Nürburgring: rondje Nordschleife!!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen/opmerkingen over het gebeuren op of rond het circuit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Nürburgring: rondje Nordschleife!!

Bericht door GertH »

Zo.... vandaag mijn eerste "echte" ronde op een circuit gereden, meer bepaald op de Nordschleife.

Indrukwekkend! En vooral..... spannend! Die mannen met hun Porsches en Ferrari's die je voorbij schieten, man man.

Ik was eigenlijk vorig jaar in de aanloop van mijn Dolomieten-reis al van plan om op de Nürburgring te rijden, maar heb daar toen maar wijselijk van afgezien. Nu ik dit vandaag heb meegemaakt, ben ik blij dat ik toen gepast heb.

Dees weekend toch maar mijn stoute schoenen aangetrokken: om 10hr vertrokken richting oosten, om 13hr in Adenau Schnitzeltje met friet binnengespeeld en effe genoten van de actie die te bewonderen was op het circuit. Na een uurtje doorgereden tot aan de start/finish.

Daar heb ik effe een klapke gedaan met enkele vriendelijke Gentenaren, die me enkele tips gaven: rechts houden, spiegels goed in het oog houden, best rechter pinker aan en aan de kant als er een Porsche in uw gat zit te duwen (mannen hadden blijkbaar mijn F 650 GS zien staan :lol: ).

Om 14hr ticket (magneetkaart feitelijk) gekocht (22 € voor een rondje :-? ) en - eerlijk waar - met bonzend hart klaargemaakt voor vertrek. De startprocedure is echter verrassend eenvoudig: netjes in de rij aanschuiven, terwijl de stewards het verkeer regelen (de finishers die van het circuit afrijden kruisen de starters die het circuit op moeten; en daartussendoor lopen mensen af en aan).

14hr18: ik sta voor de slagboom en hou het ticket voor de magneetlezer; slagboom open; ik moffel ticket weg, doe jas dicht en trek het gas open. Jetzt geth loss! En hoe!

Geweldig mooie bochten; de voetsteuntjes zijn weer bijgeslepen :mrgreen: .

11 minuten later is het alweer voorbij. Shit! Sabine Schmitz deed het in 10' en een beetje in een Ford Transit :oops: .

Al bij al een geslaagde eerste rondje circuit voor mij! Volgende afspraak is Zolder, 2 aug.

Gert
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Nürburgring: rondje Nordschleife!!

Bericht door MOTOBLOG »

De "Green Hell" is berucht, befaamd, gevreesd, en terecht. Er zijn er maar weinigen die het traject goed kunnen memoriseren. Het is een ervaring als geen andere...
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Nürburgring: rondje Nordschleife!!

Bericht door K1200GT »

Ik ga begin september mijn kennis heropfrissen met Motorrad Action Team... het kriebelt al serieus :lol:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: Nürburgring: rondje Nordschleife!!

Bericht door Hunter6 »

Het circuit is kenmerkend omdat het weg verloop niet altijd duidelijk is. Je gaat omhoog en ziet de bomen, en vangrails, naar links gaan en verwacht dus een bocht naar links, en toch volgt er eerst een bocht naar rechts!!
Kenners van het circuit zeggen dat ongeveer 60 ronden duurt voordat je het circuit een beetje kend.
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Nürburgring: rondje Nordschleife!!

Bericht door GertH »

Hunter6 schreef:Het circuit is kenmerkend omdat het weg verloop niet altijd duidelijk is. Je gaat omhoog en ziet de bomen, en vangrails, naar links gaan en verwacht dus een bocht naar links, en toch volgt er eerst een bocht naar rechts!!
Kenners van het circuit zeggen dat ongeveer 60 ronden duurt voordat je het circuit een beetje kend.
idd, maar ik had het geluk een voorliggende motorrijder (met duo!) te kunnen volgen. zo'n voorrijder maakt het wel gemakkelijker te doen.

Op bepaald moment haal ik hem in, en toen had ik niemand die ik kon volgen en het was direct een pak minder; twee bochten later zat diene met de duozit dan ook weer voor me.

60 ronden !? zou wat kostelijk worden vrees ik; dan liever Zolder, ligt zowat in mijn achtertuin :grin:

G
Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: Nürburgring: rondje Nordschleife!!

Bericht door Hunter6 »

Liefhebbers van hard rijden en die in de buurt wonen van de Nordschleife kopen vaak een jaarkaart voor een kleine 1200 euro. Zij kunnen dan het hele jaar door rijden op de Nordschleife tijdens publieks tijden.
Vaak te herkennen aan hun gepimpte minimaal 20 jaar oude polo's, Ascona's, Golf II etc etc, en vaak gaan zij de Porsche/Ferrari aan de buitenkant voorbij :grin: :grin: :grin:
Plaats reactie