BMW Service Card
Moderator: GVN
BMW Service Card
Hallo,
Weet iemand of de Service Card geldig blijft als men bij een niet-officiele BMW-onderhoudsgarage zijn motor laat onderhouden ?
Groeten,
Weet iemand of de Service Card geldig blijft als men bij een niet-officiele BMW-onderhoudsgarage zijn motor laat onderhouden ?
Groeten,
-
Jo De Paepe
Re: BMW Service Card
Ik vermoed bijna 100% zeker van NIET ,
de service kaart is alleen geldig als je onderhoudsboekje isafgestempelddoor een erkende BMW dealer , zelfde voor een garantiegeval
de service kaart is alleen geldig als je onderhoudsboekje isafgestempelddoor een erkende BMW dealer , zelfde voor een garantiegeval
Ik heb gelukkig nog maar 1x dienst moeten doen op mijn BMW-ServiceCard,Jo De Paepe schreef:Ik vermoed bijna 100% zeker van NIET ,
maar toen heeft men mij geen vragen gesteld ivm
-waar de moto op onderhoud gaat
-wanneer het laatste onderhoud werd gedaan
-geen controle op afgestempeld onderhoudboekje (dat ik trouwens niet constant bij de moto heb)
Telefonisch werd er enkel controle gedaan op nummerplaat, service card nummer en type motor.
M.i hebben de twee ook niets met elkaar te maken,
de ServiceCard = een levenslange depannagedienst, zolang de motor bij de eerste eigenaar blijft.
de garantie = geldig voor zolang de motor steeds correct (op zijn voorgeschreven onderhoudsbeurten) en bij een erkend dealer werd onderhouden
suc6
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Nog suggesties het is nl gelijkspel
-
Motorista7
Dacht hetzelfde als Tricky.
Al paar keer Service card gebruikt (bij 2 verschillende motos) en nog nooit heeft men naar onderhoudsboekje gevraagd...
Al paar keer Service card gebruikt (bij 2 verschillende motos) en nog nooit heeft men naar onderhoudsboekje gevraagd...
R1200R
staat het dan nu 2-1 in ons voordeel ?
ik win zo graag
ik win zo graag
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
-
Flat Twin Power
Alee, ik zal er ook een binnen sjotten.
Lekke band gehad in Frankrijk. Er werden geen vragen gesteld over onderhoud, enkel controle nummerplaat.
Lekke band gehad in Frankrijk. Er werden geen vragen gesteld over onderhoud, enkel controle nummerplaat.
Of ze weigeren gewoon een te leveren ( service card) om dat de motorfiets staat ingeschreven op een doorlopende transit plaat.
Zogezegd niet belgische ingeschreven, ondanks de motorfiets een belgische inschrijving bezit
Zogezegd niet belgische ingeschreven, ondanks de motorfiets een belgische inschrijving bezit
Een merk mag niet verplichten om het onderhoud in eigen werkplaatsen te laten uitvoeren, ze kunnen
bijgevolg het verlenen van bijstand of garantie daar ook niet van laten afhangen. Wel kunnen ze er
moeilijk over doen, het doel is duidelijk, namelijk dat je onderhoud bij hen zou laten doen om niet
in discussies verzeild te raken.
Mijn BMW service kaart zal met bijna stellige zekerheid niet gebruikt worden, voor het schappelijke
bedrag van de pechverhelping VAB (mét korting voor club leden!) kies ik daar voor, de benadering
is veel meer gericht op het helpen en het comfort van de pechvogel zelf.
bijgevolg het verlenen van bijstand of garantie daar ook niet van laten afhangen. Wel kunnen ze er
moeilijk over doen, het doel is duidelijk, namelijk dat je onderhoud bij hen zou laten doen om niet
in discussies verzeild te raken.
Mijn BMW service kaart zal met bijna stellige zekerheid niet gebruikt worden, voor het schappelijke
bedrag van de pechverhelping VAB (mét korting voor club leden!) kies ik daar voor, de benadering
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
Jo De Paepe
Je hebt ze nog niet nodig gehad waarschijnlijk , anders zou je er wel een andere menig op na houdende benadering
-
GSrijder
- Contacteer:
Enkel naam, type moto en nummerplaat werd me gevraagd.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Nee, gelukkig niet, maar ik zie niet in waarom ik in het andere geval van mening zou veranderen.Jo De Paepe schreef:Je hebt ze nog niet nodig gehad waarschijnlijk , anders zou je er wel een andere menig op na houdende benadering
Misschien was ik niet geheel duidelijk als ik stelde dat ik de kaart niet gebruik. Dat wil zeggen dat ik ze niet
zou gebruiken om mijn motor te laten afslepen naar een erkende dealer. In geval van pech wil ik dat die naar
de plek gaat waar ik het wil (en dat is niet naar een BMW dealer). Maw, ik heb niet veel aan die kaart. VAB
brengt de motor waar waar ik hem wil hebben (en daar wordt voor herstelling en eventueel garantie gezorgd)
Nu kan het zijn dat de BMW pechdienst de motor ook brengt naar waar je wil, maar dat hangt dan sterk af
van de goodwill van die persoon, want in de voorwaarden van de kaart staat dat niet. En, zoals ik al stelde,
voor het luttele bedrag van de VAB pechdienst wil ik hun goede service niet missen.
Ik ken trouwens iemand wiens vakantie dank zij de service kaart in 't water gevallen is. Bij pech in Frankrijk
wou de sleepdienst absoluut naar de dichtsbijzijnde garage slepen waar de herstelling niet lukte, de rest van
de groep uiteindelijk verder trok en de pechvogel naar huis gekomen is. Als de pechdienst de motor naar
de erkende dealer had gebracht (maar dat was verder weg, en daarom een njet) dan was de herstelling
waarschijnlijk wel gelukt en de vakantie gered geweest. Geef mij voor die kleine kost dus maar de service van
VAB, die houden tenminste rekening met de wensen en belangen van de persoon met pech.
dealer ha
-
Jo De Paepe
Yep , heb zo ooit eens meerdere uren (5) staan wachten op de pechverhelping in Zwitserland om de motor te laten wegslepen met defecte eindoverbrenging.In geval van pech wil ik dat die naar
de plek gaat waar ik het wil
Na meerdere telefonische contacten komt uiteindelijk een takelwagen. Die was totaal niet geschikt om een motorfiets te takelen . Ze hadden hem gezegd een BMW auto alhoewel ik verschilende keren vermeld had aan de telefoniste dat het over een motorfiets ging.
Man rijd weer weg omdat hij toch niks kan doen . einde story tot dusver .
Telefonisch contact met hulpcentrale VAB en daar doodleuk het antwoord gekregen dat IK dus met een PROBLEEM zat.
antwoord van mij was kortweg dat ik een verzekering bij hen genomen had juist om zulke problemen te vermijden.
Ze gingen zien of ze mij de volgende dagen konden helpen. Intussen 21 uur 'savonds ,heb ik de motor moeten achterlaten langs de weg en al liftend naar het dichtsbijgelegen hotel gegaan. Mijn hotel was op 120km afstand.
's anderen daags terug gebeld en ze gingen iemand sturen. Wer dezelfde depaneur nu met een gewoon remorkske.
Allez motor daar op gelegd en met dekens beschermd en dan in rallye stijl naar een BMW dealer.
Die man kreeg een appelflauwte toen ik hem mijn verhaal vertelde.
Hij heeft nog dezelde ochtend mijn motor hersteld en ik heb slechts de werkuren betaald en 15% van de prijs van de onderdelen . DE man ging alles regelen met BMW in coulance .
Ik heb er tevens noch gratis koffie en boterhammen gekregen
Eind goed al goed , maar VAB heeft mij niet meer als klant , niet met de motoren en niet meer met de auto's
ZIJ hebben nu een PROBLEEM
achteraf kwamen ze doodleuk vragen naar de reden van mijn opzeg
Ach, of VAB door het verlies van uw lidmaatschap een probleem heeft dat valt nog te bezien, ik weet uiteraard
niet met hoeveel voertuigen u daar verzekerd was
Spijtig genoeg ben ik al wel eens met pech geconfronteerd geweest, ook in 't buitenland en VAB heeft me
daar telkens heel behoorlijk in bijgestaan. Boterhammen heb ik dan weer nog nooit gekregen
Nu ja, ik vermoed dat er van elke verzekeraar wel horrorverhalen te vinden zullen zijn (net zoals van elke
motorfietsen of auto fabrikant
). Ik heb die BMW kaart ook wel, laat ons zeggen dat ik me op die
manier dubbel verzekerd heb in de hoop van in geval van nood tenminste geholpen te worden
niet met hoeveel voertuigen u daar verzekerd was
Spijtig genoeg ben ik al wel eens met pech geconfronteerd geweest, ook in 't buitenland en VAB heeft me
daar telkens heel behoorlijk in bijgestaan. Boterhammen heb ik dan weer nog nooit gekregen
Nu ja, ik vermoed dat er van elke verzekeraar wel horrorverhalen te vinden zullen zijn (net zoals van elke
motorfietsen of auto fabrikant
manier dubbel verzekerd heb in de hoop van in geval van nood tenminste geholpen te worden
-
Flat Twin Power
Ik heb 2x beroep gedaan op de service kaart en ik heb geen klagen. De eerste maal thuis in de garage met een defecte ring antenne. De motor werd afgesleept naar de dealer (nogal wiedes, was in garantie).
De 2e maal lekke band in Frankrijk. Die werd ter plaatse hersteld door de sleepdienst en ik kon weer verder.
De 2e maal lekke band in Frankrijk. Die werd ter plaatse hersteld door de sleepdienst en ik kon weer verder.
Dat uw motor naar de dealer werd gebracht is normaal, maar wat als u hem niet bij BMW zelf
gekocht heeft, maar bij een onafhankelijke dealer? Garantie geen probleem, maar dat de motor
in zo'n geval wordt gebracht naar waar u dat wil, dat heb ik nergens formeel bevestigd gekregen,
dwz niet in de folder en niet van BMW zelf.
gekocht heeft, maar bij een onafhankelijke dealer? Garantie geen probleem, maar dat de motor
in zo'n geval wordt gebracht naar waar u dat wil, dat heb ik nergens formeel bevestigd gekregen,
dwz niet in de folder en niet van BMW zelf.
-
Relax
1 keer beroep op gedaan met m'n RT, nadat de oliedop het luchtruim had gekozen. Eigen schuld dus. Toch afgesleept van Lierde naar Dhaese.
3 keer met de GSA, 2 keer voor probleem met batterij (erg makkelijk opgelost) en één keer door slechte aansluiting van bijkomend spul. Professioneel opgelost door VAB én door een plaatselijke garagehouden / sleepdienst. En vriendelijk.
3 keer met de GSA, 2 keer voor probleem met batterij (erg makkelijk opgelost) en één keer door slechte aansluiting van bijkomend spul. Professioneel opgelost door VAB én door een plaatselijke garagehouden / sleepdienst. En vriendelijk.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Motorista7
De service card geldt toch enkel bij aankoop van nieuwe moto, en enkel voor de eerste eigenaar?Gaby schreef: maar wat als u hem niet bij BMW zelf gekocht heeft, maar bij een onafhankelijke dealer?.
R1200R
Ja, dat denk ik ook, alhoewel ik dat van die beperking tot de eerste eigenaar maar flauw vind van onze Beierse vrienden.Motorista7 schreef:De service card geldt toch enkel bij aankoop van nieuwe moto, en enkel voor de eerste eigenaar?Gaby schreef: maar wat als u hem niet bij BMW zelf gekocht heeft, maar bij een onafhankelijke dealer?.
BMW's zijn ook bij onafhankelijke dealers nieuw te koop, incluis alle voordelen zoals bij een erkende dealer.
Vaak voordeliger, mogelijk vanwege het niet moeten mee betalen aan de afschrijving van een paleis en een hofhouding
-
Motorista7
Wist ik nietGaby schreef:BMW's zijn ook bij onafhankelijke dealers nieuw te koop, incluis alle voordelen zoals bij een erkende dealer.
R1200R
-
Flat Twin Power
Maar soms zijn ze duurder bij een onafhankelijk dealer. Misschien niet in aankoopprijs maar dikwijls wel in onderhoud.Gaby schreef:Ja, dat denk ik ook, alhoewel ik dat van die beperking tot de eerste eigenaar maar flauw vind van onze Beierse vrienden.Motorista7 schreef:De service card geldt toch enkel bij aankoop van nieuwe moto, en enkel voor de eerste eigenaar?Gaby schreef: maar wat als u hem niet bij BMW zelf gekocht heeft, maar bij een onafhankelijke dealer?.
BMW's zijn ook bij onafhankelijke dealers nieuw te koop, incluis alle voordelen zoals bij een erkende dealer.
Vaak voordeliger, mogelijk vanwege het niet moeten mee betalen aan de afschrijving van een paleis en een hofhouding
-
bmwfreakske
[/quote] Maar soms zijn ze duurder bij een onafhankelijk dealer. Misschien niet in aankoopprijs maar dikwijls wel in onderhoud.[/quote]
Heb ik ook ondervonden,veel was het niet maar 20€ is 20€.
Ivm met de servicekaart,die heb ik ook niet gekregen...uit ervaring weet ik al dat ik veel sneller geholpen ben met mijn touring assistence.
Heb ik ook ondervonden,veel was het niet maar 20€ is 20€.
Ivm met de servicekaart,die heb ik ook niet gekregen...uit ervaring weet ik al dat ik veel sneller geholpen ben met mijn touring assistence.
Andalousie 09/2018
Natuurlijk zal je onafhankelijke dealers vinden die duurder zijn, je komt vanalles tegen.
Daarom is het nog niet de regel.
Kan er wat meer uitleg ivm met die 20€ duurder, zonder context is dat nogal vaag
Daarom is het nog niet de regel.
Kan er wat meer uitleg ivm met die 20€ duurder, zonder context is dat nogal vaag
-
bmwfreakske
Op het zelfde ogenblik brengt een vriend van mij zijn motor binnen voor het 1000km onderhoud(zelfde motor).
Ik betaal 20€ meer dan hij,de gepresteerde uren zijn goedkoper bij mij dan bij de off dealer,vermoedelijk werkt zijn mekanieker op een ander tempo.
Ik betaal 20€ meer dan hij,de gepresteerde uren zijn goedkoper bij mij dan bij de off dealer,vermoedelijk werkt zijn mekanieker op een ander tempo.
Andalousie 09/2018
Da's inderdaad een mogelijke verklaring voor de meerprijs. Mogelijk is een technieker bij de erkende dealer
meer geroutineerd omdat ze maar aan één merk werken en het daardoor allemaal wat sneller vooruit gaat.
Spijtig genoeg heb je daar als (meer betalende) klant niet echt een boodschap aan
meer geroutineerd omdat ze maar aan één merk werken en het daardoor allemaal wat sneller vooruit gaat.
Spijtig genoeg heb je daar als (meer betalende) klant niet echt een boodschap aan