Vraagje:
Heb net een R1100R gekocht met 60000km. Volgens de vorige eigenaar is de koppeling net vervangen. Wat ik echter merk, is dat ik bij iets hogere toeren problemen heb om hem in derde te krijgen. Die derde rammelt ook precies een beetje bij het schakelen. Eerste en tweede hebben dat iets minder, vierde en vijfde schakelen heel makkelijk. Ook ruik ik iets verbrand wanneer hij moeilijk in derde gaat. Iemand een idee?
3de versnelling doet precies wat raar
Moderator: GVN
-
davidR1100R
-
Dirk Pauwels
Re: 3de versnelling doet precies wat raar
Net gekocht dus nog garantie, ook indien particulier gekocht. Gewoon verkoper contacteren en laten oplossen.davidR1100R schreef:Vraagje:
Heb net een R1100R gekocht met 60000km. Volgens de vorige eigenaar is de koppeling net vervangen. Wat ik echter merk, is dat ik bij iets hogere toeren problemen heb om hem in derde te krijgen. Die derde rammelt ook precies een beetje bij het schakelen. Eerste en tweede hebben dat iets minder, vierde en vijfde schakelen heel makkelijk. Ook ruik ik iets verbrand wanneer hij moeilijk in derde gaat. Iemand een idee?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Hi David, Vroeger een R1100RT gehad van 96. De 1100 motor heeft een problematische versnellingsbak tem bouwtijd september 1997. Hopelijk ben ik mis maar jou probleem lijkt verdacht veel op een slechte schakelvork. Bij mijn rt zijn deze ook vervangen. Op het forum kan je een volledig verslag vinden ve herstelling vd versnellingsbak. Zeker raad opvolgen van Dirk en met de verkoper gaan praten want de herstelling is niet goedkoop.
-
davidR1100R
Eigenlijk heel onnozel, maar ik denk dat ik gewoon wat meer moet doorschakelen.
(Het is mijn eerste BMW) Die Kawasaki van de rijschool schakelde als boter en met de BMW moet ik gewoon wat krachtiger schakelen en dan heeft hij het niet meer. Dat zorgt al voor een pak minder stress.
Nu begin ik er stilaan heel veel plezier aan te beleven!!!!
Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn hoor!!davidR1100R schreef:Eigenlijk heel onnozel, maar ik denk dat ik gewoon wat meer moet doorschakelen.(Het is mijn eerste BMW) Die Kawasaki van de rijschool schakelde als boter en met de BMW moet ik gewoon wat krachtiger schakelen en dan heeft hij het niet meer. Dat zorgt al voor een pak minder stress.
Ik betrap mezelf er soms ook op dat ik te snel wil schakelen(lees; koppeling niet genoeg intrekken), dan durft de versnelling ook al eens haperen. Bij rustig optrekken nog geen problemen gehad.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black