Verzekering Motorfiets

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Bob

Re: Verzekering Motorfiets

Bericht door Bob »

Jo De Paepe schreef:Brand > tja, hoeveel risico loop je daar op.
'k Herinner me hier een topic over een uitgebrand werkpaard
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

'k Herinner me hier een topic over een uitgebrand werkpaard
Yep , daar heeft het slachtoffer hier inderdaad moord en brand over geschreeuwd.
Na onderzoek door BMW was het hier wreed stil daarna :lol:

maar , we wijken af :wink:
portman

Bericht door portman »

mecapuet schreef:BMW GSA 1150: 276,54 Euro. (waarvan 71,06 pechverhelping)
Yamaha DT 200 R: 102,73 Euro.
Vraagje: ik zou een 125cc scooter willen aankopen. Momenteel betaal ik voor mijn R1200 195€ BA+RB. Voor de motor alleen zou ik rond de 620€ betalen. De motor gekoppeld aan de scooter zou als volgt zijn: zelfde prijs voor motor als nu + 320€ voor de scooter (deze zou het hoofdvoertuig worden). Vanaf de vervaldatum van mijn huidige motorverzekering kan deze niet meer aan een wagen gekoppeld worden. Die 320€ voor de scooter lijkt me veel als ik zie dat er hier 103 betaald wordt voor 200cc. Of zie ik dit verkeerd??? Momenteel zit ik bij AXA en ik ben tevreden van mijn makelaar.
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Ben aan het kijken naar een verzekering voor mijn R1200RT en dat zal een werkpaard worden (geschatte kilometrage 80K op 2 jaar) en denk erover om omnium te nemen.

Makelaar zegt "oei, ik weet niet zo welke verzekeringen dat doen, en de verzekering waar je nu al je auto's en andere verzekeringen doet doet geen omnium op motoren".

Iemand ideeen welke maatschappijen dit wel doen?
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

wooter schreef:Ben aan het kijken naar een verzekering voor mijn R1200RT en dat zal een werkpaard worden (geschatte kilometrage 80K op 2 jaar) en denk erover om omnium te nemen.

Makelaar zegt "oei, ik weet niet zo welke verzekeringen dat doen, en de verzekering waar je nu al je auto's en andere verzekeringen doet doet geen omnium op motoren".

Iemand ideeen welke maatschappijen dit wel doen?
Ik heb ook omnium, bij Vander Haeghen http://www.vdhunderwriters.be - genomen via mijn verzekeringsagent. Mijn verzekeringsmaatschappij (BA) biedt zelf geen moto omnium polissen aan, maar net daarom kan mijn agent (van een grote verzekeringsmaatschappij) die van Vander Haeghen aanbieden. Misschien ook eens navragen bij jouw agent?

Van deze http://www.motoromnium.be ooit reclame gezien. Zelf geen ervaring mee, en ook nooit iets over gehoord. Misschien anderen hier wel?
R1200R
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ik heb ook mijn auto en onlangs mijne nieuwe moto bij ethias verzekerd en vind dit ook wel zeer veel geld
een gilera fuoco scooter 500cc en betaal er +/- 375€ voor :-x

bougimain :grin:
Phaedrus schreef:Dan mogen jullie mij vertellen bij wie jullie verzekerd zijn.
Ik betaal 280 (of zoiets) bij Ethias.
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

amaai dat is veel bougie :shock:
ik betaal ongeveer dat bedrag voor 3 motoren die zijn ingeschreven en verzekerd 8-)
ik rij wel al mijn hele motor en auto carrière zonder ongeval.

ik ben via winterthur nu AXA
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
portman

Bericht door portman »

iron gonzo, ik vermoed dat je motorverzekeringen gekoppeld zijn aan een autoverzekering en dat de auto de hoofdverzekering is. ik zou willen weten of er nog zijn die motor en scooter hebben maar niet gekoppeld aan een auto.

375€ voor een 500cc scooter gekoppeld aan een auto lijkt me idd een beetje teveel van het goede.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

neen auto is niet gekoppeld aan moto.
ik ben wel de enige dat met de verzekerde moto's mag rijden.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Gaby

Bericht door Gaby »

Ik dacht dat zo'n enkelbestuurdersclausule al lang verboden was??
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
erictdm

Bericht door erictdm »

ludo V E schreef:ik betaal bij FIDEA voor de moto BA 136,73 + taks 37,05 = 173,78 € , ik heb ook mijn auto verzekering(bonus malus 0) en mijn woning-brand-fam.verzekering bij dezelfde maatschappij .( 2 jaar geleden nog aangepast ) .
En ik maar 148euro (R1200GS), ook bij Fidea, rest idem bovenstaande post, dit jaar in mei afgesloten
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
Plaats reactie