Terugroepactie(s) op F-modellen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Terugroepactie(s) op F-modellen

Bericht door MOTOBLOG »

Vanwege een mogelijk probleem aan de ketting heeft BMW een recall uitgeroepen voor de F650GS, de F800GS en USA uitvoering van de G650X. Bij de geplaagde modellen voldoet de ketting niet aan de specificatie-eisen, waardoor deze zou kunnen breken en klem komen te zitten tussen het frame en het achtertandwiel, een blokkerend achterwiel en schuiver tot gevolg. De recall betreft de F650GS en F800GS die zijn gebouwd tussen 27 september 2007 en 30 maart 2009, evenals de G650 X Challenge, Country en Moto modellen die werden geproduceerd voor de Amerikaanse markt tussen 29 november 2006 en 19 mei 2008.

Een vraag bij jouw dealer (met chassisnummer) klaart alles uit.
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Re: Terugroepactie(s) op F-modellen

Bericht door yoooooh »

DE PVDK FILES schreef:Vanwege een mogelijk probleem aan de ketting heeft BMW een recall uitgeroepen voor de F650GS, de F800GS en USA uitvoering van de G650X. Bij de geplaagde modellen voldoet de ketting niet aan de specificatie-eisen, waardoor deze zou kunnen breken en klem komen te zitten tussen het frame en het achtertandwiel, een blokkerend achterwiel en schuiver tot gevolg. De recall betreft de F650GS en F800GS die zijn gebouwd tussen 27 september 2007 en 30 maart 2009, evenals de G650 X Challenge, Country en Moto modellen die werden geproduceerd voor de Amerikaanse markt tussen 29 november 2006 en 19 mei 2008.

Een vraag bij jouw dealer (met chassisnummer) klaart alles uit.
Dacht het al... had ook zoiets gezien op een nederlands forum.
En hoe officieel is dit nu? Dit hierboven lijkt wel op een citaat..?
Zal maar gewoon dealer contacteren zeker...
bmw or not, that's the dillemma
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Terugroepactie(s) op F-modellen

Bericht door Toedel »

Ik zal het nog maar eens zeggen zeker : BMW schrijft een offerte uit (specificaties) en de goedkoopste producent krijgt de order.
Geen wonder dat het daarna misloopt. In dit geval alweer met mogelijk miserabele gevolgen.

Uit de recente productie van BMW (sinds 2004) ken ik geen enkel, maar dan ook geen ènkel model (F, R, K- reeks) dat geen zware tekortkomingen had.
Op mijn R12GS van 2007 komen straks de DERDE remleidingen, en dat model bestaat al ZES jaar. Sterk, hè !

Slecht. Ik kan er geen ander woord voor vinden.

Voor de duidelijkheid : ik ben dol op GS en boxer, but I do not like BMW.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Re: Terugroepactie(s) op F-modellen

Bericht door yoooooh »

Toedel schreef:Ik zal het nog maar eens zeggen zeker : BMW schrijft een offerte uit (specificaties) en de goedkoopste producent krijgt de order.
Geen wonder dat het daarna misloopt. In dit geval alweer met mogelijk miserabele gevolgen.
tja, als de goedkoopste producent hem al niet krijgt, gaan we ons bmw's (nog) duurder betalen he ;)
hierboven staat dat de kettingen niet voldoen aan de gestelde specificaties, dus ik zou zeggen dat hier vooral de (bmw-)controle op de geleverde materialen te wensen heeft overgelaten, gezien dat dit verschillende jaren heeft kunnen aanslepen...
't is waaarschijnlijk wel zo dat goedkope leveranciers sneller zullen besparen op kwaliteit maar contractueel zal een en ander (wie betaalt dit?) wel vastgelegd zijn, zeker?
Enfin, de klant is de dupe in die zin dat bij kettingbreuk de gevolgen idd desastreus kunnen zijn zoals je schrijft, ook al zal dit voor de anderen wel een meevaller zijn "want ik krijg gratis een nieuwe kettingset".
bmw or not, that's the dillemma
Plaats reactie