Een tijdje geleden dan toch maar eens wat gaan rijden op mijne VanVan met de achterliggende gedachte dat die een pak minder zwaar is, ... , dus dat dat toch moest lukken en dat bleek een juiste gedachte. Nu vond ik een paar weken geleden dat het weer eens tijd was om mijnen BMW nog eens uit te laten. Natuurlijk start em niet omwille van een platte batterij. Na een paar dagen aan de optimate wou hij nog steeds niet starten, dus heb ik een nieuwe batterij besteld en gestoken. Ik heb ineens ook maar ne nieuwe luchtfilter gestoken, want dat was van doen en die had ik toch nog liggen... (kan dat verkeerd gemonteerd worden, want dat heb ik eigenlijk niet meer nagekeken? :oops: ). Maar nu wou em nog altijd niet starten. Ik heb dan samen met een vriend de tank er nog eens afgehaald en terug opgezet, maar die bleek ik toch correct terug gemonteerd te hebben, dus dat was het niet. Aangezien ik nog nieuwe bougies had liggen hebben we die ook ff vernieuwd, maar ook dat bleek niet de reden te zijn.
En nu heb ik dus de grens bereikt van wat ik kan en ken...

Heeft er iemand nog spontaan een idee?

Zoniet, kan iemand mij dan vertellen waar ik in de buurt mijn moto ter herstelling kan aanbieden? Ik ben ook zowiezo van plan om er een onderhoud aan te laten doen, maar ik had em graag gestart gezien, al was het maar om em naar het onderhoud te rijden... :-|
GS staat voor geil speelgoed
Jo De Paepe

Re: GS start niet na lange stilstand

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,
1150 ?

branden de lichtjes op het dashboard en in de infodisplay , noodstop knop recht?
fiche onder de tank correct gemonteerd ?
hoor je de benzinepomp?

moeilijke diagnose op afstand
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Jo De Paepe schreef:Yep,
1150 ?

branden de lichtjes op het dashboard en in de infodisplay , noodstop knop recht?
fiche onder de tank correct gemonteerd ?
hoor je de benzinepomp?

moeilijke diagnose op afstand
de lichtjes branden, de fiche is nog eens extra aangeduwd geweest, dus die stak juist, infodisplay werkte normaal en de noodstopknop hebben we ook nagekeken.
En de infodisplay gaf ook aan dat de tank meer dan halfvol was, wat zeker kon kloppen, want we hadden er net nieuwe naft in gedaan...
De benzinepomp draait ook. :-?
De startmotor lijkt trouwens ook goed rond te gaan. we kregen de indruk dat hij elke moment wou aanslaan, maar dat deed em jammer genoeg niet... :-?

merci alvast voor het meedenken...

EDIT: 1150 it is... :wink:
GS staat voor geil speelgoed
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

hebt ge uw benzineleidingen niet verwisseld bij het terug monteren van de tank?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
John
Contacteer:

Bericht door John »

Waar is woonplaats= "Belgïe"?
Bèrke
Contacteer:

Bericht door Bèrke »

Heb je nieuwe/verse benzine bij de nog resterende benzine gedaan of heb je de tank eerst volledig geleegd ?
Als je benzine daar al bijna 1 jaar in stond zal ze zonder twijfel vervlogen zijn.
Kan zijn dat er nog "oude" benzine in de filter en injectoren zit.
Noodstop, zijpikkel, in versnelling ?

Grtz. Chris.
A me mo keun BM-ern...
MrUfip
Contacteer:

Bericht door MrUfip »

Je kan evt ook je bougie's nog vervangen, misschien dat die vet-geslagen zijn
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
Bij

Bericht door Bij »

Smullie,

Voor u ni zo ver uit de buurt http://www.bwmotors.be/
Is hier vlak bij het werk en ik zie er geregeld BMW's staan. Voor de rest geen ervaring met deze mens :grin:

groet
Koen
2 klepper enkel nog voor plezier ritjes
R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD
Plaats reactie