F650GS of ???

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DM
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 jan 2010, 09:50
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge

F650GS of ???

Bericht door DM »

Hallo,

mijn vrouw is op zoek naar een eerste motorfiets.
Zij heeft een Yamaha mt 03 op het oog, zelf denk ik dat een F650GS wel iets zou kunnen zijn (vorig model, verlaagd)(zoeken sowieso en tweedehands motorfiets)

Belangrijk : ze is slechts 1m60 "groot", en wil zeker een motorfiets waar ze goed aan de grond kan

Zelf rijd ik met een R1200RT, en we denken om samen rond te rijden (zowel kortere trips, maar ook af en toe een weekend uitstap)

Iemand die iets zinnigs kan zeggen voordelen/nadelen bij de twee motorfietsen ?

groeten

DM
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: F650GS of ???

Bericht door Zeppe »

DM,

Wij hebben juist onze F650GS (mono - 2004) verkocht.
Hij heeft 6 jaar trouwe dienst geleverd en was voornamelijk de fiets van mijn vrouw.(Een ranke deerne van amper 1.60cm).
Maar ik beken, dat ik hem regelmatig in bruikleen nam.
Het is een perfecte fiets voor starters en heropstappers, die zelfs doorwinterde rijders nog veel pret kan bezorgen.
Persoonlijk vind ik het één van BMW's meest miskende en onderschatte motorfietsen.
Zijn supertroeven zijn in eerste plaats zeker zijn zuinigheid en wendbaarheid. Je smijt dat ding in de kleinste spleet in het verkeer en draait hem op een zakdoek. Gewoon een primus voor woon- werkverkeer, en zondagtoertjes.
Als snelweg-kilometervreter vond ik hem wat minder. Weinig of geen bescherming tegen de elementen, en wat loom in de hernemingen (lees je moet intensief schakelen en om de fun er volledig in te houden best wat toeren laten maken).
Nochtans ken ik er die er de wereld mee hebben rondgereden, het kan dus, maar je moet weten dat je met een 650cc mono onderweg bent.
Wij hebben nu een nieuwe F650GS (twin 800cc) in bestelling (levering 1ste week juli).
kwa rijeigenschappen blijft alles bij het oude vertrouwde, we gaan alleen wat winnen aan souplesse en vinnigheid.
Suc6
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Plaats reactie