Vlaanderens Mooiste

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Vlaanderens Mooiste

Bericht door Zeppe »

Yiep,

Ik heb, gewikt en gewogen,
geluisterd naar alle pro's en contra's,
mijn eigen persoonlijke staat van fysieke paraatheid getest,
en ben tot de conclusie gekomen om me op Vlaanderen Mooiste te storten.

tot morgen.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door jakke »

tricky schreef:Yiep,

Ik heb, gewikt en gewogen,
geluisterd naar alle pro's en contra's,
mijn eigen persoonlijke staat van fysieke paraatheid getest,
en ben tot de conclusie gekomen om me op Vlaanderen Mooiste te storten.
tot morgen.
Ken ik haar?? :-P
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door UpJohn »

Passeerd aan mijn voordeur. Zal maar aanpikken zeker .. :D
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door Zeppe »

jakke schreef:
tricky schreef:Yiep,

Ik heb, gewikt en gewogen,
geluisterd naar alle pro's en contra's,
mijn eigen persoonlijke staat van fysieke paraatheid getest,
en ben tot de conclusie gekomen om me op Vlaanderen Mooiste te storten.
tot morgen.
Ken ik haar?? :-P
door UpJohn » 19/06/10 16:56

Passeerd aan mijn voordeur. Zal maar aanpikken zeker ..
Jakke, 't is het buurmeisje van UpJohn !!! :lol: :lol:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door RBee »

Oei, oei, das trio ipv tricky. :shock:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door Zeppe »

RBee schreef:Oei, oei, das trio ipv tricky. :shock:
Oei, merk ik daar enige jaloezie?
Ge weet, van mij mag jij er altijd bij,
na mij vorige week van de hongerdood te hebben gered :thumright:
sta ik bij u in 't krijt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door RBee »

Moet wat Kms "sparen" kan pas op 7/7 op onderhoud en der staan er al 800 op
en volgende week congee. :grin:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door Zeppe »

RBee schreef:Moet wat Kms "sparen" kan pas op 7/7 op onderhoud en der staan er al 800 op
en volgende week congee. :grin:

alweer, congee?
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door Harald »

Ik zal wel gaan werken morgen.
Wielerwedstrijd kampioenschap van Asse of zoiets :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door Zeppe »

RBee schreef:Moet wat Kms "sparen" kan pas op 7/7 op onderhoud en der staan er al 800 op
en volgende week congee. :grin:
oei, oei,
dan zal ik dinsdag ook maar eens gaan boeken,
moet binnen voor 30 000 km's
zit nu al aan 28 000 km's en een paar km's en we gaan nog :
- Vlaanders Mooiste rijden (81 km heen , rit 200 km, terug 81 km)= 360km, deze heb ik dan ook gespaard !
- maandag en dinsdag werk met de moto als het geen oude wijven regent, vandaag met de auto, weer wat km's gespaard
- woe, don & vrijdag 3 daagse Lux (287 km heen, tourke aldaar 300 km, 287 km terug) = 900km - dat gaat zeker door
- zondag 27:06 het zondagtoerke van de bmw club (? km's)

dat tikt aardig bij
Laatst gewijzigd door Zeppe op 21 jun 2010, 14:21, 2 keer totaal gewijzigd.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door Indierock »

RBee schreef:Moet wat Kms "sparen" kan pas op 7/7 op onderhoud en der staan er al 800 op
en volgende week congee. :grin:
@ Tricky : Ter info : nu reeds 1 maand wachttijd bij AMS!!! :-?
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door bommelaar »

domme vraag vermoedelijk, maar ik heb nog maar juist een gps gekocht. Waar kan ik routes zoals Vlaanderens mooiste vinden?

Bedankt!
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door VoskenGSA »

Op de ledenzone :wink:
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door Zeppe »

Ja lap,
nu zit een mens een heel week te denken (luxe probleem weet je nog) welke rit hij in het weekend gaat rijden :scratch: ,
na wat goed advies hier en daar,
wat argumenten pro's en contra's,
en wijze raad van forumleden was de beslissing gevallen op Vlaanders Mooiste,
en had dan zelfs nog een koerierdienstje kunnen meepikken (sorry mannen).

Daarom GS'ke klaargemaakt, bakske goed gevuld met wat 95ron vloeistof, wat extra lucht in de tubekes geblazen.
De route gedownload van de ledenzone, gedupliceerd, herberekend en hier en daar wat gecorrigeerd. GPS gemonteerd, voor de zekerheid picniczakje klaargemaakt (geleerd na slechte ervaring vorige rit!) en een extra flesje water in de topcase, alléz
kortom wij waren er klaar voor!
Na de "sjot op den tv" onder de wol en de wekker gezet. Moeders schoonste ging naar Vlaanders Mooiste :grin: !

Maar nee, 7u30 gewekt door striemende regen. Gezien ik sinds de tweede helft van vorige week wat met de gezondheid ben gaan sukkelen, had ik er echt geen zin in om door dit weer te gaan rijden. Heb nog een driedaagse op het programma staan die ik niet in gevaar wilde brengen. Daarom FORFAIT gegeven. 'k Weet het, ben een softje aan het worden :oops: !

Hopelijk hebben jullie genoten en toch nog wat droge perioden gekend
Ik rij de rit nog wel eens wat later op het jaar met wat beter weer.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door Zeppe »

Nog niemand terug die me kan vertellen wat ik heb gemist vandaag?
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door Nahoj »

tricky schreef:Nog niemand terug die me kan vertellen wat ik heb gemist vandaag?
ik kan wel zeggen dat ik op de voer en eifelrit geen regen heb gehad!
wel net voor mij geregend denk ik want het lag er nat bij op somige plekken!
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door K1200GT »

.... Dit wordt hier bijna therapeutisch :study:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door WimLT »

tricky schreef:Maar nee, 7u30 gewekt door striemende regen.
Ik ook en was daarom blij met m'n beslissing om dit weekend de motor in zijn droge stal te laten. Toch heeft het op de meeste plaatsen nog wel geregend, maar viel het al bij al nog best mee. Vooral omdat wij naar de Zeeuwse Rivièra zijn gereden met ..... het koekblik en van die enkele buien dus totààl geen last hadden :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
ahern
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2009, 14:20
Locatie: Deurne antwerpen

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door ahern »

Wim,

Ik heb het ook het liefst droog bij motorrijden. Nochthans een keer in de eifel een verschrikkelijke hoeveelheid regen gehad.
Gewoon gereden als verzopen kiekens; één voordeeltje bij het nemen van bochten en haarspeldbochten en riviertjes op de rijbaan: Ik voelde me veel en veel zekerder nadien door zo in zo'n erbarmelijke omstandigheden anderhalve dag te blijven rijden...... :lol: (snelheid inschatten voor de bocht, hellingshoek, versnellen in en na de bocht).

Chris
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door WimLT »

ahern schreef:Ik voelde me veel en veel zekerder nadien door zo in zo'n erbarmelijke omstandigheden anderhalve dag te blijven rijden...... :lol:
Klopt absoluut. Ik zal daarom ook nooit àlle regen persé proberen te vermijden, maar vertrekken van thuis in de regen terwijl het niet echt moet, vind ik echt :puker:

Ik hoef niks meer te bewijzen. Ik doe het nog alleen voor de gezelligheid. Motorrijden bedoel ik dan nog steeds, hé :mrgreen: En gisteren was het gewoon niet echt gezellig buiten :-(
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
ahern
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2009, 14:20
Locatie: Deurne antwerpen

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door ahern »

Overschot van gelijk Wim,

De situatie was gewoon zo. Maar 2 dagen Eifel, en tja dan maar gekozen om in de regen te rijden.
Onderweg dacht ik nog; wat een zotten zijn wij hier :clown:En zeker omdat ge gene klop ziet, vizier nat, constant druppels wegvegen en vooral omdat ge het dan ook koud begint te krijgen.
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door Zeppe »

Geachte lezer,

Gedurende de week zaten we met een geweldig dilema, een luxe-probleem! BMW organiseerde nl niet minder dan 3 (drie !) ritten voor dit weekend. En elk van die ritten had mijn aandacht.
Dan zit je dus echt met een probleem, een luxe-probleem!

Vooreerst was er een "oldtimerrit". Nu zo'n treffen van oude knarren, en ditmaal bedoelen ze dan echt de motoren en voor één keer gaat het eens niet over de bestuurders ervan, heeft altijd wel iets speciaals. Je kan je vergapen aan prachtig gerestaureerde old-timers. De geur en het geluid van deze fietsen is tevens van een andere dimensie. Ja, hier wil ik wel eens bij zijn met mijn sidecar (1958).

Verder was er de "Voer- en Eifelrit". Ja, hier wil je als gepassioneerd toerder ook bij zijn. Want zij die er al eens gingen bollen weten, dit is echt dé speeltuin om een GS uit te laten. Het gaat daar voor geen meter rechtdoor. Het is continu zoeken naar de limieten op de linker- of rechterwang van je banden. Hier verslijt je rubber aan de zijkanten en niet op het normale loopvlak. Hier leer je echt motorrijden.
En dan spreken we nog niet over de fenomenale panorama's die je voorgeschoteld krijgt.

Als kers op de taart was er ook nog "Vlaanderens Mooiste". Als oud wielertoerist en fervent supporter van deze magnifieke sport, ken je deze regio als "De Ronde Van Vlaanderen". Het jaarlijks strijdtoneel van de "echte Flandriens" met zijn zeer bekende plaatsen als : de Kluisberg, Oude Kwaremont, Paterberg, Koppenberg, Taaienberg, Tenbosse, Bosberg om de Berendries niet te vergeten. Het arena voor spectakel en gewoonlijk de "zone der waarheid" van deze prachtige klassieker. De rit waarin mannen als Musseeuw, Van Petegem, Boonen etc naam maakten.

Een hele week zit een mens te denken, advies in te winnen, de pro's en de contra's af te wegen om dan uiteindelijk ...... de "foute keuze" (zie later) te maken!

Oldtimerrit schrappen we, omdat je, in mijn geval, daar met 2 voor moet zijn. Rijden met een sidecar is niet eenvoudig, en met een lege sidecar helemaal geen pretje.
Nu heb ik wel een geweldig enthousiaste passagier voor in het sidecarretje, maar het mag niet voor een te lange rit zijn, want dan begint het haar te vervelen. Daarom schrappen we deze optie als eerste.

Blijven er nog 2 optie's : De "Voer- en Eifel" of "Vlaanderens Mooiste". De dagen tikken verder, een beslissing dringt zich op. Spreekwoordelijk wordt dan gezegd : "Als de nood hoog is, is de redding nabij".
Dus ook in ons geval. Nu komt die redding wel uit een heel rare hoek. Donderdag sta ik op met een houten kop (neen, u vergist zich, ik heb geen druppel alcohol gedronken!), het snot loopt uit mijn neus erger dan het water dat door het sterk geteisterde Frankrijk vloeit, en mijn keel voelt als schuurpapier nr 3 om geen melding te moeten maken van een geweldig pijnlijke rug. Dit is niet de ideale toestand om een rit van + 700km (dat is de ingeschatte lengte van de Voer- & Eifelrit) te gaan afhaspelen. De beslissing staat dus vast, we gaan voor "Vlaanderens Mooiste" en de resterende dagen proppen we onze maag vol met de nodige oppeppers uit onze thuisapotheek.

Zaterdag. Dat is de dag dat de het definitieve traject wordt vrijgegeven op de ledenzone van de wereldbefaamte site http://www.forum-bmw-mc-vl.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Fysiek voel ik me veel beter dankzij al die pillen en oploszakjes, of is het de roep van "Vlaanderens Mooiste" die me doet herleven!
Al vrij vroeg heb ik mijn PC opstaan om er als de kippen bij te zijn en de route te downloaden, te dupliceren, hier en daar te corrigeren en dan naar mijn GPS'ke over te schrijven.
Voor de zekerheid, vul ik mijn bakje nog met wat Ron95 en blaas ik nog wat lucht in de Metzeler Tourance EXP's.
Wij zijn er klaar voor!

Nog even op de site checken of er misschien met Pier of Polleke kan worden afgesproken om de rit samen te bollen. De overgrote meerderheid van de "gekende pappenheimers" kiest duidelijk (en begrijpelijk) voor de "Voer- en Eifelrit"! Toch zijn er ook een aantal bekenden die voor Vlaanderens Mooiste opteren, elk voor zijn eigen specifieke reden. Alleen zullen we dus niet zijn.
We pikken nog de avondwedstrijd Kameroen-Denemarken mee voor we onder wol gaan. De wekker op 7u45 gezet en lichten uit. Slaap wel Vlaanderens Mooiste, morgen komen wij u bewonderen in al uw pracht en praal....

Zondag 20/06. 7u45, de wekker doet zijn ding. Een snelle blik door het raam en... we maken de "foute keuze".
Zoals in de song van Rob de Nijs, zachtjes tikt de regen tegen 't zolderraam, maar ook tegen 't keukenraam, de voorste raam en de achterste raam, tegen elk raam en ook tegen al de rest dat buiten staat/komt!
Wij zijn "soft" en kruipen terug onder de wol. Vandaag geen "Vlaanderens Mooiste" voor mij. De gedachte om een ganse dag door regen en wind te gaan bollen en onze drie daagse motortrip naar Lux van volgende week in gevaar te brengen, doet mij dit besluit nemen. Ik nestel me terug in de warme schoot van "Mijn Mooiste", en slaap eens lekker uit.

Later op de dag, krijg ik van deze keuze toch een beetje spijt, als de verslagen en foto's beginnen binnen te lopen op de site die ik geen seconde uit het oog heb verloren. Het was blijkbaar een mooie rit en de deelnemers zijn gespaard gebleven van enig neerdalend vocht (dedju, I knew it, God loves bikers!).

mvg,

uw "afwezige" reporter,
het softje
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door RBee »

Snif,snif, da pakt ne mens se.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door Shulty »

Prachtige column... :grin:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Vlaanderens Mooiste

Bericht door WimLT »

tricky schreef:Later op de dag, krijg ik van deze keuze toch een beetje spijt
Afbeelding
Spijt komt altijd te laat en is in zoverre weggesmeten energie. Het was gewoon guur buiten gisteren. Sommigen hebben dan misschien wel geen regen in hun nek gehad, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Er komen heus nog veel motordagen waarop het écht de moeite zal lonen om de schoot van "Uw Mooiste" te ontglippen, zenne ... manneke Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie