motorolie
Moderator: GVN
Re: motorolie
Bedankt voor de link, info zal vast en zeker gelezen worden 
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
Dirk Pauwels
Vandaar dat ik ook geinteresseerd ben in andere testen.....Er moet toch iets zijn dat de ene synthetische olie duurder maakt dan de andere? (Behalve de naam....) Het productie process en de grondstoffen zijn hetzelfde...
Op het net vindt je eigenlijk weinig onpartijdige testen...
Ik blijf er bij dat een goede half synth voor een boxer voldoende is bij intervals van 10.000km, maar wat zou je erbij winnen als je olie erop gooit die 3 maal zo duur is? Dan zou je in theorie intervals kunnen doen op 20.000km of meer?
Wat dan weer het milieu ten goede zou komen, je spaart er oliefilters mee uit etc....
Op het net vindt je eigenlijk weinig onpartijdige testen...
Ik blijf er bij dat een goede half synth voor een boxer voldoende is bij intervals van 10.000km, maar wat zou je erbij winnen als je olie erop gooit die 3 maal zo duur is? Dan zou je in theorie intervals kunnen doen op 20.000km of meer?
Wat dan weer het milieu ten goede zou komen, je spaart er oliefilters mee uit etc....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Bieke Louis
Boy's
Rijd op dit moment al jaren met half synt olie van Marly
als steraanbeiding regelmatig bij de Makro aan +- 3€/L
nog nooit een probleem gehad op 7 boxers 1100 1150 1200
groetjes
Louis
Rijd op dit moment al jaren met half synt olie van Marly
als steraanbeiding regelmatig bij de Makro aan +- 3€/L
nog nooit een probleem gehad op 7 boxers 1100 1150 1200
groetjes
Louis
imker op een R1200RT - onthaalmedewerker regio Mechelen
https://picasaweb.google.com/BiekeLouis/MijnBijen" onclick="window.open(this.href);return false; en andere
https://picasaweb.google.com/BiekeLouis/MijnBijen" onclick="window.open(this.href);return false; en andere
-
John
- Contacteer:
Ik heb dat hier allemaal eens gelezen hé jongens. Wat me opviel was dat er door sommigen ZWAAR wordt getilt aan specificaties die voor onze brommers niet van toepassing is. Dus...zoals eerder vermeld ergens...zelf olie van de Lidl of Aldi (als ze deze nog verkopen) voldoet. Al de rest zijn kostenmakers voor je GEVOEL.