Om mij kort even voor te stellen, ik ben Tom, 24 jaar en rijdt momenteel met een yamaha R1 (vooral circuit) en ducati Supersport 900.
Ik zou komende zomer de Ducati willen inruilen voor een meer toergerichte motor.
Waar ik naar op zoek ben:
- degelijke wind-/ regenbescherming (in vergelijking met een R1)
- reismogelijkheden: mogelijkheid om lange trips mee te kunnen maken + koffers
- kwaliteit: buiten de aankoop en onderhoud liefst geen extra kosten meer
- comfort: ik rijd buiten met ijs en sneeuw dagelijks met de motor naar het werk (60km totaal) en in de winter lijken die bmw's toch wel vrij aantrekkelijk
- sportief rijgedrag: komende van een R1 wil ik nog steeds een soepele motor die voor leuk stuurgedrag in de ardennen kan zorgen.
Momenteel beperken mijn uitstapjes zich zowat tot de Ardennen en Zuid Holland, maar na 500km bochtjes op een R1 kom ik er niet zo fris af.
Gezien ik ook eens verder Europa in wil trekken en m'n budget voor de motor geen nieuwe motor toelaat zijn er 3 modellen waar ik, gezien m'n verwachtingen bij uitkom:
- R 1200 GS (model 2004 - 2007)
- K 1200 S
- Triumph Tiger
Ik heb al geïnformeerd bij BMW Antwerpen en ga in de lente al eens testrijden, maar nu wilde ik ook jullie ervaring eens horen (specifiek over de GS)
De GS spreekt me het meeste aan maar zeker die modeljaren blijken toch ook wel wat problemen te hebben?
Alle ervaringen en tips zijn welkom!

en mooi klinken ook... komaan proefrijden die handel.