Ongeval in Ashford (UK)

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door lucsa »

Wij hebben een reis van zo'n 2 weken doorheen de UK achter de rug.
Op de laatste dag reden we van nabij Warminster naar Dover.
Nabij Ashford liep het mis, wat volgt is hetgene wat ik reeds op enkele forums heb geplaatst.

Donderdag tijdens de terugrit naar Dover een ongeval gehad in Ashford (zo'n 30km van Dover).
Achteraan aangerden terwijl ik stopte aan een rondpunt. Gelukkig enkel materiale schade.
Ik bel de VAB (waar ik reeds jaren lid van ben), die beloven me om contact op te nemen met de AA (pechdienst in de UK) en om me terug te bellen. Eerst alles geregeld met de tegenpartij en een politie-agent (die stond ook in de rij). Na een uurtje (wij stonden daar intussen alleen) zelf terug gebeld, de verantwoordelijke beambte was druk bezig en zou me zo snel mogelijk terug bellen. Intussen stopten enkele lokale motorijders (sommige met de auto) om te kijken of we hulp nodig hadden, die reden na ee praatje verder toen ik zei dat ik op de AA wachtte. Na nog een uur belde ik terug naar de VAB en kreeg hetzelfde antwoord. Intussen stopte terug een lokale motorrijder met de wagen. Darren werkte in een motorzaak. Hij gaf me zijn adres (zo'n km van het ongeval) en zijn GSM-nummer. Indien ik niks hoorde van de AA of problemen allerhande had moest ik hem opbellen. Na nog een uur belde ik nogmaals naar Brussel om herzelfde verhaaltje te horen. Omstreeks 19u (4u na het ongeval) belde ik een laatste keer naar de VAB, na hetzelfde verhaal zei ik dat ik contact zou opnemen met een lokale motorrijder en zien of die iets kon doen. Darren bracht alle bagage en Sabien naar zijn huis, terwijl ik traagjes hem volgde, maar met voldoende lawaai (geen einddempers meer). na het stallen van de motor in de garage, bracht hij ons naar Dover.
Intussen hadden we contact gehad met een vriend, die ons vanuit Popering zou ophalen in Calais en in Tielt zou afzetten. Terwijl we in Dover stonden te wachten op de ferry kreeg ik een telefoontje van de VAB, dat de persoon van de AA aan dat rondpunt stond, ik had ze tijdens het laatste telefoontje gezegd dat die niet meer hoefde. Omstreeks 2u in de morgen kwamen we dan thuis aan in Tielt.
Op vrijdag bel ik terug naar de VAB, met de vraag of ze de motor terug naar België konden krijgen, toen ze hoorde dat de motor in een privé-garage stond, bleek dat dit niet mocht. Er moest eerst een schade rapport worden opgemaakt om te zien of het nog de moeite was om die over te brengen, zelfs toen ik vertelde dat de motor pas 6 maanden oud was. Ze zei dat ik eerst contact moest opnemen met mijn eigen verzekering. Na dit gedaan te hebben, besloten om de motor zelf de volgende dag te gaan ophalen.
Op zaterdag omstreeks 5u terug vertrokken naar de UK, samen met die vriend die een aanhanger had geregeld. Omstreeks 21u kon ik de motor afleveren bij de dealer. Toen we in Calais vertrokken naar België, kreeg ik nog een telefoontje van de VAB, om te weten of ik contact had opgenomen met de verzekering, toen ik zei dat dit was gebeurd en dat we intussen op weg naar huis waren met de motor, werd het stil aan de andere kant. Van onze kant word het contract met VAB niet verlengd. Waarschijnlijk gaan we een contract aan met onze eigen verzekeraar, die kan ons in het vervolg helpen zowel voor de verzekering als de reisverzekering.


Na enkele reacties nog eens gereageerd:

Ik begrijp dat men niet kan geholpen worden in enkel minuten.
Wat me vooral stoort is dat de tussenpersoon bij het eerste contact omstreeks 15u meld dat ze terug contact zal opnemen zodra ze iets meer weet en dit na ruim 4u nog niets had laten weten.
Zelf een 4-tal keren (zowat ieder uur) terug gebeld en telkens iemand anders aan de lijn.
Hadden ze me gebeld en gemeld dat het 4 à 5 uren kon duren had ik gewoonweg gewacht.
Nu stonden we daar en voelden ons op den duur aan ons lot overgelaten.
Bij het laatste telefooncontact gemeld dat de hulp van de AA niet meer hoefde en dat we zelf dat motor gingen veilig stallen en terug keren naar België.
Een aantal jaren terug eveneens gebruik gemaakt van de VAB toen we in de UK zaten, kregen toen behoorlijk snel de melding dat het een 2-tal uren ging duren voor er hulp ging opdagen.
Diezelfde avond kregen we nog telefoon van hen toen we in de pub zaten te eten met de vraag of alles goed was verlopen. Dat vond ik toen wel een goede service.


Enkele foto's van de schade en de terugbrenging kan je hier bekijken:
http://lucsa1.be/Motorenlucsa1/ongeval%20Ashford.htm
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door p@rick »

Ja Luc, da's kl*te dat je je vakantie zo moet beëindigen. Hopelijk mogen we van jou alsnog een tweede topic verwachten met een geillustreerd reisverslag ?
Een uitschuiver of een ongeval kan je nooit uitsluiten, maar als je je nadien door de VAB zo aan je lot overgelaten voelt is het begrijpelijk dat je je lidmaatschap niet wenst te verlengen. Gelukkig enkel wat morele en blikschade, maar ik ben er zeker van dat je dit kan relativeren.
Misschien nog best dat je je moto zelf bent gaan terughalen ginder, da's ongetwijfeld de snelste manier. Heb zelf eens in een probleemsituatie gezeten op 'n zaterdagnamiddag rond 18:00 nabij Mulhouse in Franrijk. BMW Mobility heeft toen wel alles keurig geregeld, ik werd tijdens het wachten door zowel BMW Belgium als BMW France meermaals gecontacteerd om me op de hoogte te houden van hetgeen ze aan't arrangeren waren voor mij, en na een goeie vier uren kon ik ginder met een vervangwagen de reis voortzetten. Heeft wel een week of drie geduurd vooraleer de moto (op mijn vraag in onherstelde toestand) naar België gerepatrieerd werd. Ik liet 'm immers veel liever hier bij mijn eigen dealer herstellen.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door WimLT »

Schandalige zaak. Jaren aanbetalen om dan gewoon zo aan je lot overgelaten te worden ! ! ! :twisted:

Begrijp volkomen je reactie Luc :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door GVN »

Zelf ook eens een panne gehad in Italië een jaar of 4 geleden. BMW Service Card gebeld, maar je komt dan ook terecht bij VAB of Touring (ik weet niet meer precies welke). Gedepanneerd na 6 (!) uur wachten en evenveel telefoontjes.
Strafste van de zaak vond ik toen : na 6 uur wachten komt een depanneur (enfin, afsleper) die op 1,5km van waar ik stond te wachten zijn standplaats had.
Ik had hem tot daar kunnen duwen had ik het geweten.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door GSrijder »

Tijdens onze laatste trip in juli kreeg een vriend problemen met zijn rembekrachtiging op zijn GS van 2004. Zelfde verhaal, na 4 uur een depaneur in dronken toestand die bij hoog en laag bleef beweren dat de ABS wel/niet werkte. Aan zijn verstand brengen dat het electrisch bediende remmen waren lukte niet.

Tijdens de twee telefoontjes voor zijn aankomst kon hem zelfs niet aan het verstand gebracht worden dat het over BMW ging. Hij bleef in de telefoon maar over Guzzi leuteren.

Enfin ten lange leste was er rembekrachtiging zonder tussenkomst van de pechdienst en zijn we 's anderendaags naar een dealer in Innsbruck gereden. Na uitlezing aan pc en reinigen van contactje voor de som van 0€ kon onze vriend weer gerust de baan op.

Pas de dag erna teruggebeld door VAB of hij geholpen was.

VAB heeft er een klachtenbrief bij en een klant minder. Een bevriende verzekeringsagent raadt de bijstandsverzekering mondial aan. Niet van de goedkoopste maar blijkbaar de beste :?:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door Den Woesten »

Luc,
Je hebt geluk gehad dat het niet was zoals in USA ,waar vrachtwagen in groep stilstaande motorijders gereden is.
Ik hoop ook dat de slag niet tegroot is geweest voor je nek.

Vmg, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door lucsa »

Wij beseffen heel goed dat we enorm veel geluk hebben gehad, waren we een metertje verder beland (op het drukke ronpunt zelf) was het een ander plaatje geweest.
De nek zelf geeft me geen seconde parten gespeeld, wel in het begin wat pijn aan de rechterhand (van de slag op de grond) en de rechtervoet die eerst vast zat onder de motor.
Na het optillen van de motor kon ik zelf eerst niet recht komen. Toen dit wel lukte, moest ik van de aanwezige agent meteen gaan zitten tot het trillen overging.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door MOTOBLOG »

Ik had toch wel vaststelling laten doen via medische dienst, want uiteindelijk kan er altijd iets opduiken en als je geen vaststellingen liet doen op het moment zelf, heb je later nog weinig verhaal. Een ongeval in den vreemde is altijd een beetje miserie. Blij te horen dat jullie dit nog kunnen navertellen. Been there, done that. Prettig is anders.
lucsa schreef:Wij beseffen heel goed dat we enorm veel geluk hebben gehad, waren we een metertje verder beland (op het drukke ronpunt zelf) was het een ander plaatje geweest.
De nek zelf geeft me geen seconde parten gespeeld, wel in het begin wat pijn aan de rechterhand (van de slag op de grond) en de rechtervoet die eerst vast zat onder de motor.
Na het optillen van de motor kon ik zelf eerst niet recht komen. Toen dit wel lukte, moest ik van de aanwezige agent meteen gaan zitten tot het trillen overging.
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door MOTOBLOG »

Zouden het hydraulisch bediende remmen met bekrachtiging kunnen geweest zijn. Die zaten er op tot 2006.
GSrijder schreef:Aan zijn verstand brengen dat het electrisch bediende remmen waren lukte niet.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door GSrijder »

MOTOBLOG schreef:Zouden het hydraulisch bediende remmen met bekrachtiging kunnen geweest zijn. Die zaten er op tot 2006.
GSrijder schreef:Aan zijn verstand brengen dat het electrisch bediende remmen waren lukte niet.
Zeg jongen....pietje just ge verstond toch wat ik bedoelde hé :clown:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door Julle »

Amai, dat is wel een heel slechte ervaring met de VAB, hopelijk loopt alles met de gezondheid en de verzekering beter af.

Julle
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door st1100 »

Er zijn in België maar een paar pechdiensten. Dus als je via een andere verzekeringsmaatschappij een pechdienst afsluit is de kans eigenlijk groot dat je nog steeds bij de VAB zit , want veel verzekeringen besteden dat verder uit aan de VAB. Ikzelf heb hun diensten nog maar een keer nodig gehad (met renault auto) en ben toen naar tevredenheid verder geholpen.
Motorista7
Berichten: 216
Lid geworden op: 03 apr 2006, 13:34

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door Motorista7 »

Helaas Touring al twee keer nodig gehad voor moto. Telkens tevreden over afhandeling.
R1200R
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door lucsa »

3 weken na het versturen van een aangetekend schrijven naar de VAB nog steeds niks gehoord van hen.
Wel kreeg ik een mailtje van hen met de vraag om een enquette in te vullen hoe tevreden ik was over hun dienstverlening bij ons ongeval. Die heb ik met plezier ingevuld. :mrgreen:
Positief was dan vandaag de mededeling van de eigen verzekering, dat ze de verzekering van de tegenpartij hadden gevonden. Hopelijk doen die niet moeilijk en gaan ze akkoord met de genoemde bedragen.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door lucsa »

Vandaag een antwoord gekregen van de VAB op ons aangetekend schrijven ivm ons ongeval.
Ze erkennen dat de communicatie op beslissende momenten te wensen overliet de dag zelf.
Eveneens word de reactie van de dossierbeheerder de volgende dag, op onze vragen ivm de terugbrenging van de motor, niet goedgepraat.
Ze verontschuldigen zich voor het verloop van het dossier en zijn bereid de gemaakte onkosten
(brandstof en vervoerskosten) terug te betalen.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door p@rick »

lucsa schreef:Vandaag een antwoord gekregen van de VAB op ons aangetekend schrijven ivm ons ongeval.
Ze erkennen dat de communicatie op beslissende momenten te wensen overliet de dag zelf.
Eveneens word de reactie van de dossierbeheerder de volgende dag, op onze vragen ivm de terugbrenging van de motor, niet goedgepraat.
Ze verontschuldigen zich voor het verloop van het dossier en zijn bereid de gemaakte onkosten
(brandstof en vervoerskosten) terug te betalen.
Toch al een pleister op de wonde.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Ongeval in Ashford (UK)

Bericht door lucsa »

Vandaag gaat de motor naar de dealer voor volledige herstelling.
Alle onkosten aan de motor werden nu vergoed door de tegenpartij.
De andere onkosten zoals de helm nog niet.
p@rick schreef:Ja Luc, da's kl*te dat je je vakantie zo moet beëindigen. Hopelijk mogen we van jou alsnog een tweede topic verwachten met een geillustreerd reisverslag ?
Ik ben volop bezig met een verslagje, eerste 7 dagen zijn klaar.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Plaats reactie