iedereen kent nu wel al m'n verhaal en daarom komt vanaf nu de B-emmer nog alleen buiten bij mooi ( lees droog weer ).
is er een reële kans op regen , dan blijft ie binnen.
een weekendje zit er enkel nog in als men absoluut geen regen voorspelt.
langere vakanties zijn definitief achter de rug , zijn dit jaar voor de 1ste keer in heel lange tijd met de auto op vakantie gegaan en dat is reuze meegevallen.
volgend jaar een week Provence in einde Juni , met de auto.
ik droom nog wel eens van Schotland op de motor maar dat zal alleen rijden worden , ik moet er bij mijn vrouwke niet meer over "klappen"
Winterperiode... wat nu ?
Moderator: mdc
Re: Winterperiode... wat nu ?
Weer en wind, kou of gene kou erdoor hopla ....
Maar wel een goed werkende tip voor de doorrijder die zijn motor tegen zoutaanslag wil beschermen : Ik gebruik dit al jaren met zeer goed resultaat, geen zoutaanslag meer en ik moet een paar maand niet meer kuisen
Aah dan is het de moment om mijn zoutpreek te herhalen :
Je spuit je koude !!!! motorblok in met S100 Korrosion schutz (Te koop bij Hein G.) Je spuit over al de rest wat aangetast (velgen, aluminium + voorvering ook de uitlaat + uitlaatbuizen) kan worden S100 Korrosion schutz en je laat dat inttrekken of hangen zodat er een dunne film gevormd worden (als je wil kan je het wat uitwrijven met een doek)
Spuit nooit produkt op je banden of je schijremmen. Verwijder met brake cleaner indien nodig.
Dit goedje laat je 6 tot 8 weken hangen zonder maar één keer te poetsen.
Het vuil plakt aan het produkt maar is ook tergelijkertijd een beschermlaagje bij.
Na 6 a 8 weken verwijder je dit goedje met het produkt van S100 dat er voor dient om S100 Korrosion schutz te verwijderen. Dit produkt is dik genoeg zodat het niet in de wielrollagers loopt, toch niet onbelangrijk.
Eenmaal alles verwijder begin je (als er nog gestrooid gaat worden) heel de cyclus opnieuw...
In begin dacht ik oei hoe gaat de motor er nu uitzien maar ik heb niets van zoutsporen teruggevonden en ik reed nochtans de ganse winter dor.
Na verwijdering blinkt alles zoals voordien of zelfs beter ...
Dit is het produkt
mvg
Stef
Maar wel een goed werkende tip voor de doorrijder die zijn motor tegen zoutaanslag wil beschermen : Ik gebruik dit al jaren met zeer goed resultaat, geen zoutaanslag meer en ik moet een paar maand niet meer kuisen
Aah dan is het de moment om mijn zoutpreek te herhalen :
Je spuit je koude !!!! motorblok in met S100 Korrosion schutz (Te koop bij Hein G.) Je spuit over al de rest wat aangetast (velgen, aluminium + voorvering ook de uitlaat + uitlaatbuizen) kan worden S100 Korrosion schutz en je laat dat inttrekken of hangen zodat er een dunne film gevormd worden (als je wil kan je het wat uitwrijven met een doek)
Spuit nooit produkt op je banden of je schijremmen. Verwijder met brake cleaner indien nodig.
Dit goedje laat je 6 tot 8 weken hangen zonder maar één keer te poetsen.
Het vuil plakt aan het produkt maar is ook tergelijkertijd een beschermlaagje bij.
Na 6 a 8 weken verwijder je dit goedje met het produkt van S100 dat er voor dient om S100 Korrosion schutz te verwijderen. Dit produkt is dik genoeg zodat het niet in de wielrollagers loopt, toch niet onbelangrijk.
Eenmaal alles verwijder begin je (als er nog gestrooid gaat worden) heel de cyclus opnieuw...
In begin dacht ik oei hoe gaat de motor er nu uitzien maar ik heb niets van zoutsporen teruggevonden en ik reed nochtans de ganse winter dor.
Na verwijdering blinkt alles zoals voordien of zelfs beter ...
Dit is het produkt
mvg
Stef
Re: Winterperiode... wat nu ?
Mijn 4 wieler blijft voor de duer staan en de moto blijft doorrijden. Vorig jaar Tectyl gebruikt ona tip op dit forum. Tevreden van. Wel wat werk aan om het eraf te halen, maar geen zout schade. Wat betreft de uitlaatbuizen. Fffe polieren na de winter en ze zijn als nieuw. Nadeelje: je moto ziet er niet proper uit omdat je hem niet kan wassen en alle vuil blijft aan die laag hangen. Dit jaar gaat hij opnieuw in de tectyl. Als ze strooien afroepen hé. Niet te snel.
Epica rocks my world
Re: Winterperiode... wat nu ?
Het enige wat me tegenhoudt is (risico op) gladde wegen.
Dus onder de 3°C begin ik op te letten op neerslag, of aanvriezende mist en dergelijke.
Maar een droge rijdag bij negatieve T° kan zeer plezant zijn.
Dus onder de 3°C begin ik op te letten op neerslag, of aanvriezende mist en dergelijke.
Maar een droge rijdag bij negatieve T° kan zeer plezant zijn.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 06 mei 2008, 21:12
Re: Winterperiode... wat nu ?
Zo doe ik dat ook . . . . . .mecapuet schreef:Tectyl en er door, behalve als het glad is. Gr, meca.
Groeten,
Erik
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:31
- Locatie: Hofstade
Re: Winterperiode... wat nu ?
Toertje in Zuid Amerika gaan doen voor een paar maanden.....
R1200GS ADV 2016
K1600 GTL 2013
K1600 GTL 2013