Michelin anakee

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Michelin anakee

Bericht door VFooR »

Bandjes 5 jaar oud, zo goed als 4-kant.
Gs stilletjes aan aan het leren kennen, ideaal eens om te zien wat zoiets na lange tijd nog te bieden heeft.

Ik was werkelijk verbaasd :shock:

Droge grip is uitmunend. Ik kon het gehele loopoppervlak gebruiken totdat de voetsteun en het rempedaal het asfalt kuste in 100+ bochten (dus met veel tractie). Ik kon het haast niet geloven. Ik dacht dat zoiets enkel goed wat voor een plakker als trail attack of road attack. Maar neen: een gewone anakee van 5j oud !!!
Tevens bleef de band zeer stabiel onder gelijk welke hellingshoek. De wendbaarheid was zelfs nog uitstekend ondanks het feit dat de band behoorlijk vierkant was.

Ik snap niet goed dat tests en vele mensen gewag maken van wiebelen en te oud om voldoende grip te bieden. Hier dus het tegendeel. Nog mensen met deze ervaring?
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Michelin anakee

Bericht door VFooR »

Je ziet op de foto zelfs de achterband 'over' het randje gaan.

Straffe kost dat gewoon anakeetje :twisted:

Afbeelding
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Michelin anakee

Bericht door Raketman »

Heb dezelfde positieve ervaring met de Anakee op mijn KTM...geeft geen krimp op hellingshoek en is een heel goeie regenband. Gebruik hem als winterband (enkel vooraan) omwille van die laatste eigenschap. Hij geeft enkel wat meer rolgeluid dan de originele Pirelli maar dat zal mij geheel worst wezen.

Ochja, er wordt zoveel geluld over banden dat al de info die je erover kan vinden eigenlijk te herleiden is tot nutteloze vulling van internetpagina's :-P ...ik ga enkel nog af op mijn eigen ervaringen, wat een ander van deze of gene band vindt zal mij eveneens geheel worst wezen :mrgreen: .
Nil volentibus arduum
stefke
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:41
Locatie: belgie

Re: Michelin anakee

Bericht door stefke »

Raketman schreef:
Ochja, er wordt zoveel geluld over banden dat al de info die je erover kan vinden eigenlijk te herleiden is tot nutteloze vulling van internetpagina's :-P
niet waar! de zwarte zijn de beste! 8-)
Plaats reactie