r100r monospring 1993
Moderator: GVN
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
r100r monospring 1993
heeft toevallig iemand de M&T mei 92 met de test in van de R100R.
graag enkele ervaringen en minpunten van deze motor.
enkele gegevens kwa verbruik enz....
graag enkele ervaringen en minpunten van deze motor.
enkele gegevens kwa verbruik enz....
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 16 nov 2006, 21:56
- Locatie: Bornem - Wintam
- Contacteer:
Re: r100r monospring 1993
Gonzo,
Ik denk wel dat ik die M&T heb. En nog een resem andere R100R artikelen.
Moet dan wel eens in mijn kelder gaan zoeken, dus geduld is nodig als er geen andere "bewaarders" opduiken.
Mss kun je tijd winnen als je via het oude boxerforum van Eddy naar de boxer artikelen link gaat van Joost Bollens "hoopvol toch" Hij heeft een immens werk geleverd door alle boxer artikelen die hij kon vinden in te scannen en op het web te zetten (wel met paswoord). Hij heeft mijn -toenmalige - verzameling er ook in opgenomen.
Voor zover ik me de teneur van de artikels kan herinneren: top wegligging, rijplezier tot 120 km/u (wegens geen windscherm), soepel motorblok maar minder presterend dan de toenmalige concurrenten. Verbruik lag hoog in verhouding tot de prestaties.
Ik denk wel dat ik die M&T heb. En nog een resem andere R100R artikelen.
Moet dan wel eens in mijn kelder gaan zoeken, dus geduld is nodig als er geen andere "bewaarders" opduiken.
Mss kun je tijd winnen als je via het oude boxerforum van Eddy naar de boxer artikelen link gaat van Joost Bollens "hoopvol toch" Hij heeft een immens werk geleverd door alle boxer artikelen die hij kon vinden in te scannen en op het web te zetten (wel met paswoord). Hij heeft mijn -toenmalige - verzameling er ook in opgenomen.
Voor zover ik me de teneur van de artikels kan herinneren: top wegligging, rijplezier tot 120 km/u (wegens geen windscherm), soepel motorblok maar minder presterend dan de toenmalige concurrenten. Verbruik lag hoog in verhouding tot de prestaties.
Life is great driving a R100/7T Bahnstormer !!!
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:54
- Woonplaats: Oost-Vlaanderen
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: r100r monospring 1993
.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Re: r100r monospring 1993
Hallo, ik ben ook zeer geïnteresseerd in dit artikel. Net een R100R gekocht van '95. Alvast veel dank. Guy.
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
Re: r100r monospring 1993
Betrouwbare vrij moderne motor niet in verhouding met zijn retro look, dus een aanrader ! In F wortd deze r100r aanbevolen als een financiële zekerheid (om het woord belegging niet te gebruiken).bahnstormer schreef:Gonzo,
Ik denk wel dat ik die M&T heb. En nog een resem andere R100R artikelen.
Moet dan wel eens in mijn kelder gaan zoeken, dus geduld is nodig als er geen andere "bewaarders" opduiken.
Mss kun je tijd winnen als je via het oude boxerforum van Eddy naar de boxer artikelen link gaat van Joost Bollens "hoopvol toch" Hij heeft een immens werk geleverd door alle boxer artikelen die hij kon vinden in te scannen en op het web te zetten (wel met paswoord). Hij heeft mijn -toenmalige - verzameling er ook in opgenomen.
Voor zover ik me de teneur van de artikels kan herinneren: top wegligging, rijplezier tot 120 km/u (wegens geen windscherm), soepel motorblok maar minder presterend dan de toenmalige concurrenten. Verbruik lag hoog in verhouding tot de prestaties.
Heeft ieman plaatjes van het laatste R100R classic model met koffers en ruitje ?
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: r100r monospring 1993
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: r100r monospring 1993
Weet er iemand nog zo'n monozadel te koop zoals op die laatste foto?
Dit om op een R80RT te plaatsen.
Dit om op een R80RT te plaatsen.
Re: r100r monospring 1993
Zeg nooit zomaar monospring tegen een paralever
Die laatste types waren van de 'classic line', gewoon ronde kleppendeksels in plaats van de moderne hoekige exemplaren. Uit dezelfde periode had ik ooit de Mystic. Werd inderdaad vergeleken met andere motoren, met als conclusie dat ze wel wat vermogen te kort kwamen tegenover een Jap van 1000 cc en in dezelfde prijsklasse, maar ook dat ze het mindere vermogen ruimschoots goedmaakten door een zeer goede handelbaarheid en wendbaarheid, alsook een relatief laag gewicht. De paralever werd voor het eerst toegepast op die tweekleppers, waarschijnlijk een soort testcase voor de oilheads achteraf. Zo ging de boxer dus niet meer omhoog aan de achterzijde bij hard optrekken, iets wat de monolevers wel deden, net als het 'kantelen' bij terugschakelen in een bocht. Iets meer onderhoud en slijtagepunten, maar een grote verbetering in weggedrag. Het verbruik werd ook wel als gulzig (6 ltr ?) omschreven in verhouding met de pk's, maar dat heb je nu eenmaal bij luchtgekoelde blokken met een ontwerpconcept van meer dan 50 jaar oud. Bij andere fietsen wordt de koeling verzorgd door water of olie, bij luchtgekoelde blokken kan je de afstelling niet zo arm zetten dat hij zuinig wordt, want dan loopt hij te warm. De zithoogte is ook aan de hoge kant, maar het comfort is van die aard dat je gemakkelijk een volle tank, van vlot 24 liter, kan leegrijden zonder af te stappen.
Ook de knoppenwinkel is van het 'moderne' type. Cylinderwanden zijn al van het nicasil-beklede soort, gaan dus extra lang mee, opboren naar overmaat zuiger zit er echter niet meer in, aftermarket zijn er wel nog genoeg betaalbare vervangsets te koop. Maar eigenlijk vroeg de Gonz naar minpunten Daar moet ik toch nog wat langer over nadenken, zal voor andere keer zijn.
Ik heb hier misschien nog wel documentatie liggen, maar ik kan het haast vanbuiten herhalen, zo vaak heb ik dat toen gelezen.
Het is voorlopig de enige motor waarvoor ik mijn R80GS uit diezelfde periode zou inruilen.
Als ik nog wat folders vind, scan ik ze wel eens in en stuur ze door.
Die laatste types waren van de 'classic line', gewoon ronde kleppendeksels in plaats van de moderne hoekige exemplaren. Uit dezelfde periode had ik ooit de Mystic. Werd inderdaad vergeleken met andere motoren, met als conclusie dat ze wel wat vermogen te kort kwamen tegenover een Jap van 1000 cc en in dezelfde prijsklasse, maar ook dat ze het mindere vermogen ruimschoots goedmaakten door een zeer goede handelbaarheid en wendbaarheid, alsook een relatief laag gewicht. De paralever werd voor het eerst toegepast op die tweekleppers, waarschijnlijk een soort testcase voor de oilheads achteraf. Zo ging de boxer dus niet meer omhoog aan de achterzijde bij hard optrekken, iets wat de monolevers wel deden, net als het 'kantelen' bij terugschakelen in een bocht. Iets meer onderhoud en slijtagepunten, maar een grote verbetering in weggedrag. Het verbruik werd ook wel als gulzig (6 ltr ?) omschreven in verhouding met de pk's, maar dat heb je nu eenmaal bij luchtgekoelde blokken met een ontwerpconcept van meer dan 50 jaar oud. Bij andere fietsen wordt de koeling verzorgd door water of olie, bij luchtgekoelde blokken kan je de afstelling niet zo arm zetten dat hij zuinig wordt, want dan loopt hij te warm. De zithoogte is ook aan de hoge kant, maar het comfort is van die aard dat je gemakkelijk een volle tank, van vlot 24 liter, kan leegrijden zonder af te stappen.
Ook de knoppenwinkel is van het 'moderne' type. Cylinderwanden zijn al van het nicasil-beklede soort, gaan dus extra lang mee, opboren naar overmaat zuiger zit er echter niet meer in, aftermarket zijn er wel nog genoeg betaalbare vervangsets te koop. Maar eigenlijk vroeg de Gonz naar minpunten Daar moet ik toch nog wat langer over nadenken, zal voor andere keer zijn.
Ik heb hier misschien nog wel documentatie liggen, maar ik kan het haast vanbuiten herhalen, zo vaak heb ik dat toen gelezen.
Het is voorlopig de enige motor waarvoor ik mijn R80GS uit diezelfde periode zou inruilen.
Als ik nog wat folders vind, scan ik ze wel eens in en stuur ze door.
Re: r100r monospring 1993
Hallo,
ik heb er eentje van 1993 nieuw gekocht (100.000km op gezet) en dan omgebouwd tot zijspan.
niks dan lof over deze motorfiets en uiterst betrouwbaar.
toch één minpuntje de veringen en niet alleen als zijspan (nu staat er een Ohlins onder)
aanrader als solomoto;
progressieve voorvorkveren in steken (van WP bvb)
en een betere achtervering. die "Showabrol" was bij mij al weg na 15.000km.
je mag mij anders altijd contacteren, ik zit nog altijd in de marinebasis Zeebrugge.
grtjs
Michel
ik heb er eentje van 1993 nieuw gekocht (100.000km op gezet) en dan omgebouwd tot zijspan.
niks dan lof over deze motorfiets en uiterst betrouwbaar.
toch één minpuntje de veringen en niet alleen als zijspan (nu staat er een Ohlins onder)
aanrader als solomoto;
progressieve voorvorkveren in steken (van WP bvb)
en een betere achtervering. die "Showabrol" was bij mij al weg na 15.000km.
je mag mij anders altijd contacteren, ik zit nog altijd in de marinebasis Zeebrugge.
grtjs
Michel