flash-flash-flash flitsmodule: de GS nog wat meer kermisbike

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Brik

Re: flash-flash-flash flitsmodule: de GS nog wat meer kermisbike

Bericht door Brik »

GSrijder schreef:Gasten:

TEN DERDE: Snap ik niet dat er hier zoveel ophef over komt. De flitsers gaan in hoogst uitzonderlijke gevallen gebruikt worden en niet zomaar bij elke file. File rijden doe ik trouwens maar 1 a 2 keer per jaar. De kermistoeters zijn er bij wijze van grap op gekomen en worden eigenlijk gebruikt om wielerterroristen attent te maken dat wij er zijn, die kerels zijn heuse wegpiraten. In uitzonderlijke gevallen:
Onlangs: een auto voor mij op een 2 vaksbaan slalomde Vn links naar rechts: toen ik naast de auto ging rijden zag ik de bestuurder gsm'n achter het stuur. Even kort de kermistoeter op en de gsm gleed letterlijk uit zijn handen :mrgreen:

Waarom dan al de kosten maken en problemen opzoeken?

Ik rijd iedere dag door de file en gebruik enkel de richtingsaanwijzers waarvoor ze bedoeld zijn. Snelheid aanpassen en anticiperen! Wil een auto voorbijsteken terwijl ik filtreer dan laat ik hem, evenals bij het oprijden van de snelweg. Ik ben dan wel vlotter en sneller op de moto, maar bij twijfel geef ik voorrang. Stel jezelf in de plaats van de bestuurder van een auto of vrachtwagen en bekijk het uit hun oogpunt met alle gemakken en ongemakken van dien. Heb jij alles en iedereen gezien?
jakke

Bericht door jakke »

Brik schreef: Waarom dan al de kosten maken en problemen opzoeken?
Ik rijd iedere dag door de file en gebruik enkel de richtingsaanwijzers waarvoor ze bedoeld zijn. Snelheid aanpassen en anticiperen! Wil een auto voorbijsteken terwijl ik filtreer dan laat ik hem, evenals bij het oprijden van de snelweg. Ik ben dan wel vlotter en sneller op de moto, maar bij twijfel geef ik voorrang. Stel jezelf in de plaats van de bestuurder van een auto of vrachtwagen en bekijk het uit hun oogpunt met alle gemakken en ongemakken van dien. Heb jij alles en iedereen gezien?
Da's nu eens een nuchtere kijk op de dingen se!!! 8-) 8-)
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Kmax schreef:
wooter schreef:Aanmatiging van ambt is een correctioneel misdrijf. Maar de vraag is dus of alternerende mistlichten een herkenningspunt is van een politie-agent. Niet voor mij
Ik had het over de sirene....
Ik heb het filmpje niet met geluid gezien, maar als er een duidelijke wail of yelp te horen was, of zelfs een tweetoon... Volgens mij zijn er genoeg voertuigen met prioritaire signalisatie die bestuurd worden door mensen die niet een speciaal ambt bekleden.

Zolang hij geen armband met het politie-embleem vertoont, een nep-politie-badge, of handelingen die doorgaans enkel politieagenten mogen uitvoeren (zelfs verkeer regelen mag tegenwoordig door de brandweer gedaan worden!) is het aanmatigen van ambt een rekbaar begrip.

Ambulancemotoren voor dringend vervoer van organen en/of bloed zou bv erg populair zijn, behalve dat dit afgeblokt wordt door de DIV. De DIV voorziet dat dergelijk organentransport zelfs door ongemerkte wagens met afneembare prioritaire signalisatie gedaan wordt... :)
GSMax

Bericht door GSMax »

Wooter lees eens eerst GSRijder zijn postings:

Onlangs: een auto voor mij op een 2 vaksbaan slalomde Vn links naar rechts: toen ik naast de auto ging rijden zag ik de bestuurder gsm'n achter het stuur. Even kort de kermistoeter op en de gsm gleed letterlijk uit zijn handen

Een vrouwelijke bestuurder vergat dat rechts voorrang heeft en schoot nog vlug de baan op. Den kermistoeter deed haar vlug uitwijken naar de kant. Die zal nog wel eens nadenken in het vervolg vooraleer ze vlug de baan oprijdt terwijl er motoren afkomen.
UNQUOTE

Lijkt me toch sterk op het aanmatigen van een politie ambt :shock: :-?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Goh. Weeral de vraag: is het gebruik van de sirene enkel gelimiteerd tot politiediensten?

Idem met de vraag of ik iets fout doe als ik een beller zie zwalpen, ernaast ga rijden en teken doe met mijn linkerhand dat ie zit te bellen. Of deed ik iets fout toen ik enkele weken terug een vrachtwagen passeerde die zijn lading potgrond aan het verliezen was, ervoor ging rijden en naar de pechstrook wees. Waren mijn tekens voorbehouden voor bepaalde ambten of niet?

Pas op, ik ben het ermee eens dat GSRijder zich op glad ijs begeeft. Maar ik zie een PV voor het gebruik en montage van niet-toegelaten geluidssignalen betere slaagkansen hebben dan een PV voor aanmatiging van ambt. Tot dat GSRijder mensen gaat tegenhouden voor overtredingen en ze 50 euro per overtreding laat betalen :).
GSMax

Bericht door GSMax »

Wooter zet uw geluid op en luister eens naar die sirene, en onder het principe van "hij die zonder zonde is...." vind ik ook niet dat gij teken moet doen omdat iemand met de telefoon achter het stuur aan het bellen is :twisted: Daar zijn andere mensen voor :-? En zwalpers, daar ga ik zeker ni naast rijden om gelijk ne zot teken te doen dat em aan het bellen is :roll: Die weet al dat em aan het bellen is en dat het niet mag :roll: Zo snel mogelijk achter u laten is de boodschap en ni de wouldbe flik gaan spelen :shock: Den eerstvolgende keer dat GSrijder zijn sirene gebruikt om iemand de stuipen op het lijf te jagen, dan hoop ik echt dat er een flik achter het stuur zit :twisted:
Grtz
Marc

Den Woesten

Bericht door Den Woesten »

nagel op de kop Frank voor de rony. (naam goed gekozen)
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

GSrijder schreef:De kermistoeters zijn er bij wijze van grap op gekomen en worden eigenlijk gebruikt om wielerterroristen attent te maken dat wij er zijn
Tiens ..... :scratch:
GSrijder schreef:- een auto voor mij op een 2 vaksbaan slalomde Vn links naar rechts: toen ik naast de auto ging rijden zag ik de bestuurder gsm'n achter het stuur. Even kort de kermistoeter op en de gsm gleed letterlijk uit zijn handen :mrgreen:

- Een vrouwelijke bestuurder vergat dat rechts voorrang heeft en schoot nog vlug de baan op. Den kermistoeter deed haar vlug uitwijken naar de kant. Die zal nog wel eens nadenken in het vervolg vooraleer ze vlug de baan oprijdt terwijl er motoren afkomen.

- ze hebben me al meermaals geholpen om mensen te doen inzien dat ze verkeerd bezig zijn
Geen wielerterroristen in de buurt :-? en jij bepaalt dus wie goed en verkeerd bezig is :shock:
GSrijder schreef:worden we er dan niet allemaal wat beter van :cyclopsani:
Nee :no: en als ik op mijn bek ga omdat ik mij nen bult verchiet van uwen toeter ... gij ook niet :pirat:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Weet je wanneer ze zich echt een bult verschieten. Als ze verschrikt opzij gaan na het horen van de toeter en ik dan nog eens met de loop van mijn Glock op hun ruitje tik. Afbeelding
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
dartan-jan

Bericht door dartan-jan »

GSrijder schreef:Weet je wanneer ze zich echt een bult verschieten. Als ze verschrikt opzij gaan na het horen van de toeter en ik dan nog eens met de loop van mijn Glock op hun ruitje tik. Afbeelding

Oeioeioei , en dat vind jij normaal , met een Glock op hun ruitje tikken ? Laat ons hopen dat dit nog nooit heeft plaatsgevonden en dat het nooit zal gebeuren . Ben jij uit een Psychiatrische instelling ontsnapt ? Ik heb echt schrik van kerels die zulke uitspraken doen .
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

dartan-jan schreef:Ik heb echt schrik van kerels die zulke uitspraken doen .
Ikke niet. Vind dat gewoon grappig: hoe harder ze blaffen ....
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Gaby

Bericht door Gaby »

Mischien weet hij niet waar een Glock eigenlijk voor dient. In ieder geval niet om mee tegen een raampje te tikken,
daar bestaan van die rode hamers met een stalen punt voor :mrgreen:
Hopelijk bezeert hij zichzelf niet, anders moeten we nog bijleggen voor een fruitmand (of een krans) :bom:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Den Woesten

Bericht door Den Woesten »

op het GS forum heeft toine een probleem met tesnel werkende knipperlichten, dit is misschien iets voor de ronny-kermisbike
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

dartan-jan schreef: Ik heb echt schrik van kerels die zulke uitspraken doen .
Ik ben nochthans ne brave en ne rustige zenne. Mijn vriendjes daarentegen...die durven al eens knallen :mrgreen:

Wanneer gaan ze de grap er eens van inzien, al degene die hier zitten te kakken en hun ergernis te uiten. Jezus zei ooit: Hij die vrij is van zonde werpe de eerste steen.

Lieve moderators van mij mag hier een serieus slot met een dikke ketting op of zelfs in de cyperspace trashcan verdwijnen.
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Lieve moderators van mij mag hier een serieus slot met een dikke ketting op of zelfs in de cyperspace trashcan verdwijnen.
Allé jong t'word just plezant :lol: :lol:
T'is uw eigen topic dat ge op slot gaat doen he :mrgreen: :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

tweecilinderke schreef:T'is uw eigen topic dat ge op slot gaat doen he :mrgreen: :mrgreen:
Snapte dat nu :scratch: :shock: :-?

Relax

Bericht door Relax »

Gefundeerde kritiek wil wel 'ns pijn doen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Brik

Bericht door Brik »

Er wordt hier al even erg gezeverd als bij het vormen van de regering. Zolang iedereen de wet in eigen handen neemt zal er nooit iets veranderen. De mens is nu eenmaal een primaat die zich heel intelligent waant maar uiteindelijk nog altijd onderaan de ladder staat. :-|

Maar ja, we leven nu eenmaal in een apenland.
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Brik schreef:Zolang iedereen de wet in eigen handen neemt zal er nooit iets veranderen.
De wet is wat breed genomen en ik zou toch hopen dat mensen het sarcasme van GSrijder hadden opgemerkt, maar ik heb een tijd in Nederland vertoefd en daar is men wat mondiger maar bijgevolg besef je ook dat je acties in het openbaar niet anoniem zijn. In een werkomgeving was het zelfs verplicht dat mensen mekaar aanspraken op gevaarlijk of ongewenst gedrag.

Ja, er zijn andere mensen voor om gevaarlijk rijgedrag aan te pakken. Maar de politiek heeft ervoor gekozen om dit leger op Mexicaanse wijze te organiseren, zodat er nog maar weinig voetvolk over blijft om nuttig werk op straat te doen.

Ik ben tegen sirenes monteren en knipperende lampen om de flik uit te hangen, maar als een agent buiten dienst wel uit zijn sloffen zou schieten om GSrijder zijn spel in beslag te nemen, maar voor de rest alle andere verkeersgevaarlijke acties rondom op z'n beloop te laten, dan stel ik me toch vragen bij de prioriteiten van onze blauwe vrienden.

Dus ja, mag ik teken doen naar iemand die zit te bellen? Tuurlijk. Ik mag 'm zelfs een middenvinger geven, en ik denk dat ik op dat moment nog minder beschuldigd kan worden van 'aanmatiging van ambt' dan te laten merken dat ik zie dat ie belt. Of het veilig is, dat is wat anders :).

Bovendien... Als Schouppe zijn plan erdoor krijgt dat elke motorrijder ook nog een fluo vest moet dragen en aan de fluo helm gaat, dan ben je niet ver meer af van motoragent spelen :D.
GSMax

Bericht door GSMax »

Ben geboren sarcast, maar vond daar weinig sarcasme aan :-( :-?
Grtz
Marc

Harald

Bericht door Harald »

wooter schreef:......... maar als een agent buiten dienst wel uit zijn sloffen zou schieten om GSrijder zijn spel in beslag te nemen, maar voor de rest alle andere verkeersgevaarlijke acties rondom op z'n beloop te laten, dan stel ik me toch vragen bij de prioriteiten van onze blauwe vrienden..
Help ééns waar dat staat in deze topic, want ik kan het niet vinden.
wooter schreef:......... Dus ja, mag ik teken doen naar iemand die zit te bellen? Tuurlijk. Ik mag 'm zelfs een middenvinger geven,
en ik denk dat ik op dat moment nog minder beschuldigd kan worden van 'aanmatiging van ambt' dan te laten merken dat ik zie dat ie belt. Of het veilig is, dat is wat anders :)..
Wel een mooie vorm van verkeersagressie...
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Ik wil achteraan op mijn topkoffer nog een blauw zwaailicht zetten, iemand een idee waar het verkrijgbaar is?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Allee gasten begin maar te kakken :mrgreen:
Harald

Bericht door Harald »

Ik heb nog een volledige lichtbalk van ne combi liggen :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

GSrijder schreef:Allee gasten begin maar te kakken :mrgreen:
:roll: Niveau :roll:

Relax

Bericht door Relax »

Les 1: Hoe je aan een ongemakkelijke situatie een draai geeft om zodoende de ander in een ongemakkelijke positie te manoevreren.

Les 2: Zo naïef zijn wij nu ook weer niet...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie