Bandenadvies ???

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
nopper
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:03

Bandenadvies ???

Bericht door nopper »

Ik heb een r1150gs met 17-duims velgen.
Ik ben een tijdje geleden overgestapt van Dunlop Roadsmarts naar Qualifier 2. Reden : mijn rijstijl bleek de roadsmarts af en toe toch in problemen te brengen qua grip op het droge. Ze gaven me niet voldoende zekerheid. Niet dat ik ooit ECHT heb gegleden hoor. Ik voelde alleen dat de grens dichtbij kwam. Zeker bij uitaccellereren. Af en toe pik ik ook eens een circuitdagje mee.

De Qualifiers doen wel wat ze moeten doen. SUPER bandje, droog en nat. Mahaaaaar : de GS VREET ze gewoon op. Ik mag van geluk spreken als ik 4000km doe met mijn huidige achterband. De roadsmarts hielden het net geen 10 000km uit.

Ik ben dus op zoek naar een waardige vervanger. Wat geeft (bijna) evenveel grip en houdt het meer kilometers uit?
Babs
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jun 2010, 14:00
Locatie: Geraardsbergen

Re: Bandenadvies ???

Bericht door Babs »

Luister eens voor Pilot power 2CT , heb daar al goede reacties op gehoord , sportief en iets meer slijtvast :roll:
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Bandenadvies ???

Bericht door ®win »

Nog slijtvaster, maar toch excellente rijeigenschappen (ook 2 compound technologie) is de Michelin Pilot Road 2. Ik had deze op mijn K1200GT en zal deze ook weer gaan plaatsen op de 17" velgen van mijn GSA.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Bandenadvies ???

Bericht door VFooR »

Neem gewoon de michelin pilot power (de gewone). Doet zo goed als NIETS onder dan zijn 2ct-broer. Is lekker goedkoop nu en gaat LANG mee. Ik vermoed dat je minstens 6000km of meer gaat doen op je koppelbeest. Zijn heel stabiel (stabieler dan de 2ct's uit eigen ervaring) en sturen snel in.

Doe en zie. Je zal niet telleur gesteld zijn.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Bandenadvies ???

Bericht door GSMax »

Heb beide gehad. Nu Pilot road 2CT. Schitterende band. Pilot power is een slijtband, zachte compound 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie