YOO
Voila, gisteren z'n eerste onderhoud gehad, 995km op den teller in exact twee weken, nu stilaan 't beestje beginnen losrijden.
Aangezien mijne maat zijne GSA ook binnenmoest, en er teveel werk aan was om op te wachten, is hij op een F650GS naar huis gereden. En ja, halverwege is gewisseld, man, da's dag en nacht
De 650 is hard geveerd, zondermeer. Waar de vering v.d 800 een rot stuk MaCadam (tussen Ronse en Brakel) nog redelijk gladstrijkt voel je op 650 elke richel, put en bult. 't Voordeel van die harde vering is dan weer dat 't ding bijna niet inveert bij remmen, toch niet vergeleken met m'n 800.
Ook als positief ervaren op de 650 is de tandwielverhouding. Op een 800: 16/42, op een 650: 17/41
Begrijpe wie begrijpen kan waarom de krachtigste van de twee de kortste verhouding heeft. Resulteert alleen maar in een hoger verbruik en een véle hoger on-off gevoel in 't gasheldel.
Nee, vooraan gaat er bij mij sowieso een 17 tandwiel op, dat staat vast.
Ohja, bizar maar toch ondervonden, 't verlaagde zadel (op die 650) is comfortabeler dan mijn origineel zadel, waarschijnlijk omdat 't verlaagde een bredere zitting heeft waar je bij 't origineel op de punt van 't zadel moet vertoeven. Toch maar is zoeken naar een verlaagd zadel ofzo, en dat in combinatie met een Airhawk, wie weet...
Soit, ik was heel content als ik terug op m'n 800 kon zitten ipv. op die 650.
Ik beklaag 't me nog geen seconde dat ik 'm gekocht heb, de GSA staat hier al twee weken werkloos toe te kijken, ocharme de sukkelaar
Grtz, Philip!