Vandaag met de motor....hmmm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Relax »

Was nogal raar, gisterenmorgen. Niks, maar dan ook niks te zien bij vertrek. Macadam, weet je wel.
500 Meter verder overgang naar asfalt en spiegelglad. Ff doorrijden tot steenweg, "Ligt toch altijd veel beter". Mijn gat. En vlakbij Ninove echt een glijbaan. Dan vond ik het te laat om terug te keren en "de autoweg ligt toch altijd veel beter". E40 was beter, RingO ok, A12 mijn gat. Londerzeel: nougabollen.
1u20 "gereden". Nog nooit zo lang met de motor naar m'n werk gereden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door John »

Relax schreef:Was nogal raar, gisterenmorgen. Niks, maar dan ook niks te zien bij vertrek. Macadam, weet je wel.
500 Meter verder overgang naar asfalt en spiegelglad. Ff doorrijden tot steenweg, "Ligt toch altijd veel beter". Mijn gat. En vlakbij Ninove echt een glijbaan. Dan vond ik het te laat om terug te keren en "de autoweg ligt toch altijd veel beter". E40 was beter, RingO ok, A12 mijn gat. Londerzeel: nougabollen.
1u20 "gereden". Nog nooit zo lang met de motor naar m'n werk gereden.
Zedde gij na nog nie op pensioen? :mrgreen:
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Relax »

Nee, alleen al omdat ik m'n dagelijkse rit zou missen...

Moet trouwens nog een jaar of 10, tot m'n 56ste, (tot m'n 58ste als het tegenzit) "werken".
En moest je weten wat ik moet doen voor mijn loon, het zou nog meer pijn doen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Bob »

8-) 8-) 8-)
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Relax »

Opschepper.

Maar ik ben eerder weg.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Bob »

Jij een jaar of tien, ik net geen twaalf meer. Wat scheelt 't ?! En jij ziet er nu al afgeleefd uit.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door J »

ja ik ook, plezier zoals een klein kind. Het was als terug thuis komen. Eindelijk is diene ijzelbazaar verdwenen. Hopelijk tot volgend jaar. Dat het regende kon me geen bal schelen, terug rijden is de max!!!
Zag in de verte een andere motaar, die ik even nadien voorbij reed. Kon niet goed zien wat een moto het was. Het was eerder een topkoffer met wielen.
't vollek va Gùùk red ùùk........
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Relax »

Bob schreef:Jij een jaar of tien, ik net geen twaalf meer. Wat scheelt 't ?! En jij ziet er nu al afgeleefd uit.
Heb jij al een scheermachine gekocht? Of lukt het nog met de wind?
I respect your opinion. But I don't give shit.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door J »

he he he, hiernet nog eens van Anderlecht binnendoor naar Jette via St Jans Molenbeek. Wat een zaligheid tussen al dat verkeer. Voel me weer helemaal in mijn nopjes. De regen er met plezier bijgenomen. :grin: :grin: :grin: :grin:

Al die gefrustreerde automobilisten, aanschuiven, claxoneren, vier keer voor het zelfde rode licht, auto's dubbel geparkeerd, bussen die niet door kunnen, vrachtwagens aan het lossen, andere die niet door kunnen. Brussel op z'n best en ik met den tuffer big smile... :lol: :lol: :lol:

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Zeppe »

J schreef:he he he, hiernet nog eens van Anderlecht binnendoor naar Jette via St Jans Molenbeek. Wat een zaligheid tussen al dat verkeer. Voel me weer helemaal in mijn nopjes. De regen er met plezier bijgenomen. :grin: :grin: :grin: :grin:

Al die gefrustreerde automobilisten, aanschuiven, claxoneren, vier keer voor het zelfde rode licht, auto's dubbel geparkeerd, bussen die niet door kunnen, vrachtwagens aan het lossen, andere die niet door kunnen. Brussel op z'n best en ik met den tuffer big smile... :lol: :lol: :lol:

J
Had dat beter ook gedaan,
vandaag even over en weer naar Sint Niklaas gemoeten.
Toen ik rond 09.00i vertrok, stond er een mega fille aan de Kenedtunnel (richting A'pen),
Toen ik rond 11u terug kwam was het nog steeds van datte (slechts 2 vakken vrij in de Kennedytunnel) :mrgreen:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door bommelaar »

Ik ook super blij.
Had alleen last van een aandampend vizier. En met vizier open rijden in de regen is ook niet zo leuk. Heb een Shoei met pinlock. Iemand een idee wat eraan te doen is?
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Zeppe »

bommelaar schreef:Ik ook super blij.
Had alleen last van een aandampend vizier. En met vizier open rijden in de regen is ook niet zo leuk. Heb een Shoei met pinlock. Iemand een idee wat eraan te doen is?
yep, verkopen en een Schuberth aanschaffen.
Is mijn 5e helm (oa Nolan, Arai, Caberg, Airoh en ? ) en pas de eerste en enigste waar ik geen probleem van aandampend vizier mee heb
gekocht via internet aan een "gereduceerde" prijs
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door J »

Arai RX7Gp bij mij ook geen probleem

Ik heb wel in motorbeurs in utrecht iets gezien wat de moeite was, vraag maar aan bougiman die heeft dat gekocht
't vollek va Gùùk red ùùk........
Alx
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 apr 2008, 21:37
Woonplaats: Wilsele
Locatie: Wilsele

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Alx »

bommelaar schreef:Ik ook super blij.
Had alleen last van een aandampend vizier. En met vizier open rijden in de regen is ook niet zo leuk. Heb een Shoei met pinlock. Iemand een idee wat eraan te doen is?
De pinlock van mijn Shoei had, na een jaar of 2 dienst, de neiging om wat los van t vizier te komen. Blijkt dat ik bij een grondige kuisbeurt (na 2 jaar :D) die witte plastiek pinlock-'boutjes' wat verdraaid had. Die boutjes zijn blijkbaar excentrisch waardoor je - als je die wat draait - het pinlock scherm strakker tegen het vizier kan spannen (of losser kan laten).

Op de smalste stand gezet en sindsdien weer perfect dampvrij. Behalve al dat smerig opspattend water/vuil/... langs de buitenkant dan
R850R '95 / Honda CB sevenfifty '92 / R1150R Rockster '03
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door wooter »

Idd, zelfde probleem op mijn Shoei. Pinnetjes draaien, pinlock terug monteren en dat ding was beter dan mijn huidige System 6.
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door bommelaar »

Heb vorige week mijn pinlock erafgehaald om mijn vizier met tandpasta in te smeren. Daarna pinlock terug gemonteerd. Ga het eens bekijken, mss staat hij inderdaad niet op het strakst!
DenBart
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 okt 2009, 17:26
Woonplaats: wingene
Locatie: WVl

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door DenBart »

Vol goeie moed vertrokken met de rt1150 op de berijmde maar rijbare landelijke weg richting provincieweg. Ik dacht daar een open weg aan te treffen, maar niets was minder waar. De weg was stukken gladder, toen ik even remde en onmiddelijk het abs voelde, wist ik waarom we slechts 40km/u reden ;-). Ik had nog 35 km te gaan, en ben dus terug naar huis gereden en op 4 wielen naar het werk gereden. Omgeving Tielt was zeer glad, Kortrijk was veel beter. Autoweg was geen probleem. Ik vermoed dat lokale buien met aanvriezende regen de oorzaak waren.
R1200RT -black-
mjy009
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 apr 2010, 09:18

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door mjy009 »

Vandaag vergeten om mijn zwembroek en badmuts aan te trekken...
In Brussegem had ik meer nood aan een duikboot dan een motor !
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door J »

tja, alles hangt hier ook te druppen op mijn bureel.
Blijft wel leuk om die auto's voorbij te steken na drie weken niet gereden te hebben.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
mjy009
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 apr 2010, 09:18

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door mjy009 »

Er stond vooral meer water op de straat dan er uit de lucht viel...
Maar uiteraard nog stukken leuker om met de 'motsiklet' opgang te zijn dan nu in een auto te moeten zitten.
Laat staan met z'n allen zitten dampen op de trein.
Ik mag er niet aan denken !
Phaedrus
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 mar 2007, 09:32
Locatie: Kortrijk

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Phaedrus »

Ja, beter met de moto dan met de auto maar voor mijn part mag de regen ophouden.
Mijn pak is de laatste 3 dagen nog geen enkel moment volledig droog geraakt.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door J »

ik leg dat 's avonds als ik thuiskom op de vloer (verwarming) en de dag nadien weer helemaal droog.
Omkleden hier op het werk is niet voorzien, dus ik zit nu wel met een klamme broek :-( :-(

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Relax »

Phaedrus schreef:Ja, beter met de moto dan met de auto maar voor mijn part mag de regen ophouden.
Mijn pak is de laatste 3 dagen nog geen enkel moment volledig droog geraakt.
Dan rij je met zo'n pak waarvan de buitenkant water opneemt en de GoreTex binnenin zit?
Ik rij met een broek waarin de liner verwerkt is in bovenlaag. Is na paar uur altijd droog. En over m'n jas draag ik een goeie regenjas. Helpt ook nog 'ns tegen de kou.

Ik rij zowel 's morgens als 's avonds als het donker is en het enige wat ik lastig vind bij regen is een tegenligger (dan rij je altijd ff blind) of achtermistlichten.


Jo, 't is toch niet omdat omkleden niet voorzien is dat je dat niet kan doen? Kan toch niet zo'n drama zijn? Al ga je in een naburig lokaal.
I respect your opinion. But I don't give shit.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door J »

van die lichten heb ik gisteren ook veel last gehad 's avonds. Die leds op die auto's van tegenwoordig (remlichten, knipperlichten) geeft bij regen niet veel zicht meer met een nat visier.
Vanavond eens rain X op smeren.

Had dat vroeger in mijn topkoffer zitten, maar het busje ging daar stuk in.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Phaedrus
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 mar 2007, 09:32
Locatie: Kortrijk

Re: Vandaag met de motor....hmmm

Bericht door Phaedrus »

Ik heb momenteel nog niet genoeg bagagecapaciteit om altijd mijn regenpak mee te nemen.
Binnenkort een topkoffer en dan denk ik wel dat ik ook terug een vest overaan doe bij serieuze regen.

Mijn Goretex liner zit inderdaad binnenin. De vest zelf is bijna 9 jaar oud en als ik die moet vernieuwen ben ik 6-800 euro kwijt.
Ik probeer dit uit te stellen.
Trouwens, 't Is wel een heel warme en ze is nog altijd waterdicht.

@Relax: Welk merk + type vest heb jij?
Mijn kleren zijn allemaal Dainese (op laarzen na)

Spoorvorming en camions die zorgen dat er enkele emmers water tegelijk op u afkomen ... da's wel een beetje vervelend met dit weer.
Al mag ik niet meer klagen, de weg is al veel verbeterd tussen GKortrijk en Gent.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Plaats reactie