HAllo GS-ers,
Ik heb onlangs mijn 2009 (15.000 km) heel goed kunnen vergelijken met mijn vriend's nieuwe 2010 (10.000km). We hebben samen meer dan 3000 km gereden en veel gewisseld van moto. Beiden zijn nagenoeg hetzelfde uitgerust met als enige verschil dat mijn 09 model een sportuitlaat heeft en spaakwielen (want ik heb goede smaak

)
Belangrijkste verschil was het verbruik. De 2010 verbruikt +/- 0,5 liter meer/100 km
Het oliepeil was na onze trip merkelijk gezakt bij de 2010, NIETS bij mijn 2009.
De 5 pk extra hebben wij meerdere malen gezocht (naast elkaar voluit accelereren vanuit stilstand... behoorlijke Jonny-stijl, maar ook hernemingen op autostrade, verschillende accelereatie op cols etc.) heel weinig verschil te merken...
Maar toch, er is iets bij die 2010 en zijn 2de versnelling... traag uitaccelereren of aan lage constante snelheid... Tja Hier rijdt de 2010 duidelijk aangenamer dan de 2009.
Verder lees ik hier redelijk wat commentaar betreffende de uitlaat (pro's en con's) Wij vinden persoonlijk de nieuwe Beemer mooi klinken... mooier dan een sportuitlaat. Storend zeggen sommigen? Op autosnelweg (en dan rijden wij hoge snelheden van ver boven het toegelaten tot zelfs de maximale die uit onze beeemer te halen is...) gebruiken wij steevast oordoppen...
D.