flash-flash-flash flitsmodule: de GS nog wat meer kermisbike
Moderator: GVN
-
- Contacteer:
flash-flash-flash flitsmodule: de GS nog wat meer kermisbike
Omdat al meermaals aangehaald is dat gezien worden van levensbelang kan zijn en zeker bij het filefilteren heb ik op de recent aangekochte micro flooters een flitsmodule geplaatst.
Omdat het hier zo een hetse teweegbrengt en sommigen het onderscheid niet kunnen maken tussen ernstig of voor de grap bedoeld alles maar verwijderd.
Omdat het hier zo een hetse teweegbrengt en sommigen het onderscheid niet kunnen maken tussen ernstig of voor de grap bedoeld alles maar verwijderd.
Laatst gewijzigd door GSrijder op 21 nov 2010, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
- Contacteer:
Re: flash-flash-flash flitsmodule: de GS nog wat meer kermisbike
Ok, is gebeurd.
Knipperlichten en een sirene......
hebde al een oranje helm?
Ik wacht op een foto van de achterzijde van uwe moto,
liefst ééntje waar uw n° plaat duidelijk leesbaar op is.
hebde al een oranje helm?

Ik heb de indruk dat je daar een aantal chauffeurs flink mee op de zenuwen zou kunnen werken,
met alle mogelijke gevolgen vandien....
met alle mogelijke gevolgen vandien....
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Dat is een kermisatractie Harald .... die moto komt niet op de openbare weg -))Knipperlichten en een sirene......hebde al een oranje helm?

Hij zou niet durven

Laatst gewijzigd door UpJohn op 11 nov 2010, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Binnenkort hier een heel verhaal van de onvriendelijke agent die je staande heeft gehouden en het lef heeft gehad je een bon te geven. Want dat verwacht je niet van een collega motard die best weet hoe onveilig het wel is op de weg, neen echt onbegrijpelijk van die agenten...
Pas je rijstijl aan tijdens het filteren en laat die dingen achterwegen.
Pas je rijstijl aan tijdens het filteren en laat die dingen achterwegen.

Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
-
nagel op de kop Frank 

Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
die sirene.....kan je die ook in andere geluiden zetten....heb die vroeger ook op mijn fiets gehad, 'k had zelfs een breed stuur op mijne velo en kaarten van ons vader en wasklemmekes van ons moeder gepikt,wel spijtig want die AA-pillekes waren snel leeg.
Wat moeten wij nu nog doen om opgemerkt te worden door de bestuurders van auto's?GSrijder schreef:Omdat al meermaals aangehaald is dat gezien worden van levensbelang kan zijn en zeker bij het filefilteren heb ik op de recent aangekochte micro flooters een flitsmodule geplaatst.
Ik denk dat je hier alleen zelf mee scoort. Het imago van de motorrijder zal er niet op voorruit gaan.
@ Frank K: Groot gelijk, direct mee eens.
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL

-
ik probeer rekening te houden met onvoorziene reacties van automobies. bij een twijfel geval geef ik eens goe gas (koppeling in)en meestal heb ik dan wel voldoende plaats....(KTM met open uitlaten...vrees dat ik al meerdere filerijders heb laten verslikken in hun bakkie koffie
) als ik zelf met de wagen onderweg ben heb ik al ondervonden dat je de moto's die tussen de rijen rijden achter je meestal niet echt goed kan zien, als automobbie heb je niet constant je spiegels in de gaten, dus die flitsende lichten is mss nog nog zo'n slecht idee niet....
Maar belangrijkste is dat je met aangepaste snelheid (nooit gedacht dat uitgerekend ik dat ooit eens zou zeggen, wordt oud denk ik) tussen de files rijdt, dan heb je ook nog tijd om te reageren bij een plots auto manoeuvre

Maar belangrijkste is dat je met aangepaste snelheid (nooit gedacht dat uitgerekend ik dat ooit eens zou zeggen, wordt oud denk ik) tussen de files rijdt, dan heb je ook nog tijd om te reageren bij een plots auto manoeuvre
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
ja Rony, ik echt dat dit er een beetje over is. Alles is goed om u zichtbaar te maken, maar als er nog maar 1 patrouille in de file staat, halen ze u er uit. Die boete zou wel eens kunnen oplopen, als het al niet direct pol rechtbank wordt.
J
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
- Contacteer:
Als je dan toch wil opvallen denk ik dat dit echt niet de oplossing is. Je kan dan beter, zoals zovelen doen, je vier pinkers gebruiken. Simpelweg omdat dit meestal getollereerd wordt.
Wat ook nog kan is wisselen van dim- naar grootlicht. Daar doe je ook weinig fout mee. Of bij echte slaapkoppen een luide claxon monteren. Maar zeker geen sirene!
Maar als ik bvb met één van mijn dienstbrommers met de flitslampjes aan de file moest inrijden denk ik niet dat het spelleke lang zou duren.
Wat ook nog kan is wisselen van dim- naar grootlicht. Daar doe je ook weinig fout mee. Of bij echte slaapkoppen een luide claxon monteren. Maar zeker geen sirene!
Maar als ik bvb met één van mijn dienstbrommers met de flitslampjes aan de file moest inrijden denk ik niet dat het spelleke lang zou duren.

miss een klein bescheiden fietslamp met led. Die hebben ook een knipperfunctie en zijn redelijk straf. In elk geval enkel fietsers mogen er gebruik van maken, that's it. Geen enkel ander voertuig. Klopt toch hé Harald?
-
Wedden dat de Ronny ook zot is van pretparken enz...

R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets

http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Volledig juist J.J schreef:........... Klopt toch hé Harald?
-
- Contacteer:
Gasten:
TEN EERSTE: Dat het verboden is daar lig ik niet wakker van temeer de mistlampen in 99,99% van de tijd gewoon gaan branden.
TEN TWEEDE: Bij een auto mogen geen mistlampen vooraan branden als het niet gemist is, ben er al meermaals voor verwittigd geweest door de blauwe smurfen
dus vraag ik me af of het op een motor wel mag. Wetende dat bijna iedereen die ze op zijn GS(A) heeft ze constant laat branden. MAGDA?
TEN DERDE: Snap ik niet dat er hier zoveel ophef over komt. De flitsers gaan in hoogst uitzonderlijke gevallen gebruikt worden en niet zomaar bij elke file. File rijden doe ik trouwens maar 1 a 2 keer per jaar. De kermistoeters zijn er bij wijze van grap op gekomen en worden eigenlijk gebruikt om wielerterroristen attent te maken dat wij er zijn, die kerels zijn heuse wegpiraten. In uitzonderlijke gevallen:
Onlangs: een auto voor mij op een 2 vaksbaan slalomde Vn links naar rechts: toen ik naast de auto ging rijden zag ik de bestuurder gsm'n achter het stuur. Even kort de kermistoeter op en de gsm gleed letterlijk uit zijn handen
Een vrouwelijke bestuurder vergat dat rechts voorrang heeft en schoot nog vlug de baan op. Den kermistoeter deed haar vlug uitwijken naar de kant. Die zal nog wel eens nadenken in het vervolg vooraleer ze vlug de baan oprijdt terwijl er motoren afkomen.
Het mag niet, ik weet dat wel die kermistoeters maar ze hebben me al meermaals geholpen om mensen te doen inzien dat ze verkeerd bezig zijn, worden we er dan niet allemaal wat beter van
TEN VIERDE: Wat het imago van de motorrijder betreft hebben de racers een veel slechtere impact op de bevolking wanneer zij tegen ongeoorloofde snelheid weer eens voorbij komen gestoven.
TEN VIJFDE: Denk wat jullie willen maar ik betaal veel liever 500€ boete dan het 10-voudige aan mijn vrouw te moeten achterlaten via mijn levensverzekering
TEN EERSTE: Dat het verboden is daar lig ik niet wakker van temeer de mistlampen in 99,99% van de tijd gewoon gaan branden.
TEN TWEEDE: Bij een auto mogen geen mistlampen vooraan branden als het niet gemist is, ben er al meermaals voor verwittigd geweest door de blauwe smurfen

TEN DERDE: Snap ik niet dat er hier zoveel ophef over komt. De flitsers gaan in hoogst uitzonderlijke gevallen gebruikt worden en niet zomaar bij elke file. File rijden doe ik trouwens maar 1 a 2 keer per jaar. De kermistoeters zijn er bij wijze van grap op gekomen en worden eigenlijk gebruikt om wielerterroristen attent te maken dat wij er zijn, die kerels zijn heuse wegpiraten. In uitzonderlijke gevallen:
Onlangs: een auto voor mij op een 2 vaksbaan slalomde Vn links naar rechts: toen ik naast de auto ging rijden zag ik de bestuurder gsm'n achter het stuur. Even kort de kermistoeter op en de gsm gleed letterlijk uit zijn handen

Een vrouwelijke bestuurder vergat dat rechts voorrang heeft en schoot nog vlug de baan op. Den kermistoeter deed haar vlug uitwijken naar de kant. Die zal nog wel eens nadenken in het vervolg vooraleer ze vlug de baan oprijdt terwijl er motoren afkomen.
Het mag niet, ik weet dat wel die kermistoeters maar ze hebben me al meermaals geholpen om mensen te doen inzien dat ze verkeerd bezig zijn, worden we er dan niet allemaal wat beter van

TEN VIERDE: Wat het imago van de motorrijder betreft hebben de racers een veel slechtere impact op de bevolking wanneer zij tegen ongeoorloofde snelheid weer eens voorbij komen gestoven.
TEN VIJFDE: Denk wat jullie willen maar ik betaal veel liever 500€ boete dan het 10-voudige aan mijn vrouw te moeten achterlaten via mijn levensverzekering

De optionele verstralers 'lampen' op Gsa zijn geen mistlampen, dit ter info
Mistlampen hangen laag tegen de grond om de zijkanten ter verlichten. Verstralers op de GSA laten u geen steek zien in de mist. Dan moeten ze echt uit.
Mistlampen hangen laag tegen de grond om de zijkanten ter verlichten. Verstralers op de GSA laten u geen steek zien in de mist. Dan moeten ze echt uit.
@de ongetwijfeld trotse bedenker van dit soort onzin: Hoe zou je zelf reageren als je een dergelijke clown achter je in het verkeer ziet/hoort opduiken? Ik kan je al verklappen wat ik zal doen: allesbehalve plaats maken. Het ergste is dat je ook nog denkt dat je de wijsheid in pacht hebt 

Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL

Ach, misschien ziet hij het licht nog wel

K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Van het lawaai van de relais alleen al gaat de gemiddelde koekblikker een meter opzij
I respect your shit. But I don't have an opinion.
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
GSrijder schreef:Gasten:
TEN TWEEDE: Bij een auto mogen geen mistlampen vooraan branden als het niet gemist is, ben er al meermaals voor verwittigd geweest door de blauwe smurfendus vraag ik me af of het op een motor wel mag. Wetende dat bijna iedereen die ze op zijn GS(A) heeft ze constant laat branden. MAGDA?
Ten zesde: ik denk dat het zich voordoen als flik, serieus wat meer geld gaat kosten als 500€

Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Aanmatiging van ambt is een correctioneel misdrijf. Maar de vraag is dus of alternerende mistlichten een herkenningspunt is van een politie-agent. Niet voor mij
.
Persoonlijk zou ik het toch achterwege laten, ook de kermistoeter. Gewoon naast een beller gaan rijden doet bij veel mensen ook de telefoon al uit de handen glijden, en bij diegene die dat niet doen gaat een kermistoeter ook niet helpen want die weten vaak goed genoeg dat een kermistoeter zonder blauwe lichten betekent dat de bedrading niet correct is, of je aan het faken bent. Om nog maar te zwijgen over de risico's die je neemt omdat je bezig bent met een medeweggebruiker naast je ipv de rest van het verkeer voor je.
Probleem is ook dat jouw argumenten pro de signalen net situaties zijn waar de aanrijding ook kon voorkomen worden door defensief rijden. En de keren dat je defensief rijdt en er een koekblikker je levensverzekering wil activeren, zijn waarschijnlijk momenten dat je dat spel net niet hebt aan staan.
.

Persoonlijk zou ik het toch achterwege laten, ook de kermistoeter. Gewoon naast een beller gaan rijden doet bij veel mensen ook de telefoon al uit de handen glijden, en bij diegene die dat niet doen gaat een kermistoeter ook niet helpen want die weten vaak goed genoeg dat een kermistoeter zonder blauwe lichten betekent dat de bedrading niet correct is, of je aan het faken bent. Om nog maar te zwijgen over de risico's die je neemt omdat je bezig bent met een medeweggebruiker naast je ipv de rest van het verkeer voor je.
Probleem is ook dat jouw argumenten pro de signalen net situaties zijn waar de aanrijding ook kon voorkomen worden door defensief rijden. En de keren dat je defensief rijdt en er een koekblikker je levensverzekering wil activeren, zijn waarschijnlijk momenten dat je dat spel net niet hebt aan staan.
Dat valt dus vrij goed mee. Regelmatig zit ik achter eentje van een bepaalde politiezone die met z'n blauwe lampjes op rijdt en zo door de file filtert. Als ik 'm tegenkom en het is niet stevig file, staan de lampjes uit. En volgens de wet doet ie daar niets mis mee: elk prioritair voertuig mag de blauwe signalisatie gebruiken wanneer zijn opdracht het rechtvaardigtJohn schreef:Maar als ik bvb met één van mijn dienstbrommers met de flitslampjes aan de file moest inrijden denk ik niet dat het spelleke lang zou duren.

Als ik 't goed heb heeft John geen blauwe flikkerlichtjes, maar oranje (of iets dergelijks). Met zijn "dienstbrommer" verwijst hij naar zijn moto voor verkeersbegeleiding. Als hij schrijft dat het spelleke niet lang zou duren, dan wil hij zeggen dat hij tussenkomst verwacht van andere dienstbrommers die wél met blauwe flitslampjes uitgerust zijn.wooter schreef:Dat valt dus vrij goed mee. Regelmatig zit ik achter eentje van een bepaalde politiezone die met z'n blauwe lampjes op rijdt en zo door de file filtert. Als ik 'm tegenkom en het is niet stevig file, staan de lampjes uit. En volgens de wet doet ie daar niets mis mee: elk prioritair voertuig mag de blauwe signalisatie gebruiken wanneer zijn opdracht het rechtvaardigtJohn schreef:Maar als ik bvb met één van mijn dienstbrommers met de flitslampjes aan de file moest inrijden denk ik niet dat het spelleke lang zou duren..
Bob
Ik had het over de sirene....wooter schreef:Aanmatiging van ambt is een correctioneel misdrijf. Maar de vraag is dus of alternerende mistlichten een herkenningspunt is van een politie-agent. Niet voor mij
Grtz
Marc
Marc