Bandendruk sensors

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Bandendruk sensors

Bericht door GSMax »

Zou op de K1300S nieuw setje banden willen laten leggen. Prijs achterband gemonteerd bij BMW dealer 296€ :-( , volledige set voor en achteraan gemonteerd ergens anders (geen BMW dealer) 335€ voor Michelin PR 2CT 8-) . Mijn vraag is: die bandendruk sensoren kan dat problemen geven als de montage door een niet BMW garage gedaan wordt, want als deze gereset moeten worden, dan kan alleen een BMW dealer dit. Niet :?: :-(
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Bandendruk sensors

Bericht door janneman »

Ik laat mijn banden nooit bij een dealer opleggen. Best wel even op voorhand melden aan die brave man dat het met druksensoren is, dan weet hij dat hij extra voorzichtig moet zijn.
Maar kan geen probleem zijn, voor iemand die zijn job kent.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Bandendruk sensors

Bericht door MOTOBLOG »

Ik heb tot nu toe daar geen enkel probleem mee ondervonden ... Er hoeft niets gereset te worden. Best melden dat er sensoren zitten.
Wat ik wel al opmerkte is dat naargelang het merk en type, de druk die mijn sensoren aangeven, met één tot twee tienden durft afwijken van mijn gekalibreerde drukmeter. Natuurlijk in acht genomen dat de uitlezing op het display temperatuur gecompenseerd is. (Zie handleiding).
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Bandendruk sensors

Bericht door GSMax »

OK thanks, das duidelijk 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Bandendruk sensors

Bericht door MOTOBLOG »

Na mijn reactie in dit topic, ontving ik verschillende mails van lezers die uit de lucht vallen. Dit is wat ik enkelen heb gemaild:

Het RDC systeem geeft de bandendruk weer op het lcd scherm. Die cijfers komen overeen met een druk bij een gemiddelde 20° Celsius. Als het dus kouder of warmer is, dan zullen de cijfers gecompenseerd worden naar die 20° en niet meer overeenkomen met de cijfers die je afleest op een luchtdrukpistool bijvoorbeeld. In de handleiding staat duidelijk wat je dan moet doen. Stel dat je achterband 2,9 bar moet zijn (volgens handleiding). En je RDC geeft 2,6 aan. Dan zit er 0,3 bar te weinig in. Als je nu bij koud weer naar de pomp rijdt en daar bijvoorbeeld 2,4 meet, dan moet je blazen tot 2,7.
Plaats reactie