Terug van Moena

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
John
Contacteer:

Terug van Moena

Bericht door John »

We zijn dus terug thuis. En om het te omschrijven met enkel een paar woorden...een pracht van een vacantie! (met dank aan Bosse en Rosse)
Volgende week zijn we weer weg voor een weekje tegen de Spaanse grens en weet al direct wat doen deze week! Mijne (dobbele) staander wat hoger zetten want bij elke bocht ging da spel tegen den asfalt.
We hebben ook aardig wat film-materiaal dat we gaan proberen in een DVDke te gieten. (als mijne PC me weer eens niet in de steek laat)
Echt...we hebben ons geamuseert!De rest, en hopelijk ook van de andere deelnemers,(fotokes) volgt wel. :wink:
Nahoj

Re: Terug van Moena

Bericht door Nahoj »

blij om te horen dat alles daar goed is gegaan john!
maar hier in ons Belgenland is ook alles goed gelopen!
enkel niet op politiek vlak dan!
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

Zaterdag omstreeks 17u30 thuis gekomen van Moena.

Een fantastische motorvakantie met tof gezelschap.

Bedankt Bosse & Rosse !!!!! Op naar het 20-jarig jubileum :wink:

mvg, $ven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Gisteren onder leiding van de jeugd naar huis gevlogen.... twee maal uitgebreid gestopt om te eten en te tanken en de net geen 1200km in 10 uur afgehandeld.... Was een aardig tempo dus.

De reis was weer dik in orde waarvoor onze dank aan Rosse en Bosse.... Op naar het twintig jaar jubuleum hoop ik.

Nu eens de foto's bekijken en ze op de foto side plaatsen als we eens tijd hebben. Ik kijk al uit naar wat de anderen hebben geschoten.

GRTS Danny
Philippe

Bericht door Philippe »

Zaterdag om 5 uur s´ochtends vertrokken en rond 17u45 thuis aangekomen.
We hebben 3 haltes gehouden onderweg,voor het ontbijt,om te tanken en dan voor het middagmaal.

De reis was zoals we gewoon zijn van den Bosse en Rosse weeral perfect :cheers:
Bedankt voor alles Bosse en Rosse :grin: :grin:
Mooie toerritten,leuke sfeer,tof gezelschap en ambiance :lol: bezorgd door John Oliver 8-)

De foto´s die volgen nog.
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Hier zowat hetzelfde verhaal: zaterdagmorgen om 6h00 vertrokken om het fileleed aan de péage in Italië en den Brenner voor te zijn, wat goed is gelukt. Afgesproken om aan te pikken bij Frank & Marleen en Luc &Vera die ervoor kozen om de route van den Bosse te rijden (100 km langer dan de snelste) en deze op een gezapig tempo af te werken. Met als gevolg dat ik om 19h30 den hof op reed. Onderweg wel even Frank zijne achterband moeten "plakken" en nog een lekker tussenstopje gedaan bij een routier om de magen te vullen.

De vakantieweek op zich was als vanouds ongelooflijk fantastisch. Bosse & Rosse kennen zoals geweten het klappen van de zweep, maar daar bovenop kwamen nog eens alle extra's die waren georganiseerd i.v.m. het tienjarige jubileum. Om dat hier allemaal te omschrijven, zou bijna een boek worden. Beter is het om naar de eerste Ter Heide te komen om daar de piccies en de verhalen uit eerste hand te zien en te horen. Ik kan u wel vertellen dat Jean (aka John Oliver) ook een héél dikke pluim verdient kwestie entertaining ! De lachspieren deden op de duur even veel pijn als de poep en de polsen :lol:

Kwestie overdaad van inschrijvingen voor de B & R reizen zie ik echter stilaan wel een mogelijkheid om deze wat te normaliseren: iedereen die wil inschrijven verplicht zich ertoe om ook met de motor naar de bestemming te rijden ! Het aantal auto-aanhanger en busje-met-motor krijgt zodanig absurde omvang dat er niet alleen met hotels onderhandeld kan worden met voldoende kamers - zij moeten ook nog eens een geweldige vlaai van een parking hebben om al die combinaties te stallen. Misschien moet de club er stilaan maar eens aan denken om busreizen te organiseren :roll:

Foto's zijn in ontwikkeling :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Mufke

Bericht door Mufke »

Juplahoi ...

Wij rond 9 uur vertrokken en om 23 uur veilig en wel terug thuis (voor ons toch een 1250 km en met aanhanger), van een weer heel geslaagde Bosse en Rosse reis !
Mooie ritten, mooie streek, goeie ambiance en gezelschap en alles tot in de puntjes georganiseerd,
zoals we 't gewoon zijn van Bosse en Rosse.
Nogmaals bedankt ! Wij hopen er volgend jaar terug bij te zijn !

En Wim, niet iedereen rijdt met een boot en kan zonder problemen 1250km op één dag overbruggen,
Dit en het financiele plaatje (2 motoren, dus dubbele benzine, dubbele tolwegen, dubbelen Brenner, zonder nog maar van banden en dergelijke te spreken) maakt ons dat een verschil voor dit jaar van een 200 euro, daar kunnen we al enkele radlers mee drinken :grin:
Dus als we volgend jaar terug mee kunnen is 't weer met de aanhanger !

Gts Mufke
John
Contacteer:

Bericht door John »

Laat onze Wim maar lullen over zijn aanhanger/busje obsessie :mrgreen:
Wij komen toch wat comfortabeler en droog aan, als je onderweg een serieuze plensbui te verwerken krijgt.
Of zoals in ons geval nog tot de dag er voor moest gewerkt worden en snachts gereden werdt :wink:
Trouwens...was B&R ook niet met hun bus? :roll: :-)
Geert_GS

Bericht door Geert_GS »

Amai,we zijn benieuwd naar de foto's en al aan het watertanden voor de geplande BMW reisjes voor het volgend jaar.
De Bosse & Rosse reizen vallen zeer zeker in de smaak en terecht,want deze zijn uitstekend georganiseerd tot in de puntjes.
Hopelijk zijn wij er dan op tijd bij om nog s wa motorreiskes te boeken.
Doeme hé,zo'n goesting om mé de GS gepakt en gezakt de zuidelijkere oorden te gaan verkennen...

Mé een beke chance dan volgend jaar al op de planning: Bieke Louis z'n ritke(mé een overnachtingske,k heb hem da trouwens ook beloofd), Sauerland,Moena,...???
Als we natuurlijk op tijd kunnen boeken.

K heb al dik spijt van deze gemiste kans maar zie al uit naar volgend jaar 8-)

So,show us the pictures,please... :grin:

Grtz

Geert
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Voila zie, sinds 18u50 terug thuis.

Gisteren heb ik samen met Herman de heenrit omgekeerd gereden: van Moena naar de Tonale pass, dan de Gavia over, In Bormio richting Stelvio, afgeslagen voor de Umbrail, terug Italië binnen naar Nauders, naar en over de Hahntenjoch en dan via Berwang naar Lermoos naar het hotel waar Bosse voor ons een kamer had gereserveerd.
En dan vandaag dik 890 km saaie autosnelweg.

De voorbije week was weer dik in orde. Alleen jammer van het weer, want door de mist en de regen zijn we delen van de Dolomieten gepasseerd zonder ze gezien te hebben. Des te grotere reden om nog eens terug te gaan :-)

Bosse en Rosse, de energie en toewijding die jullie in dergelijke evenementen steken verdient respect en bewondering :thumleft: . Doe zo voort. :salut:
Hopelijk ben ik er volgend jaar opnieuw bij.

Foto's zijn nu op de smugmug te zien.
Laatst gewijzigd door GStephen op 13 sep 2010, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Ook wij zijn thuis.
Ik dacht dat het met de auto beter zou gaan...
Niet dus, gaat trager en je neemt veel teveel bagage mee.

Voor onze foto's, op't zinnetje kliken
Wild Cat

Bericht door Wild Cat »

Ik was rond 18u45 terug thuis vandaag na een zeer welgekomen tussenstop in Lermoos. Idd veel files onderweg door werken, maar al bij al nog vlot gegaan. Zeker gezien het de eerste keer voor mij was dat ik met een aanhangwagen reed. :-?
Herman en Stephen heb ik onderweg nog zien voorbijzoeven. Da's natuurlijk het voordeel als je met de motor bent en in een file terecht komt he! :wink:
Nogmaals nen dikke merci aan Peter en Nancy voor nog maar eens een perfecte reis! :cheers:
En ook aan de rest van de Lermosers voor het aangename gezelschap gisteren!
Grtz, Wild Cat
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat

"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Hm,ik denk dat ik er enkele gezien heb op de autobahn bij mijn terugkomst van Italië!
Andalousie 09/2018
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Snap dit ook niet ??? Het naar de bestemming rijden vind ik op zijn minst gezegd een even mooie ervaring en ontdekking. Ik noem dit niet "reizen" maar "toeren op verplaatsing"... Not my cup of tea.
WimLT schreef:Het aantal auto-aanhanger en busje-met-motor krijgt zodanig absurde omvang dat er niet alleen met hotels onderhandeld kan worden met voldoende kamers - zij moeten ook nog eens een geweldige vlaai van een parking hebben om al die combinaties te stallen. Misschien moet de club er stilaan maar eens aan denken om busreizen te organiseren :roll:
Philippe

Bericht door Philippe »

Op volgende link zijn de foto´s
http://picasaweb.google.com/fotografke/Moena2010#
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Dit jaar niet zoveel foto's genomen als anders. Het was meestal zo mooi onderweg dat ik vergat een foto te nemen, andere tijden was het meestal zo plezant dat het weeral voorbij was toen ik aan foto's nemen dacht. 's avonds neem ik traditie getrouw geen foto's want dan zijn er genoeg andere en betere fotografen op scherp. Dus hier een paar fotootjes van mij.....

Foto's van het hotel en een wandelingtje door Moena vind je hier....
Afbeelding

....http://rusor.smugmug.com/Holidays/2010/ ... 4762_C968d" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto's van tijdens de ritjes vind je op volgende link....
Afbeelding

....http://rusor.smugmug.com/Holidays/2010/ ... 5558_jPKnp" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto's van mensen op een motor....
Afbeelding

http://rusor.smugmug.com/gallery/137521 ... 1631_KWGFh" onclick="window.open(this.href);return false;

Tot slot nog wat snapshots.... mensen kunnen nog al eens een bekje trekken... veel plezier met het Moena's smoelenboekje
Afbeelding

http://rusor.smugmug.com/Holidays/2010/ ... 6443_eDycT" onclick="window.open(this.href);return false;

GRTS Danny
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Snap dit ook niet ??? Het naar de bestemming rijden vind ik op zijn minst gezegd een even mooie ervaring en ontdekking. Ik noem dit niet "reizen" maar "toeren op verplaatsing"... Not my cup of tea.
Ik snap dat ook niet
Bij mij begint de reis als ik de garage uitrij met de bepakte moto. en al helemaal als ik de Belgische grens overschrijdt
John
Contacteer:

Bericht door John »

Jo De Paepe schreef:
Ik snap dat ook niet
Bij mij begint de reis als ik de garage uitrij met de bepakte moto. en al helemaal als ik de Belgische grens overschrijdt
Vind ervan wat jullie willen. Persoonlijk zie ik mij snachts geen 1200Km bollen op de motor om op tijd ginder te geraken. En ons maddam, na pas om 19.30U thuis te komen, dan nog eten maken om uiteindelijk tegen 22.30U op een motor te kruipen al helemaal niet.
Maar jullie doen maar, mij niet gelaten hoor! Ook al heb ik het nachtje door gereden, was het te doen. Wat echter zo goed als zelfmoord is op een motor.
WimLT schreef:
Het aantal auto-aanhanger en busje-met-motor krijgt zodanig absurde omvang dat er niet alleen met hotels onderhandeld kan worden met voldoende kamers - zij moeten ook nog eens een geweldige vlaai van een parking hebben om al die combinaties te stallen. Misschien moet de club er stilaan maar eens aan denken om busreizen te organiseren
Absurd?? Zie het echt niet in Willem! Parkeergelegenheid is er altijd wel ergens te vinden. Voor hetzelfde geld zat je 4 dagen in de plensende regen over en weer te bollen. Dan had je waarschijnlijk héél anders gepiept :mrgreen:

Tevreden Die Hards ? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door John op 13 sep 2010, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Allee de kemphanen zijn wakker....
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
John
Contacteer:

Bericht door John »

:mrgreen: :mrgreen: :lol:
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

RUSOR schreef:Hoi,

GRTS Danny
Heeeeeeeeel erg bedankt voor het tonen van al die prachtige foto's.
Soms heel even was het net of ik erbij was, geweldig mooi :grin: :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
Wild Cat

Bericht door Wild Cat »

Ieder zijn gedacht!
Ik ben in ieder geval blij da'k met de auto gegaan ben. Autostraderijden is nie motorrijden he! Gewoon hatelijk. Na een tijdje heb ik altijd de neiging om in slaap te vallen, plus je banden zijn nog vierkanter gereden dan normaal. :-?
Het enige voordeel is da je bij files ertussendoor kan rijden.
Grtz, Wild Cat
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat

"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Autostraderijden is nie motorrijden he!
Niemand verplicht je om autostrades te rijden , ik heb er zelf ook een hekel aan met de GS.
Grote doorgaande wegen zijn dikwijls even snel
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

John schreef:Voor hetzelfde geld zat je 4 dagen in de plensende regen over en weer te bollen. Dan had je waarschijnlijk héél anders gepiept
Uitvluchten ... uitvluchten ... uitvluchten die noch kant noch wal raken lees ik hier allemaal. Bandensleet, vierkante banden, dubbel vignet, dubbele naft en nu gade mij ook al proberen wijs te maken dat ge bang zijt om wat nat te worden of wat !? Vorig jaar heb ik 300 km in de gie-ten-de regen gereden richting Berwang en ik niet alleen trouwens. Hedde mij (ons) horen piepen misschien ???

Stél dat wij allemààl met de auto-aanhanger-combinatie komen, dan ga je ook piepen, hoor. Of denk je dat je dat zomaar overal kwijt kan 360 "voertuigen". In die kleine Alpendorpjes ? We hebben het trouwens wel over MOTORreizen, hé. Geen busreizen voor bejaarden. Kan je het niet meer aan om met de motor tot ginder te rijden, dan doe je dat niet en rijd je gewoon hier nog wat rond de kerk ! Niet kunnen is trouwens ook al flauwekul want iedereen rijd op een zondagrit makkelijk 600 km = ± 300 km snelweg heen-en-weer + de rit zelf van ± 300 km. Doe dat maal twee en je bent 1200 km ver. Verder dus als Moena :idea: Uitzonderingen (rugproblemen en dergelijke) moeten altijd kunnen, maar het mag volgens mij geen regel worden.

De huidige trent zit volgens mij dus hélemaal verkeerd. Je ziet dat aantal salonmotards jaar na jaar stijgen en dat kàn niet goed aflopen. Als je inschrijft voor een MOTORreis, moet je die heen- en terugreis nu eenmaal gewoon mee incalculeren. Simpel. Als onzen 'oudste' dat nog kan, kan iedereen dat ! En zoals Jo en Philippe ook zeggen: die MOTORreis begint aan je voordeur :wink: Enfin, IK zal en kan het je zeker niet verbieden hoor, maar ik vind het een hele rare en verkeerde gang van zaken :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Persoonlijk geef ik Wim gelijk maar wat wordt dat hier weer voor een overhitte discussie.
De kemphanen zijn terug, we hebben het geweten.

Laat ieder eens in zijn eigen doen. Als de salonmotards met de aanhangwagen willen gaan, laat ze.....het zijn en blijven janetten :mrgreen:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Plaats reactie