Welke keuze band???

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
spoorman
Berichten: 386
Lid geworden op: 11 jul 2005, 17:56
Woonplaats: Putte
Locatie: Putte

Welke keuze band???

Bericht door spoorman »

Mischien is deze vraag al verschillende malen gesteld geweest :oops: maar ik wil toch wel eens de mening horen van de meer ervaren rijders in verband met de banden keuze.
Ben zelf een leek in dit soort zaken dus wat zijn zo de meeste merken die in aanmerking komen?ik weet wel dat iedereen een persoonlijke voorkeur heeft maar zo heb ik toch een paar ideetjes :idea: en wat ook belangrijk is wat kost dit eigenlijk om 2 nieuwe banden te vervangen :?: (ongeveer)
We spreken voor een R1200GS van 2009.
Alvast mijn dank voor de reacties.
R1200GS.
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Welke keuze band???

Bericht door Zeppe »

spoorman schreef:Mischien is deze vraag al verschillende malen gesteld geweest :oops: maar ik wil toch wel eens de mening horen van de meer ervaren rijders in verband met de banden keuze.
Ben zelf een leek in dit soort zaken dus wat zijn zo de meeste merken die in aanmerking komen?ik weet wel dat iedereen een persoonlijke voorkeur heeft maar zo heb ik toch een paar ideetjes :idea: en wat ook belangrijk is wat kost dit eigenlijk om 2 nieuwe banden te vervangen :?: (ongeveer)
We spreken voor een R1200GS van 2009.
Alvast mijn dank voor de reacties.
Spoorman,

Ik rij met een R1200GS (2006) en rij zowel zomer als winter, woon-werk en vakantietrips. Maar altijd "solo".
Origineel stond hij op Metzeler Tourance. Hiermee heb ik 16000 tevreden kms gebold. Nooit enig probleem ondervonden.
Daarna heb ik mij een stel Metzeler Tourance EXP's aangeschaft. Ook hier heb ik bijna 16000 km's mee afgemaald. De laatste km's heb ik wel een aantal keren met een wegschuivend voorwiel de bocht omgegaan :shock: .
Nu staat mijn GS op Michelin Anakee's 2. Persoonlijk vind ik dit een prachtige band en zeker de beste (van de drie voor mij) op nat wegdek. Deze band maakt wel iets meer "rolgeluid', wat komt door zijn zachtere samenstelling en grover profiel.
Naar ik heb vernomen zou deze band wel sneller afslijten. Dat moet ik nog ondervinden. Momenteel heeft hij ongeveer 8000km asvalt gevreten en staat ie nog heel netjes en goed voor enkele duizende km's.

grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Welke keuze band???

Bericht door Frans »

Ik ben zeer tevreden van de Continental ROAD Attack.(2de paar)
Was voor mij een verademing bij uitremmen, wegligging zowel droog/nat, en levensduur.
En veel comfortabeler dan de all road banden.
Goed en goedkoop.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Welke keuze band???

Bericht door J »

Continental TRail Attact supper band (ong 250€),

en voor puur straat Dunlop Road smart, maar is wel wat duurder. (ong 315€)

beide prijzen geplaatst, uitgelijnd en opgepompt :lol: bij Ninoofse Bandencentrale

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Welke keuze band???

Bericht door Danny »

ik blijf bij de "gewone" Tourance, de EXP versie is zachter en lijkt wat minder last te hebben van cupping maar daar haal ik nooit de 23000 km mee zoals met de gewone Tourance. met mijn rijstijl de perfecte band en voor 248€ voor en achter geplaatst. meer moet da nie zijn (voor mij he :wink: )
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Welke keuze band???

Bericht door VFooR »

De anakee 2 is zeker geen verkeerde band. Zet er wel voldoende druk op 2.5 voor, 2.9 achter...gaat hij prima. In de regen eveneens veel vertrouwen.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Welke keuze band???

Bericht door MOTOBLOG »

Gezien Dunlop met zijn roadsmart ook een zeer goede reputatie in de regen heeft, en een mooi slijtagepatroon, ben ik geneigd de nieuwe TR91 trailmax een keer aan de tand te voelen als de Battle Wing versleten is. De Bridgestones bevallen me voorlopig goed, al kan je met dit weer moeilijk spreken van grensverleggend aftastwerk.

Zelf had ik al goede ervaringen met de Tourance EXP en met de Anakee die ik een zeer goede band vond maar voor mijn rijstijl niet erg slijtvast is en op een GSA na 5000 kilometer versleten was tijdens een weekje hoogtestage in de Alpen.
Babs
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jun 2010, 14:00
Locatie: Geraardsbergen

Re: Welke keuze band???

Bericht door Babs »

Er loopt een dunlop actie op die banden tot 15 maart , op een stel banden krijg je 50€ terug , check it out op http://www.lovedunlop.com" onclick="window.open(this.href);return false; , heb dit vandaag gehoord bij de bandenboer . :cyclopsani:
MOTOBLOG schreef:Gezien Dunlop met zijn roadsmart ook een zeer goede reputatie in de regen heeft, en een mooi slijtagepatroon, ben ik geneigd de nieuwe TR91 trailmax een keer aan de tand te voelen als de Battle Wing versleten is. De Bridgestones bevallen me voorlopig goed, al kan je met dit weer moeilijk spreken van grensverleggend aftastwerk.

Zelf had ik al goede ervaringen met de Tourance EXP en met de Anakee die ik een zeer goede band vond maar voor mijn rijstijl niet erg slijtvast is en op een GSA na 5000 kilometer versleten was tijdens een weekje hoogtestage in de Alpen.
Ron66

Re: Welke keuze band???

Bericht door Ron66 »

En bij wie gaan jullie voor nieuwe banden?
Bij de BMW dealer of brengen jullie de wielen naar een bandencenter?

Ron
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Welke keuze band???

Bericht door bmwfreakske »

Ron66 schreef:En bij wie gaan jullie voor nieuwe banden?
Bij de BMW dealer of brengen jullie de wielen naar een bandencenter?

Ron
Bandencenter in Herent,wielen los binnenbrengen enje krijgt nog een mooie korting.
Andalousie 09/2018
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Welke keuze band???

Bericht door Relax »

Ron66 schreef:En bij wie gaan jullie voor nieuwe banden?
Bij de BMW dealer of brengen jullie de wielen naar een bandencenter?

Ron
NOOIT bij een dealer. Kost veel tot erg veel meer.
I respect your opinion. But I don't give shit.
pzbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 okt 2009, 18:15
Locatie: Merchtem

Re: Welke keuze band???

Bericht door pzbiker »

Ik ga al een aantal jaar bij GDF Aartselaar, Guido Gezellestraat 130.
Altijd op afspraak, nooit langer dan 10 minuten wachten en prima service.
Afbeelding
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Welke keuze band???

Bericht door pvde »

Yep,
BANDEN RONNIE, TRUIBROEK 3, HAM, tel.: 011/42.72.13
Of
QUICKLY, Gentseweg 307 (N70), Haasdonk-Beveren tel.: 03/777.31.56
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Plaats reactie