Europese nummerplaat

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

colingoes
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 feb 2005, 19:51
Woonplaats: Manneksenvere
Locatie: West Vlaanderen

Re: Europese nummerplaat

Bericht door colingoes »

Hallo

mooi spatbord

colin
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Relax »

Ik overweeg serieus om het ding daarvoor te gebruiken, op de bestaande voorziening.
Momenteel is het vreemde spatbord van de GSA verwijderd wegens echt mottig, maar 't zou kunnen dat die plaat beter daar hangt dan op de normale plaats.
Kan dat iemand ff shoppen?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Dirk Pauwels »

Relax schreef:Ik overweeg serieus om het ding daarvoor te gebruiken, op de bestaande voorziening.
Momenteel is het vreemde spatbord van de GSA verwijderd wegens echt mottig, maar 't zou kunnen dat die plaat beter daar hangt dan op de normale plaats.
Kan dat iemand ff shoppen?

Goe gedacht :grin: maareuh, kunnen die bevestigingen op de cardan zo'n windvanger wel trekken :lol:

bij Harleys met extra brede band doen ze dat al langer, beugel rond wielmoer omgebogen naar achterband en daar nummerplaat op, kan niemand iets op zeggen als er ook nrplaat verlichting opzit.... Ik vond nu niet direct een afbeelding van wat ik bedoel, maar dit komt al in de buurt....
Afbeelding
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Relax »

'k Zal 'm idd mss moeten versterken met een frame, waarlangs de kabel voor de verlichting kan lopen.
Heb laatst foto van zo'n motor gezien met nrplaat redelijk laag, zelfs op slijkvanger, dacht ik, met verlichting aan linkerkant. Leek mij gewone productie, niet zo'n HD-type.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Bob »

Relax schreef: Heb laatst foto van zo'n motor gezien met nrplaat redelijk laag, zelfs op slijkvanger, dacht ik, met verlichting aan linkerkant. Leek mij gewone productie, niet zo'n HD-type.
Dat zou wel eens de Ducati Diavel geweest kunnen zijn.

Afbeelding
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Dirk Pauwels »

Bob schreef:
Relax schreef: Heb laatst foto van zo'n motor gezien met nrplaat redelijk laag, zelfs op slijkvanger, dacht ik, met verlichting aan linkerkant. Leek mij gewone productie, niet zo'n HD-type.
Dat zou wel eens de Ducati Diavel geweest kunnen zijn.

Afbeelding
Kwijl....Da's nu ne moto se....

als ze de banden nog breder maken, gaan we aan Schouppe nog grotere nr platen moeten vragen...... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Relax »

Sjust, dat was 'm. Zat er net op de site van Duc naar te loeren.
'k Vind het een nette oplossing en dan blijft m'n rug en helm bespaard van de smeerlapperij die m'n achterband op me gooit.
I respect your opinion. But I don't give shit.
pzbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 okt 2009, 18:15
Locatie: Merchtem

Re: Europese nummerplaat

Bericht door pzbiker »

Misschien iets voor Migsel om zo iets in elkaar te flansen? :idea:
Afbeelding
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Livin »

xantingo schreef:
Jo De Paepe schreef:Nummerplaathouder verwijderen en plaat rechtstreeks op het spatbord bevestigen.
Alle voorzieningen zijn aanwezig
Dat klopt, maar dan moet je gaatjes bijmaken in de nummerplaat...
Opgelet: er mogen geen extra gaten meer gemaakt worden in de nieuwe nummerplaten!!

http://www.bfov.be/images/stories/hot_n ... 010_NL.pdf
Nota met getroffen beslissingen rond de invoering van de Europese kentekenplaat schreef: De kentekenplaat blijft voorzien van gaten in elke hoek die dienen ter bevestiging van de
kentekenplaat aan het voertuig. Het zal niet toegelaten zijn bijkomende gaten te boren in de
kentekenplaat. Plaathouders voor kentekenplaten zijn toegelaten
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Europese nummerplaat

Bericht door J »

Tec 7
't vollek va Gùùk red ùùk........
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Europese nummerplaat

Bericht door tweecilinderke »

Ik verwacht mijn oversize spatbord ook vandaag voor op den Xl :grin:
Noem hem de baggerplaat met nummers :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Gaby »

Livin schreef:Opgelet: er mogen geen extra gaten meer gemaakt worden in de nieuwe nummerplaten!!
Mocht dat bij de huidige nummerplaten eigenlijk wel, of deed iedereen het gewoon?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Europese nummerplaat

Bericht door tweecilinderke »

plaat juist binnen en geplaatst met extra gaten ,ga mij daar niets van aan trekken ben al blij dat ik verzekert en rondrij :wink:
Als de nummering goe dzichtbaar is lijkt het mij werk voor muggezifters als ze me daar voor tegenhouden.
Maar het mag inderdaad niet zoals zoveel dingen in ons apeland :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Relax »

't Heeft nooit gemogen.

Zolang je niet in letters en cijfers gaat boren, of door een boorgat een wijziging aanbrengt, zal je weinig last hebben. Of je moet je al misdragen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
marc
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:10
Locatie: lanaken (rekem)

Re: Europese nummerplaat

Bericht door marc »

Ben enkel benieuwd bij de motors die zulke nieuwe plaat hebben of gaan krijgen , hoelang het zal duren vooraleer je van die omhooggebogen (moedwillig of niet) exemplaren je gaat tegenkomen.

Voorlopig heb ik persoonlijk mijn oude plaat nog , als je het zo mag noemen en denk wel dat het nog een tijdje zo zal blijven.
kadee2
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 jun 2010, 14:54
Locatie: rond Lier

Re: Europese nummerplaat

Bericht door kadee2 »

marc schreef:Ben enkel benieuwd bij de motors die zulke nieuwe plaat hebben of gaan krijgen , hoelang het zal duren vooraleer je van die omhooggebogen (moedwillig of niet) exemplaren je gaat tegenkomen.

Voorlopig heb ik persoonlijk mijn oude plaat nog , als je het zo mag noemen en denk wel dat het nog een tijdje zo zal blijven.
Dan ben ik wel 'ns benieuwd hoeveel van die omhooggebogen exemplaren van nu er "niet moedwillig" zijn, en hoe dat zoal gebeurd is... :cyclopsani: :cyclopsani: :cyclopsani:
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...

R1150 gelände und strasse adv.

Afbeelding
Rafèrté
Berichten: 194
Lid geworden op: 03 apr 2006, 22:05
Locatie: BOTSWANA

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Rafèrté »

Ik heb jaren geleden op een Duitse website een plaathouder gezien waar eigenlijk een mini kastje achter zat.
Dit lijkt me leuk met zo'n platen om er een bandenherstelset of een "eerste hulp bij ongevallen " setje achter te steken.
Weet misschien iemand waar je zoiets kan bestellen ?
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Harald »

Rafèrté schreef:Ik heb jaren geleden op een Duitse website een plaathouder gezien waar eigenlijk een mini kastje achter zat.
Dit lijkt me leuk met zo'n platen om er een bandenherstelset of een "eerste hulp bij ongevallen " setje achter te steken.
Weet misschien iemand waar je zoiets kan bestellen ?

Ik heb dat hier ooit gepost onder de titel " waar stop je uw papieren" of zoiets .
even zoeken via de zoekfunctie kan misschien helpen.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Gielis
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 okt 2010, 21:23

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Gielis »

Rafèrté schreef:Ik heb jaren geleden op een Duitse website een plaathouder gezien waar eigenlijk een mini kastje achter zat.
Dit lijkt me leuk met zo'n platen om er een bandenherstelset of een "eerste hulp bij ongevallen " setje achter te steken.
Weet misschien iemand waar je zoiets kan bestellen ?
Ik heb zoiets gevonden bij Hein Geriche in Haasrode 2 weken geleden. Ik heb het uiteindelijk niet meegenomen omdat de nieuwe plaat er niet op past. Afmetingen van de plaathouder was 20cm X 20Cm.
Weet niet precies wat het kost.
deddycool
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011, 09:47

Re: Europese nummerplaat

Bericht door deddycool »

ik heb mijn oude plastieken plaat horizontaal gezet,en gemonteerd werkt prima en geen verschil te merken tot op dit moment is er geen achterkant voorzien
en in de plaat mag men niet boren!
en dat kost u niets
marc
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:10
Locatie: lanaken (rekem)

Re: Europese nummerplaat

Bericht door marc »

Ondertussen heb ik al motoren gezien met die nieuwe nummerplaat , ookk met dit slecht weer.
De plaathouder was blijkbaar ook aangepast aan het formaat van de plaat.
Het is natuurlijk wel even wennen door onderandere het formaat en de nieuwe kleur .
Het zal wel een tijdje duren , maar we kunnen er toch niets aan veranderen.
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Europese nummerplaat

Bericht door tweecilinderke »

en in de plaat mag men niet boren!
pfff :roll: zolang alles perfect leesbaar blijft en ze geen andere reden hebben om u te doen stoppen denk ik dat er weinig risico is dat ze u daarvoor beboeten.
Natuurlijk als ze een lijstje aan het opmaken zijn van uw vastgestelde overtredingen die ze gezien hebben zal het er wel bij staan :lol: :lol:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
david39
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 feb 2011, 00:45
Locatie: Oosterzele

Re: Europese nummerplaat

Bericht door david39 »

Ja, ik moet morgen mijn oude vertrouwde gele nummerplaat afgeven :-( . Mijn nieuwe ligt bij de post, dus vanaf morgen ook zo een lelijk ding mijnen moto :-?
Suzuki Bandit 1200S-Honda Deauville 650-BMW R1100RT
Troyke
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 dec 2010, 17:09
Locatie: Gent

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Troyke »

Zo erg is het nu ook weer niet zenne.
Je zal er wel snel aan wennen.
david39
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 feb 2011, 00:45
Locatie: Oosterzele

Re: Europese nummerplaat

Bericht door david39 »

Troyke schreef:Zo erg is het nu ook weer niet zenne.
Je zal er wel snel aan wennen.
Ze zit erop en dat valt idd wel mee :-)
Suzuki Bandit 1200S-Honda Deauville 650-BMW R1100RT
Plaats reactie