Franse/Italiaanse Alpen off-road
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Franse/Italiaanse Alpen off-road
Samen met platte vis zijn we de Franse en Italiaanse Alpen off-road gaan verkennen.
De bedoeling was om zondag 12-09-2010 met onze bestelwagens zeer vroeg te vertrekken, en zo kwam platte vis zaterdag in de late namiddag van de kust naar de kempen. Doordat hij nog plaatst voldoende over heeft in zijn bestelwagen besloten we om buiten onze eigen motoren een BMW F650GS/PD en mijn BMW G650X Challenge nog mijn andere F650GS mee te nemen voor in geval van noot, je weet maar nooit en voor de G650X Challenge is het ten slotte zijn eerste avontuur. Nadat alles was ingeladen en de maag wat was gevuld konden we klinken op het komend avontuur.
Er werd ook nog gezorgd voor een extra slaapmutsjes voor het geval dat platte vis op zijn vreemde locatie niet dadelijk de slaap kon vatten, dat slaapmutsje was de IJslandse Brennivin die vlotjes binnen ging.
De bedoeling was om zondag 12-09-2010 met onze bestelwagens zeer vroeg te vertrekken, en zo kwam platte vis zaterdag in de late namiddag van de kust naar de kempen. Doordat hij nog plaatst voldoende over heeft in zijn bestelwagen besloten we om buiten onze eigen motoren een BMW F650GS/PD en mijn BMW G650X Challenge nog mijn andere F650GS mee te nemen voor in geval van noot, je weet maar nooit en voor de G650X Challenge is het ten slotte zijn eerste avontuur. Nadat alles was ingeladen en de maag wat was gevuld konden we klinken op het komend avontuur.
Er werd ook nog gezorgd voor een extra slaapmutsjes voor het geval dat platte vis op zijn vreemde locatie niet dadelijk de slaap kon vatten, dat slaapmutsje was de IJslandse Brennivin die vlotjes binnen ging.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 24 sep 2010, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
1e dag
Na een korte maar krachtige nachtrust ging om 3u de wekker af, eerst een stevig ontbijt, afscheid nemen van de vrouw en rond 4u10 vertrokken we met twee bestelwagens richting Briançon naar camping http://www.camping5vallees.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om de oplopende peage voor twee bestelwagens te vermijden werd er in Frankrijk zeer veel binnendoor gereden, zodat we pas met de nodige stops 14u later op de camping aankwamen.
Hoe dichter bijBriançon hoe mooier het werd, en zeker met dit mooi weer de airco had zijn best al mogen doen.
Eens op de camping aangemeld was er nog plaatst voldoende om onze bestelwagens te plaatsen, het toerisme seizoen loopt hier op zijn einde en op 25-09-2010 wordt deze camping gesloten. We kozen een mooi plaatse uit niet te ver van de sanitaire blok, dat kan nuttig zijn.
Kleine verkenning van de camping gaf al duidelijk dat de toiletten typisch Frans zijn en niet al te beste onderhouden, maar we redden het zeker wel. Ondertussen was het tijd om ons eerste avondmaal te nuttigen.
Tussen pot en pint werden de route verkend op kaart, GPS en laptop voor de volgende dag.
Na een korte maar krachtige nachtrust ging om 3u de wekker af, eerst een stevig ontbijt, afscheid nemen van de vrouw en rond 4u10 vertrokken we met twee bestelwagens richting Briançon naar camping http://www.camping5vallees.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om de oplopende peage voor twee bestelwagens te vermijden werd er in Frankrijk zeer veel binnendoor gereden, zodat we pas met de nodige stops 14u later op de camping aankwamen.
Hoe dichter bijBriançon hoe mooier het werd, en zeker met dit mooi weer de airco had zijn best al mogen doen.
Eens op de camping aangemeld was er nog plaatst voldoende om onze bestelwagens te plaatsen, het toerisme seizoen loopt hier op zijn einde en op 25-09-2010 wordt deze camping gesloten. We kozen een mooi plaatse uit niet te ver van de sanitaire blok, dat kan nuttig zijn.
Kleine verkenning van de camping gaf al duidelijk dat de toiletten typisch Frans zijn en niet al te beste onderhouden, maar we redden het zeker wel. Ondertussen was het tijd om ons eerste avondmaal te nuttigen.
Tussen pot en pint werden de route verkend op kaart, GPS en laptop voor de volgende dag.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 22 sep 2010, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
2e dag
Eerst ons ontbijt waar we op de camping om 8u stokbrood, croissants en chocolade koeken konden afhalen die we daags voordien hadden besteld. Zo konden we gelijk onze picknick meenemen voor onderweg. Platte vis voelde zich gelijk in zijn nopjes met zijn roos bordje.
Daarna konden we niet meer wachten om te vertrekken, het zag er stralend mooi weer uit.
Van Briançon reden we richting Salbertrand in Italië waar onze eerste off-road weggen begonnen, de eerste wagen die we daarop kruisten was al gelijk een politiewagen maar we waren nog niets verboden aan het rijden. Het werd al gelijk mooi tot zeer mooi.
Overblijfselen van bunkers kom je daar voldoende tegen.
Af en toe een tunneltje dat wat voor afkoeling zorgde.
Na het tunneltje stond een Engelsman met een BMW R1200GS, doordat hij alleen was vroeg hij gelijk of we even van hem een foto konden trekken. Hoe hoger we verder reden hoe mooier het uitzicht natuurlijk, foto’s zeggen voldoende.
Boven was de ideale plek voor onze picknick, en na een tijdje kwam de Engelsman ons daar vergezellen.
Na een gezellige babbel besloot hij om dezelfde weg terug naar beneden te rijden, tot we hem vertelde dat je track nog verder kan rijden langs de skipiste. Dit zag hij niet zo goed zitten, niet alleen omdat deze zeer stijl naar benden gaat maar ook omdat hij niet op noppenbanden reed. Zo gezegd zo gedaan namen we dan afscheid van hem, maar iets in zijn hoofd heeft hier toch anders over beslist om het toch te proberen, we zagen hem plots op de piste rijden en gelukkig konden we hem nog de juiste richting toeroepen of hij vond de juiste track niet terug.
We besloten om dadelijk ook te vertrekken en zo nodig hem te helpen, dit was echter niet nodig hij ging wel rustig naar beneden. Op deze piste heb ik zelf mijn G650X Challenge de eerste krassendoop gegeven.
De Engelsman had het prima gedaan.
Eens beneden was er nog tijd voldoende om de piste naar Sommeiller te rijden, voor de Engelsman was de afdaling voldoende geweest en hij hield het voor bekeken.
Eerst ons ontbijt waar we op de camping om 8u stokbrood, croissants en chocolade koeken konden afhalen die we daags voordien hadden besteld. Zo konden we gelijk onze picknick meenemen voor onderweg. Platte vis voelde zich gelijk in zijn nopjes met zijn roos bordje.
Daarna konden we niet meer wachten om te vertrekken, het zag er stralend mooi weer uit.
Van Briançon reden we richting Salbertrand in Italië waar onze eerste off-road weggen begonnen, de eerste wagen die we daarop kruisten was al gelijk een politiewagen maar we waren nog niets verboden aan het rijden. Het werd al gelijk mooi tot zeer mooi.
Overblijfselen van bunkers kom je daar voldoende tegen.
Af en toe een tunneltje dat wat voor afkoeling zorgde.
Na het tunneltje stond een Engelsman met een BMW R1200GS, doordat hij alleen was vroeg hij gelijk of we even van hem een foto konden trekken. Hoe hoger we verder reden hoe mooier het uitzicht natuurlijk, foto’s zeggen voldoende.
Boven was de ideale plek voor onze picknick, en na een tijdje kwam de Engelsman ons daar vergezellen.
Na een gezellige babbel besloot hij om dezelfde weg terug naar beneden te rijden, tot we hem vertelde dat je track nog verder kan rijden langs de skipiste. Dit zag hij niet zo goed zitten, niet alleen omdat deze zeer stijl naar benden gaat maar ook omdat hij niet op noppenbanden reed. Zo gezegd zo gedaan namen we dan afscheid van hem, maar iets in zijn hoofd heeft hier toch anders over beslist om het toch te proberen, we zagen hem plots op de piste rijden en gelukkig konden we hem nog de juiste richting toeroepen of hij vond de juiste track niet terug.
We besloten om dadelijk ook te vertrekken en zo nodig hem te helpen, dit was echter niet nodig hij ging wel rustig naar beneden. Op deze piste heb ik zelf mijn G650X Challenge de eerste krassendoop gegeven.
De Engelsman had het prima gedaan.
Eens beneden was er nog tijd voldoende om de piste naar Sommeiller te rijden, voor de Engelsman was de afdaling voldoende geweest en hij hield het voor bekeken.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 24 sep 2010, 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
Nog even een rust plekje.
En platte vis vond nog een afkoelingsplekje voor we er aan begonnen.
Platte vis deed zijn naam alle eer aan en hij ging er dan ook redelijk plat door.
Zonder erg enkel het pinkerglaasje was afgebroken, maar zelfs dat vonden we nog wel terug.
En we konden aan onze volgende klim beginnen.
Weer zeggen hier foto’s meer dan woorden, maar de werkelijkheid is nog veel prachtiger.
Doenbaar op de GSA.
De top
En platte vis vond nog een afkoelingsplekje voor we er aan begonnen.
Platte vis deed zijn naam alle eer aan en hij ging er dan ook redelijk plat door.
Zonder erg enkel het pinkerglaasje was afgebroken, maar zelfs dat vonden we nog wel terug.
En we konden aan onze volgende klim beginnen.
Weer zeggen hier foto’s meer dan woorden, maar de werkelijkheid is nog veel prachtiger.
Doenbaar op de GSA.
De top
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
Met plezier mogen we deze nog eens rijden in de andere richting.
Af en toe de toeter gebruiken.
Nog eens rusten.
Nog wat spelen.
En via de gekende smalle wegen terug richting Briançon.
Eens terug op de camping kon het eerste knip en plak werk beginnen.
Kok van dienst.
Moe en voldaan was dit een zeer geslaagde dag.
Af en toe de toeter gebruiken.
Nog eens rusten.
Nog wat spelen.
En via de gekende smalle wegen terug richting Briançon.
Eens terug op de camping kon het eerste knip en plak werk beginnen.
Kok van dienst.
Moe en voldaan was dit een zeer geslaagde dag.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 22 sep 2010, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
3e dag
Vandaag scheen de zon weer volop, en op het program stond de Chabriéres dus dat beloofde weer een mooie dag te worden. Aan het begin waren zoals meermaals op de reis voorviel onze woorden van hier is het ook mooi.
Af en toe de afspanning van koeien door rijden.
En platte vis ging gelijk de koeien hun huisjes bekijken, maar in de winter wordt deze duidelijk ook door de mensen ingenomen.
Daarna kwamen we aan de tunnel du parpaillon.
De tunnel vonden we nu niets speciaal, die van gisteren was veel beter die had nog een kronkel erin en meer water erin. Dus gingen we het uitzicht van op de tunnel maar eens bekijken, en hoe verder je kunt zien hoe mooier de omgeving altijd is.
Spelletje spelen om het eerst beneden (gewonnen door platte vis)
De afdaling gaf weer ook zeer mooie beelden.
Via Col d’lzoard ging het terug richting Briançon, toen we bij een rustplaats even stopte om het uitzicht te bekijken lag daar een Fransman zijn roes op de grond uit te slapen, de auto open daar lag nog iemand in te slapen, de deuren open en de muziek volledig open. Een half flesje bier stond er op tafel tot er plots een fietster stopte en gelijk het bier leeg dronk, platte vis vroeg nog of ze water nodig had maar dat had ze zelf ook bij, enkel het bier had ze nodig en vertrok terug. Dit deden wij ook voor ze denken dat wij het bier hadden leeg gemaakt. Iets verder op de route waren wegenwerken bezig en aan de lichten kon je zien hoe lang het nog duurden voor het terug groen werd, in ons geval nog 19 minuten maar het kan oplopen tot 30 minuten, in deze temperatuur is dit zeer lang.
Onderweg kwamen dit zwaar geschapen dier nog tegen.
De Col d’lzoard is asfalt maar ook zeer mooi.
Ruim op tijd terug op de camping was het tijd voor ons dagelijks aperitiefje.
Platte vis zorgde voor de BBQ
Maar vergiste zich wel eens van gsm als ze op dat ogenblik net bellen.
Het werd weer een zeer gezellig feestje tot in de late uurtjes.
4e dag
Deze dag begon raar, we zijn er nog altijd niet van overtuigd of ons iets te luid en een klein beetje uit de hand gelopen avondmaal (lees feestje) er iets mee te maken heeft maar iedereen die in onze omgeving stond pakte alles in en verliet de camping. Maar ja het kan ook toeval zijn, na ons ontbijt zagen we weer het mooie weer en de geplande cols gingen er weer een mooie dag van maken. Toen we op het punt stonden om te verteken gaf platte vis zijn motor geen kick meer, batterij zo dood als een pier en die zat er nog geen jaar in. Gelukkig hadden we nog een motor bij en konden we konden we deze avond wel zien naar platte vis zijn moto. Voor platte vis een avontuur zo’n ander mototje onder zijn kont en hij kon er gelijk aan Sestiere de Colle Basset mee op.
Weeral prachtig.
Moest er met ons twee onderweg iets mis gaan, geen probleem boven stond alles al klaar.
Alles ziet er nogal ruw uit.
Maar platte vis was er toch in geslaagd om bij het nemen van een foto zich te vergrijpen aan wat distels.
Allemaal mooie cols.
Het moeilijkste voor mezelf moest nog komen, te voet naar boven.
Maar het uitzicht was wel de moeite.
De afdaling weer wat minder.
Op naar de volgende col.
Bijna terug beneden.
Stonden wat koeien en deze waren niet echt zinnens om plaats te maken voor ons.
Eens al de cols afgereden te hebben beslisten we om via kleinere tracks onze weg terug te vinden en de cols nog eens te rijden in de andere richting. Of de kleiner tracks toegelaten was konden we niet echt verstaan uit de borden aan de bareel, maar we beslisten deze toch te openen en we zien wel. Je komt anders al niet teveel volk tegen maar nu kwamen we niemand meer tegen, en het was weer super.
Halverwege kwamen we deze tegen die we van op een andere col in de verte al hadden zien staan.
Via deze kwamen terug op de eerste track in de andere richting nu.
Onderweg nog enkele diertjes.
Weer een mooie dag geweest.
Eens terug op de camping werd de batterij over gezet zodat platte vis morgen terug met zijn eigen moto kon rijden.
Niet dat platte vis niet graag met de moto reed, maar alleen al voor de foto’s vond hij het terecht veel leuker dat zijn eigen moto erop staat. Blij dat hij was dat zijn tuffer gelijk weer starten.
Vandaag scheen de zon weer volop, en op het program stond de Chabriéres dus dat beloofde weer een mooie dag te worden. Aan het begin waren zoals meermaals op de reis voorviel onze woorden van hier is het ook mooi.
Af en toe de afspanning van koeien door rijden.
En platte vis ging gelijk de koeien hun huisjes bekijken, maar in de winter wordt deze duidelijk ook door de mensen ingenomen.
Daarna kwamen we aan de tunnel du parpaillon.
De tunnel vonden we nu niets speciaal, die van gisteren was veel beter die had nog een kronkel erin en meer water erin. Dus gingen we het uitzicht van op de tunnel maar eens bekijken, en hoe verder je kunt zien hoe mooier de omgeving altijd is.
Spelletje spelen om het eerst beneden (gewonnen door platte vis)
De afdaling gaf weer ook zeer mooie beelden.
Via Col d’lzoard ging het terug richting Briançon, toen we bij een rustplaats even stopte om het uitzicht te bekijken lag daar een Fransman zijn roes op de grond uit te slapen, de auto open daar lag nog iemand in te slapen, de deuren open en de muziek volledig open. Een half flesje bier stond er op tafel tot er plots een fietster stopte en gelijk het bier leeg dronk, platte vis vroeg nog of ze water nodig had maar dat had ze zelf ook bij, enkel het bier had ze nodig en vertrok terug. Dit deden wij ook voor ze denken dat wij het bier hadden leeg gemaakt. Iets verder op de route waren wegenwerken bezig en aan de lichten kon je zien hoe lang het nog duurden voor het terug groen werd, in ons geval nog 19 minuten maar het kan oplopen tot 30 minuten, in deze temperatuur is dit zeer lang.
Onderweg kwamen dit zwaar geschapen dier nog tegen.
De Col d’lzoard is asfalt maar ook zeer mooi.
Ruim op tijd terug op de camping was het tijd voor ons dagelijks aperitiefje.
Platte vis zorgde voor de BBQ
Maar vergiste zich wel eens van gsm als ze op dat ogenblik net bellen.
Het werd weer een zeer gezellig feestje tot in de late uurtjes.
4e dag
Deze dag begon raar, we zijn er nog altijd niet van overtuigd of ons iets te luid en een klein beetje uit de hand gelopen avondmaal (lees feestje) er iets mee te maken heeft maar iedereen die in onze omgeving stond pakte alles in en verliet de camping. Maar ja het kan ook toeval zijn, na ons ontbijt zagen we weer het mooie weer en de geplande cols gingen er weer een mooie dag van maken. Toen we op het punt stonden om te verteken gaf platte vis zijn motor geen kick meer, batterij zo dood als een pier en die zat er nog geen jaar in. Gelukkig hadden we nog een motor bij en konden we konden we deze avond wel zien naar platte vis zijn moto. Voor platte vis een avontuur zo’n ander mototje onder zijn kont en hij kon er gelijk aan Sestiere de Colle Basset mee op.
Weeral prachtig.
Moest er met ons twee onderweg iets mis gaan, geen probleem boven stond alles al klaar.
Alles ziet er nogal ruw uit.
Maar platte vis was er toch in geslaagd om bij het nemen van een foto zich te vergrijpen aan wat distels.
Allemaal mooie cols.
Het moeilijkste voor mezelf moest nog komen, te voet naar boven.
Maar het uitzicht was wel de moeite.
De afdaling weer wat minder.
Op naar de volgende col.
Bijna terug beneden.
Stonden wat koeien en deze waren niet echt zinnens om plaats te maken voor ons.
Eens al de cols afgereden te hebben beslisten we om via kleinere tracks onze weg terug te vinden en de cols nog eens te rijden in de andere richting. Of de kleiner tracks toegelaten was konden we niet echt verstaan uit de borden aan de bareel, maar we beslisten deze toch te openen en we zien wel. Je komt anders al niet teveel volk tegen maar nu kwamen we niemand meer tegen, en het was weer super.
Halverwege kwamen we deze tegen die we van op een andere col in de verte al hadden zien staan.
Via deze kwamen terug op de eerste track in de andere richting nu.
Onderweg nog enkele diertjes.
Weer een mooie dag geweest.
Eens terug op de camping werd de batterij over gezet zodat platte vis morgen terug met zijn eigen moto kon rijden.
Niet dat platte vis niet graag met de moto reed, maar alleen al voor de foto’s vond hij het terecht veel leuker dat zijn eigen moto erop staat. Blij dat hij was dat zijn tuffer gelijk weer starten.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 22 sep 2010, 19:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
5e dag
Vandaag zag er weer een prachtige stralende dag uit.
Op ons programma stonden weer mooie tracks te wachten in de omgeving van Col de Bousson.
Alle dagen waren anders, maar altijd hebben we gezegd van hier is het ook weer mooi.
Met dit machientje moet het ook wel leuk zijn.
En de volgende ski piste stond ons weer op te wachten.
Enkel de vangnetten hadden ze voor ons niet naar beneden gelaten.
Onze middagstopplaats.
Met mooi uitzicht voor nog meer pics.
Verlaten gebouwen kom je er ook voldoende tegen.
Platte vis test het sanitair.
En ik moest maar poseren.
Platte vis wat wil dat bord zeggen?
Het enige dat hij zegde was boeeeeeeeeem
Het zijn niet alleen verlaten en vervallen gebouwen, maar ook volledig dorpjes dat je tegen komt.
Waarvan de kerk wel meestal terug is opgebouwd.
En af en toe denk je dit is ook verlaten, maar niets is minder waar dit is een bewoond dorp.
Richting Argentiera langs de Ripa stroom werden de wegen weer meer speels.
Platte vis had iets te hevig gespeeld, en zijn achterspatlap brak af.
Spatlap ging nog een tijdje mee achter aan de rugzak tot we het ergens veilig konden weg gooien.
Het einde tot Argentiera was weer zeer mooi.
En stopte net voor de laatste bocht.
De terugweg was ook zeer mooi, hier en daar namen we een andere track, en af en toe dezelfde het bleef allemaal super mooi.
Eens terug op de camping had platte vis problemen bij het koken.
Maar na wat teamwork lukte het al veel beter.
Kleine bordjes.
De wijn moest eraan tot de laatste druppel.
Als de route voor morgen nog maar in orde komt.
S’nachts begon platte vis in de douche gangen weer aan zijn dagelijkse attractie.
De camping was al zo goed als leeg, maar degene die s’nachts het monster van de camping hadden gezien, was bij het ochtendlicht verdwenen.
Vandaag zag er weer een prachtige stralende dag uit.
Op ons programma stonden weer mooie tracks te wachten in de omgeving van Col de Bousson.
Alle dagen waren anders, maar altijd hebben we gezegd van hier is het ook weer mooi.
Met dit machientje moet het ook wel leuk zijn.
En de volgende ski piste stond ons weer op te wachten.
Enkel de vangnetten hadden ze voor ons niet naar beneden gelaten.
Onze middagstopplaats.
Met mooi uitzicht voor nog meer pics.
Verlaten gebouwen kom je er ook voldoende tegen.
Platte vis test het sanitair.
En ik moest maar poseren.
Platte vis wat wil dat bord zeggen?
Het enige dat hij zegde was boeeeeeeeeem
Het zijn niet alleen verlaten en vervallen gebouwen, maar ook volledig dorpjes dat je tegen komt.
Waarvan de kerk wel meestal terug is opgebouwd.
En af en toe denk je dit is ook verlaten, maar niets is minder waar dit is een bewoond dorp.
Richting Argentiera langs de Ripa stroom werden de wegen weer meer speels.
Platte vis had iets te hevig gespeeld, en zijn achterspatlap brak af.
Spatlap ging nog een tijdje mee achter aan de rugzak tot we het ergens veilig konden weg gooien.
Het einde tot Argentiera was weer zeer mooi.
En stopte net voor de laatste bocht.
De terugweg was ook zeer mooi, hier en daar namen we een andere track, en af en toe dezelfde het bleef allemaal super mooi.
Eens terug op de camping had platte vis problemen bij het koken.
Maar na wat teamwork lukte het al veel beter.
Kleine bordjes.
De wijn moest eraan tot de laatste druppel.
Als de route voor morgen nog maar in orde komt.
S’nachts begon platte vis in de douche gangen weer aan zijn dagelijkse attractie.
De camping was al zo goed als leeg, maar degene die s’nachts het monster van de camping hadden gezien, was bij het ochtendlicht verdwenen.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 22 sep 2010, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
6e dag
Vandaag had het bijna heel de nacht aan het regenen geweest, en omdat we ook iets verder langs het asfalt moesten rijden tot aan onze off-road tracks beslisten we na het bekijken van de wolken om ons regenvest aan te doen. Dit werd later een foute beslissen we hebben geen druppel gekregen onderweg. De Italiaanse weggetjes waren vaak aan de smalle kant.
En dit was een hoofdweg, die stonk naar de katte en hondenpis.
En dus iets langer rijden kwamen we uiteindelijk op onze off-road weggetjes.
Enkel toegelaten om met de hond te wandelen, maar langs de kant dat wij er zijn opgereden was er geen enkel verbodsbord te zien.
En het werd steeds beter en beter.
Af en toe de dieren afspanning openen.
En weer van dat.
Mooie rustplaats aan Lac du Mont Cenis.
Ook mooi om te rijden rond het Lac du Mont Cenis, soms een beetje Schotland achtig.
En hier en daar ook wat verlaten en vervallen dorpjes.
Dan vonden we nog een mooie track naar Le Fort de Ronce.
Van boven hadden we een mooi uitzicht over de oude route die terug naar beneden ging.
Mooie route maar aan de vele koeietaartjes onderweg is dit wel een ... weggetje.
Platte vis had hem hier even neergelegd, let op de pinker en handkap en dit allemaal om snel een foto te nemen.
En hier waren de eigenaars van deze weg.
De punker van de straat.
En via deze weg kwam er een einde aan ons off-road avontuur en reden we terug naar de camping.
Eens op de camping beslisten we om het ondertussen weer prima weer nog eens een BBQ feestje te houden en platte ging snel inkopen doen.
Ik vond dat een duivels goed idee.
Het werd wel een Jupiler avond al de rest was op, maar platte vis had nog wat wijn meegebracht voor bij het aperitief.
Overal stonde lege flesjes.
En als platte vis ze bijna omver reed.
Ben ik maar beginnen opruimen.
En aan het aperitief begonnen.
Ondertussen had platte vis de BBQ al aangezet, en met wat onderdelen van zijn moto ging dat snel vooruit.
De stukjes vis en vlees waren weer perfect.
En ik mocht de afwas doen, ook zijn motorstukken.
De dag daarna zijn we huiswaarts gereden en was het mooie avontuur gedaan.
EINDE
Vandaag had het bijna heel de nacht aan het regenen geweest, en omdat we ook iets verder langs het asfalt moesten rijden tot aan onze off-road tracks beslisten we na het bekijken van de wolken om ons regenvest aan te doen. Dit werd later een foute beslissen we hebben geen druppel gekregen onderweg. De Italiaanse weggetjes waren vaak aan de smalle kant.
En dit was een hoofdweg, die stonk naar de katte en hondenpis.
En dus iets langer rijden kwamen we uiteindelijk op onze off-road weggetjes.
Enkel toegelaten om met de hond te wandelen, maar langs de kant dat wij er zijn opgereden was er geen enkel verbodsbord te zien.
En het werd steeds beter en beter.
Af en toe de dieren afspanning openen.
En weer van dat.
Mooie rustplaats aan Lac du Mont Cenis.
Ook mooi om te rijden rond het Lac du Mont Cenis, soms een beetje Schotland achtig.
En hier en daar ook wat verlaten en vervallen dorpjes.
Dan vonden we nog een mooie track naar Le Fort de Ronce.
Van boven hadden we een mooi uitzicht over de oude route die terug naar beneden ging.
Mooie route maar aan de vele koeietaartjes onderweg is dit wel een ... weggetje.
Platte vis had hem hier even neergelegd, let op de pinker en handkap en dit allemaal om snel een foto te nemen.
En hier waren de eigenaars van deze weg.
De punker van de straat.
En via deze weg kwam er een einde aan ons off-road avontuur en reden we terug naar de camping.
Eens op de camping beslisten we om het ondertussen weer prima weer nog eens een BBQ feestje te houden en platte ging snel inkopen doen.
Ik vond dat een duivels goed idee.
Het werd wel een Jupiler avond al de rest was op, maar platte vis had nog wat wijn meegebracht voor bij het aperitief.
Overal stonde lege flesjes.
En als platte vis ze bijna omver reed.
Ben ik maar beginnen opruimen.
En aan het aperitief begonnen.
Ondertussen had platte vis de BBQ al aangezet, en met wat onderdelen van zijn moto ging dat snel vooruit.
De stukjes vis en vlees waren weer perfect.
En ik mocht de afwas doen, ook zijn motorstukken.
De dag daarna zijn we huiswaarts gereden en was het mooie avontuur gedaan.
EINDE
Laatst gewijzigd door luc boxer op 22 sep 2010, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
TOF TOF TOF !!!
-
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
- Woonplaats: Dendermonde
- Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
en hoelang zijn jullie weggeweest?
de wegen zelf zijn heel goed doenbaar zo te zien om met de GSA over te bollen!
dit smaakt naar meer fotos
de wegen zelf zijn heel goed doenbaar zo te zien om met de GSA over te bollen!
dit smaakt naar meer fotos
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA R80Gs
GSA R80Gs
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
Nog foto's
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
-
- Berichten: 2330
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
- Woonplaats: 9200
- Locatie: Dendermonde
- Contacteer:
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
Tof om te lezen en leuke foto's. Zo te zien doenbaar met een 1200GS of niet?
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
Die passen zijn doenbaar met een 1200GS/A en zal ik zeker nog doen met m'n GSA, maar ik weet dat het dan zal werken zijn en niet spelen zoals nu met een 650.GSrijder schreef:Zo te zien doenbaar met een 1200GS of niet?
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
Hoi Luc en Marc,
Met plezier dit topic gevolgd voorbije dagen. Magnifiek!!!
Het feit dat je bent gaan verkennen, houdt dit ook in dat hier iets moois gaat uit geboren worden voor 2011?
Zo ja al enig idee welke periode of maand? Kwestie van verlof te kunnen regelen.
Ideale uitvalsbasis trouwens Briançon : Willy V. vertelde me in de Pyreneëen dat er daar 50 dagen per jaar géén zon schijnt. 1000 km van hier.
Met de lessen die we geleerd hebben in de Pyreneëen, kan je daar iets onvoorstelbaar moois van maken. Ik bedoel gewoon groep indelen in kleine groepjes volgens niveau, zijnde snelle jongens, ... enz.
Bedankt om dit met het forum te delen!!!
Met plezier dit topic gevolgd voorbije dagen. Magnifiek!!!
Het feit dat je bent gaan verkennen, houdt dit ook in dat hier iets moois gaat uit geboren worden voor 2011?
Zo ja al enig idee welke periode of maand? Kwestie van verlof te kunnen regelen.
Ideale uitvalsbasis trouwens Briançon : Willy V. vertelde me in de Pyreneëen dat er daar 50 dagen per jaar géén zon schijnt. 1000 km van hier.
Met de lessen die we geleerd hebben in de Pyreneëen, kan je daar iets onvoorstelbaar moois van maken. Ik bedoel gewoon groep indelen in kleine groepjes volgens niveau, zijnde snelle jongens, ... enz.
Bedankt om dit met het forum te delen!!!
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
Hoi Indierock
Het is Luc en Kris .Het is grotendeels wat de club vorig jaar heeft gedaan, maar dan wat meer uitgebreid.
Het is Luc en Kris .Het is grotendeels wat de club vorig jaar heeft gedaan, maar dan wat meer uitgebreid.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
-
- Berichten: 2652
- Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
- Woonplaats: Essen -Wildert
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
Yep,
Zonder verder commentaar.
Houdoe
Zonder verder commentaar.
Houdoe
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
BMW F800GS
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
Hoi Kris en Luc,
De Pyreneëen was absoluut de moeite waard. Als groep (9 personen) veel geleerd en persoonlijk veel opgestoken.
In 2 dagen naar ginder, eerste dag tot Javerlhac, dorpje nabij Nontron in de Dordogne. 2de dag, zaterdag tot de Col d'Ibardin gereden, nabij San Sébastian.
Géén enkel technisch probleem gehad met de Challenge. Het stalen subframe en de kofferset hebben geen kik gegeven op deze allroadtrip.
Zondag, eerste dag van de Transpyreneica, kwam ik voor de middag mezelf reeds tegen. Bij de eerste km's offroad waren we door een foutje bij het lezen vd track op een mountainbike-parcours terechtgekomen. M'n Challenge stond nog met 10 bar opgeveerd van achter, omwille vh gewicht vd bagage. Ik had geopteerd voor het hoog zadel, in de waan dat dit het zit"comfort" op de lange heen- en terugreis zou verhogen, ... niet dus. Padje van een meter breed, rechts de afgrond, onmogelijk nog met de voeten aan de grond te komen, kwalijke scherpe bochtjes ... even een paniekaanval meegemaakt, drijfnat vh zweet. Voor mezelf daar uitgemaakt van te stoppen en de Pyreneëen langs gewone wegen te doorkruisen. Als dit het niveau was, lag dit niveau te hoog voor mij. Dan toch dankzij Willy, Swa en Jef doorgezet. Effen bekomen, flink wat lucht uit de achtervering gelaten. 6 à 7 bar is ruim voldoende om met volle bagage offroad te trekken met de X Challenge. We hebben die situaties ook nooit meer tegengekomen. De route verloopt altijd over 4 x 4 routes, om aan de plaatselijke wetgeving te voldoen. We hebben ook maar 1 keer een slagboom gepasseerd. Dus heel braaf geweest.
Daar we van west naar oost reden, rij je de eerste dagen veel meer asfalt dan gravel, louter door de strenge wetgeving in de natuurparken van Aragon en Navarra. Op dinsdag kreeg Jef met zware mechanische pech af te rekenen. Door de inslag v e steen op zijn oliekoeler. Voorlopig gerepareerd, doch in de namiddag hield de reparatie het niet langer m.a.g. dat ie op een helling al z'n olie eruit spoot! Dan de bypass deftig laten herstellen, door een brave Spanjaard die naast banden ook hydraulica beheerste. Gelast met argon, en enkele liter olie later, was Jef 's avonds weer terug bij de groep.
Woensdag erop is Swa gevallen, bagagekader gebroken op verschillende plaatsen, hij was wel "lichtjes" overladen, en een klein olielek thv de aansluiting vd oliekoeler. 's Avonds door een misverstand de groep dan nog kwijtgespeeld nabij Vielha.
We hebben toen eenmaal overnacht in een refuga in Salardu. We zijn dus geëindigd aan de poort van Andorra. Carl en Frank hebben die donderdag nog gereden. We zijn donderdag met de rest van de groep stilaan huiswaarts gekeerd in 3 dagen.
Ook nog mooie dingen gezien, waaronder de brug van Millau en de Gorges du Tarn. De avonden waren steeds weer goed gevuld en in aangenaam gezelschap.
De eerste halve dag hebben we gewoon in groep gereden, doch dit bleek niet lang houdbaar, wat frustratie door het lange wachten op mekaar. Snel overgeschakeld naar systeem D. Veel beter. Het beste systeem om al continue reizend met ieder z'n bagage op de motor, is systeem D in kleinere groepen, opgedeeld volgens niveau. Maw de snelle jongens, minder snelle enz. Iedere groep moet uiteraard beschikken over een track. Voor het vertrek vd route spreek je duidelijk af van die avond logeren we in die camping, de dag erna in die camping enz. Je komt toe ... wanneer je toekomt. Iedere groep heeft op zijn tempo dat traject gereden, heel weinig wachten en de zekerheid dat je mekaar als groep 's avonds toch treft. Briançon is anders omdat je iedere dag vanuit dezelfde camping een route aanvat. Volgend jaar doe ik het terug, desnoods alleen. Als er iemand op het thuisfront over je route beschikt en je meld je via sms om de 6 uur met de laatste plaats van passage is het perfect te doen.
Het kamperen is me enorm meegevallen. Herontdekking na 20 jaar. Wat misschien ook wel te overwegen valt is de route aan te vangen aan de Middellandse Zee. Veel meer offroad in het oostelijke 2/3 vd route. En als de vermoeidheid de kop begint op te steken heb je het laatste westelijke deel met veel meer asfalt.
Veel foto's heb ik zelf niet kunnen nemen. Swa heeft mooie foto's, maar er zijn er nog op komst. Alvast hier een filmpje van Frank VD.
http://www.youtube.com/watch?v=_529c0U5 ... re=channel" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.be/Swa.Brasscha ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Grtz Indierock.
De Pyreneëen was absoluut de moeite waard. Als groep (9 personen) veel geleerd en persoonlijk veel opgestoken.
In 2 dagen naar ginder, eerste dag tot Javerlhac, dorpje nabij Nontron in de Dordogne. 2de dag, zaterdag tot de Col d'Ibardin gereden, nabij San Sébastian.
Géén enkel technisch probleem gehad met de Challenge. Het stalen subframe en de kofferset hebben geen kik gegeven op deze allroadtrip.
Zondag, eerste dag van de Transpyreneica, kwam ik voor de middag mezelf reeds tegen. Bij de eerste km's offroad waren we door een foutje bij het lezen vd track op een mountainbike-parcours terechtgekomen. M'n Challenge stond nog met 10 bar opgeveerd van achter, omwille vh gewicht vd bagage. Ik had geopteerd voor het hoog zadel, in de waan dat dit het zit"comfort" op de lange heen- en terugreis zou verhogen, ... niet dus. Padje van een meter breed, rechts de afgrond, onmogelijk nog met de voeten aan de grond te komen, kwalijke scherpe bochtjes ... even een paniekaanval meegemaakt, drijfnat vh zweet. Voor mezelf daar uitgemaakt van te stoppen en de Pyreneëen langs gewone wegen te doorkruisen. Als dit het niveau was, lag dit niveau te hoog voor mij. Dan toch dankzij Willy, Swa en Jef doorgezet. Effen bekomen, flink wat lucht uit de achtervering gelaten. 6 à 7 bar is ruim voldoende om met volle bagage offroad te trekken met de X Challenge. We hebben die situaties ook nooit meer tegengekomen. De route verloopt altijd over 4 x 4 routes, om aan de plaatselijke wetgeving te voldoen. We hebben ook maar 1 keer een slagboom gepasseerd. Dus heel braaf geweest.
Daar we van west naar oost reden, rij je de eerste dagen veel meer asfalt dan gravel, louter door de strenge wetgeving in de natuurparken van Aragon en Navarra. Op dinsdag kreeg Jef met zware mechanische pech af te rekenen. Door de inslag v e steen op zijn oliekoeler. Voorlopig gerepareerd, doch in de namiddag hield de reparatie het niet langer m.a.g. dat ie op een helling al z'n olie eruit spoot! Dan de bypass deftig laten herstellen, door een brave Spanjaard die naast banden ook hydraulica beheerste. Gelast met argon, en enkele liter olie later, was Jef 's avonds weer terug bij de groep.
Woensdag erop is Swa gevallen, bagagekader gebroken op verschillende plaatsen, hij was wel "lichtjes" overladen, en een klein olielek thv de aansluiting vd oliekoeler. 's Avonds door een misverstand de groep dan nog kwijtgespeeld nabij Vielha.
We hebben toen eenmaal overnacht in een refuga in Salardu. We zijn dus geëindigd aan de poort van Andorra. Carl en Frank hebben die donderdag nog gereden. We zijn donderdag met de rest van de groep stilaan huiswaarts gekeerd in 3 dagen.
Ook nog mooie dingen gezien, waaronder de brug van Millau en de Gorges du Tarn. De avonden waren steeds weer goed gevuld en in aangenaam gezelschap.
De eerste halve dag hebben we gewoon in groep gereden, doch dit bleek niet lang houdbaar, wat frustratie door het lange wachten op mekaar. Snel overgeschakeld naar systeem D. Veel beter. Het beste systeem om al continue reizend met ieder z'n bagage op de motor, is systeem D in kleinere groepen, opgedeeld volgens niveau. Maw de snelle jongens, minder snelle enz. Iedere groep moet uiteraard beschikken over een track. Voor het vertrek vd route spreek je duidelijk af van die avond logeren we in die camping, de dag erna in die camping enz. Je komt toe ... wanneer je toekomt. Iedere groep heeft op zijn tempo dat traject gereden, heel weinig wachten en de zekerheid dat je mekaar als groep 's avonds toch treft. Briançon is anders omdat je iedere dag vanuit dezelfde camping een route aanvat. Volgend jaar doe ik het terug, desnoods alleen. Als er iemand op het thuisfront over je route beschikt en je meld je via sms om de 6 uur met de laatste plaats van passage is het perfect te doen.
Het kamperen is me enorm meegevallen. Herontdekking na 20 jaar. Wat misschien ook wel te overwegen valt is de route aan te vangen aan de Middellandse Zee. Veel meer offroad in het oostelijke 2/3 vd route. En als de vermoeidheid de kop begint op te steken heb je het laatste westelijke deel met veel meer asfalt.
Veel foto's heb ik zelf niet kunnen nemen. Swa heeft mooie foto's, maar er zijn er nog op komst. Alvast hier een filmpje van Frank VD.
http://www.youtube.com/watch?v=_529c0U5 ... re=channel" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.be/Swa.Brasscha ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Grtz Indierock.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:23
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
wijs gedaan gasten,heb daar ook al eens rond gereden,maar de weggetjes die jullie hebben gevonden waw...
tis toch altijd wijs als je achteraf wat foto's kunt laten zien,ik rij nogal graag en vergeet soms al eens te stoppen om ne foto te pakken.
zo te zien hebben jullie super mooie weer gehad,geen lage wolken,geen regen,je moet wat geluk hebben zeg ik altijd als je die kanten uit gaat.
we zullen er zondag op de Malgré-tout nog eens een klapke over doen.
frank
tis toch altijd wijs als je achteraf wat foto's kunt laten zien,ik rij nogal graag en vergeet soms al eens te stoppen om ne foto te pakken.
zo te zien hebben jullie super mooie weer gehad,geen lage wolken,geen regen,je moet wat geluk hebben zeg ik altijd als je die kanten uit gaat.
we zullen er zondag op de Malgré-tout nog eens een klapke over doen.
frank
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 14:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Franse/Italiaanse Alpen off-road
Héél grappig ze Luc
Eerst denk ik "tof, een offroad filmke in de Alpen"
Verlangend klik ik op play, om dan als antwoord te krijgen: "This video has been removed by the user"
Ge zijt niet bedankt, nèm
Eerst denk ik "tof, een offroad filmke in de Alpen"
Verlangend klik ik op play, om dan als antwoord te krijgen: "This video has been removed by the user"
Ge zijt niet bedankt, nèm
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL