Hardnekkige benzinegeur R 850 RT
Moderator: GVN
Hardnekkige benzinegeur R 850 RT
Sedert enkele dagen geeft mijn RT een heel sterke (en vervelende) benzinegeur af. Is zelfs zodanig erg dat we het boven in de kamers kunnen ruiken en nochtans staat de moto in garage met gesloten deur.
Op de grond geen plas of vlek te zien. Ter hoogte van de cilinders ruik ik niks doch wel heel sterke geur ter hoogte van balhoofd, en meer specifiek rechter zijde.
Mijn vermoeden gaat dus uit van een leiding die zachtjes aan het lekken is, net voldoende om te verdampen.
Zijn hier personen die hetzelfde al hebben voorgehad. Indien ja, wat was de oorzaak?
Op de grond geen plas of vlek te zien. Ter hoogte van de cilinders ruik ik niks doch wel heel sterke geur ter hoogte van balhoofd, en meer specifiek rechter zijde.
Mijn vermoeden gaat dus uit van een leiding die zachtjes aan het lekken is, net voldoende om te verdampen.
Zijn hier personen die hetzelfde al hebben voorgehad. Indien ja, wat was de oorzaak?
-
John
- Contacteer:
Re: Hardnekkige benzinegeur R 850 RT
De oorzaak moet je waarschijnlijk gaan zoeken in de snelkoppelingen van je tank. De O ringetjes vervangen en het zou opgelost moeten zijn.
Das alvast iets wat ik morgen even kan checken.

Je bedoelt toch item 3 op bovenstaande tekening, niet?
Kan die snelkoppeling makkelijk losgemaakt worden zonder speciaal gereedschap?

Je bedoelt toch item 3 op bovenstaande tekening, niet?
Kan die snelkoppeling makkelijk losgemaakt worden zonder speciaal gereedschap?
Als ze niet uit mekaar geweest zijn dan lijkt het me straf maar goed den John is den oudste
Ik gok eerder op een lekje daar waar de benzineleiding overgaat in de hard plastic leiding die naar de drukregelaar gaat, die durven al eens vaker "spontaan" gaan lekken...
rechter zijpaneel eraf nemen en bekijk die leidingen boven je gasklephuis... indien ze een geknepen koppeling hebben dan vervang je ze best door eentje met een schroefke erin...
liefst deze met leidingbeschermer
http://www.iq-parts-shop.nl/product_inf ... 1c8b67c153
Ik gok eerder op een lekje daar waar de benzineleiding overgaat in de hard plastic leiding die naar de drukregelaar gaat, die durven al eens vaker "spontaan" gaan lekken...
rechter zijpaneel eraf nemen en bekijk die leidingen boven je gasklephuis... indien ze een geknepen koppeling hebben dan vervang je ze best door eentje met een schroefke erin...
liefst deze met leidingbeschermer
http://www.iq-parts-shop.nl/product_inf ... 1c8b67c153
snelkoppeling daar zit een metalen lipje aan en dat druk je in en dan de boel uiteen trekken, wijst zichzelf uit...
de O ringen een beetje vettig maken om ze niet te beschadigen bij 't in mekaar duwen.
deze leiding bedoel ik

de O ringen een beetje vettig maken om ze niet te beschadigen bij 't in mekaar duwen.
deze leiding bedoel ik

Deze ochtend dus toch een plasje benzine onder de moto
Aangezien ik geen risico's wil nemen dan maar met koekblik naar werk.
File "here I come"
Aangezien ik geen risico's wil nemen dan maar met koekblik naar werk.
File "here I come"
spoor dat lek zo snel mogelijk op want de zilverkleurige verf van 't motorblok, boite etc heeft de nare gewoonte urinegeel te verkleuren als er effe benzine over sijpelt... 
De oorzaak is gevonden
en ondertussen zelfs al heel vakkundig in orde gebracht dankzij de perfecte service van Leie Motors
Het waren inderdaad de snelkoppelingen die de oorzaak waren.

Bedank aan iedereen om mee te denken en suggesties te geven.
Deze avond de carenage er terug op plaatsen en morgen terug de baan op.
Het waren inderdaad de snelkoppelingen die de oorzaak waren.

Bedank aan iedereen om mee te denken en suggesties te geven.
Deze avond de carenage er terug op plaatsen en morgen terug de baan op.
Alez gewoon diesel tanken dan heb je geen last van de benzine geur.
Gaan wel vaker stuk die koppelingen.. Wel service vriendelijk, geef mij maar een slangenklem
Gaan wel vaker stuk die koppelingen.. Wel service vriendelijk, geef mij maar een slangenklem
altijd reserve O ringetjes in de toolset, die hebben bij mij in 't verleden hun nut al bewezen...
maakte er eentje los om mijn brander te vullen en floep O ring kaduuk, gelukkig kon ik een nieuwe uit de reserveset halen...
spuit je blok nu rijkelijk in met WD40 en afvegen dan heeft de benzine geen kans
Goe van den John
maakte er eentje los om mijn brander te vullen en floep O ring kaduuk, gelukkig kon ik een nieuwe uit de reserveset halen...
spuit je blok nu rijkelijk in met WD40 en afvegen dan heeft de benzine geen kans
Goe van den John
-
John
- Contacteer:
John schreef:De oorzaak moet je waarschijnlijk gaan zoeken in de snelkoppelingen van je tank. De O ringetjes vervangen en het zou opgelost moeten zijn.
-
1500vulcano
bij mij was er vorige week ook een kapot gegaan het mannetje ( wilde een nieuwe kopen )
en inderdaad gaan vaak kapot zeiden ze bij de knalpot nu (ik weet niet hoelang dat al is) zijn er namelijk ijzeren kunnen niet meer breken
gelijk maar 2 vernieuwd uit voorzorg
en inderdaad gaan vaak kapot zeiden ze bij de knalpot nu (ik weet niet hoelang dat al is) zijn er namelijk ijzeren kunnen niet meer breken
gelijk maar 2 vernieuwd uit voorzorg