F650GS (tweecilinder - 800cc)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: F650GS (tweecilinder - 800cc)

Bericht door Zeppe »

Vandaag de wekker 5min vroeger gezet, en naar het werk gereden via een ommetje met onze "nieuwste aanwinst".
Eerste vaststelling : hmmm rijdt zeer soepel en zit kort op de gas (aggressief). Eerste drie straten is dit wel wennen, maar een paar straten verder gaf het mij al een meer vertrouwd gevoel.
Sound is ook niet mis.
Persoonlijk voor mij, met mijn 186cm, is de beenhoek niet geschikt voor lange afstanden te gaan bollen. Gelukkig hebben ze mijn vrouwtje veel vroeger afgezaagd :oops: . en zal zij hier minder of geen hinder van ondervinden.
Zadel (?), hier ga ik nog even niets over zeggen, maar ik heb er mijn twijfels over.
Ja, dat komt goed. Dat voel ik nu al. Zal weer regelmatig met de fiets van mijn vrouwtje op pad zijn!

Eerstdaags zullen we haar eens op een langer traject inzetten. Ervaringen volgen.
:salut:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: F650GS (tweecilinder - 800cc)

Bericht door -Fred- »

Mooie motor Tricky, het zadel is even wennen en wat eelt kweken.
Ik mag er weer 9 uur opzitten vandaag :-P
Walter Adventure
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:26
Locatie: Schoten

Re: F650GS (tweecilinder - 800cc)

Bericht door Walter Adventure »

Er bestaan drie verscillende zadels voor de F , Verlaagd , verhoogd en comfort . Origineel van BMW .+het standaard zadel natuurlijk .

Mvg ,

WA
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: F650GS (tweecilinder - 800cc)

Bericht door Zeppe »

Walter Adventure schreef:Er bestaan drie verscillende zadels voor de F , Verlaagd , verhoogd en comfort . Origineel van BMW .+het standaard zadel natuurlijk .

Mvg ,

WA
WA,

Ik ben gewoon verwend, ik rij op mijn R1200GS met een Corbin. Daar kom je enkel af als je op je bestemming bent toegekomen of om te tanken.

Ondertussen, na 5 BMW's, en heel wal reactie's van ander BMW-rijders, weet je dat dit een minpuntje is bij BMW. Maar gelukkig zijn er alternatieven.

grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: F650GS (tweecilinder - 800cc)

Bericht door Zeppe »

Eerste rijervaringen van de nieuwste aanwinst :

Dag en nacht verschil met de F650GS mono! Amai en hier waren wa al zo tevreden van!!!
Maar ja, mag je hem/haar daar wel mee vergelijken. Het frame is misschien nog grotendeels hetzelfde, de benaming is dezelfde, maar daar stopt dan ook alles. +20 paarden meer, 150cc supplement en een extra cylinder geven hem een totaal ander rijgedrag.

Druk op de startknop en je krijgt een verslavende grom uit de "joekel" van een uitlaatpijp. Alle lichten lichten op en de wijzers slaan volledig uit.
Klik in eerste, gaat merkelijk soepeler dan bij de vorige generatie. Gas en ... oppassen dat het voorwiel het luchtruim niet kiest!
Op uitdrukkelijk verzoek van de dealer, moeten we hem/haar de eerste 1000km onder de 4000 toeren houden, wat we dan ook braaf doen (niet gemakkelijk!).
Maar ondanks deze beperking voel je dat er een toch wel heel wat meer pit in het vooronder zit. We winnen natuurlijk wel een paard of 20 en dat zijn duidelijk volbloed paarden.
Je zit, naar mijn mening, iets meer geplooid met de benen. De voetsteunen staan hoger, wat voor mijn lengte (186cm) hem/haar niet geschikt maakt voor langere afstanden (gelukkig hebben ze het vrouwtje vroeger afgezaagd en gaat zij hier geen hinder van ondervinden). Waar ik nu ook al mijn twijfels over heb is het zadel! Ik vrees dat dit snel zal vervangen worden door een after-market zadel in het genre van Wunderlich of Corbin (Ja wij zijn verwend).
De eerste meters valt ook onmiddellijk op dat hij/zij zeer kort op het gas hangt, wat even gewenning vraagt bij de eerste draai- en keerpunten, maar na een 10-tal bochten ben ik hier ondertussen aan vertrouwd. Bochten! man, man, man, dit ding smijt je om de hoek alsof je nooit iet anders hebt gedaan. Als ze zeggen dat een R1.../GS eenvoudig in de bocht te leggen is, wel dan is het hier met deze "kinderspel"!
Toeters en bellen : alles is duidelijk afleesbaar en bedienbaar. De boordcomputer geeft onmiddellijk uitsluitsel van temperatuur, versnelling, gemiddeld en actueel verbruik, gemiddelde snelheid, etc. Allemaal met 1 knop op de linker handgreep. Toerenteller en snelheidsmeter zijn duidelijk afleesbaar.
Je hoort het, niets dan lof over ons nieuwe aanwinst.
Ondanks we lang in twijfel hebben gestaan tussen de aankoop van deze of een R1200R (wat uiteraard weer een kompleet andere fiets is), denk ik dat we de goede keuze hebben gemaakt. Voornamelijk zijn smalle lijn, het gewicht en de zithoogte maken hem/haar meer geschikt voor mijn eega.
Ik weet dat ze hier nog heel veel fijne kilometers gaat mee beleven.
Laatst gewijzigd door Zeppe op 09 jul 2010, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: F650GS (tweecilinder - 800cc)

Bericht door RBee »

tricky schreef: Ik weet dat ze hier nog heel veel fijne kilometers gaat mee beleven.
Als ze er dan uiteindelijk ook eens mag mee rijden. :-x
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: F650GS (tweecilinder - 800cc)

Bericht door Zeppe »

RBee schreef:
tricky schreef: Ik weet dat ze hier nog heel veel fijne kilometers gaat mee beleven.
Als ze er dan uiteindelijk ook eens mag mee rijden. :-x
Dat mag ze zeker.
Maar ze heeft MIJ vriendelijk gevraagd, om hem voor haar in te rijden :-P .
En ... ik zal dat dan maar doen zeker.
Maar ik doe dat alleen voor HAAR en omdat ze het zo lief heeft gevraagd,
:lol: :lol:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Plaats reactie