BMW systeem 6 helm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

sabke69
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Sint- truiden

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door sabke69 »

Heb mijn ongenoegen nog eens laten blijken over mijn systeem 6 bij de dealer.
Hij heeft hem na gekeken, nu hebben ze er volledig nieuwe scharnieren op gezet ( volledig gratis) daar niet van, maar deze zouden volgens dealer al versleten zijn :?:
Dit is reeds mijn 2de helm sinds 23.06.2009, dus stel ik mij eerlijk toch vragen. Deze helm is geen jaar oud(want is in garantie vervangen ergens in 03.2010) heeft echt weinig gereden het af gelopen jaar en die zouden versleten geweest zijn??
Nu ben ik momenteel buiten strijd om te gaan test rijden(meniscus gescheurd), dus kan niet controleren of hij nu wind/water dicht is.
Zal nog enkele weken geduld moeten hebben, en dan zullen we zien, derde keer goede keer hoop ik maar.
Anders heb ik tegen dealer gezegd dat ik geen nieuwe onder garantie hoef, geef me dan mijn centen maar terug en ga ik naar een systeem 5 of ander merk.
Moet erbij zeggen heb altijd met een enduro gereden van bmw en dat was een perfecte helm. Veel spijt dat ik deze heb weg gedaan dus.
Sabke




BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
jacky
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 jan 2005, 10:24
Locatie: Ertvelde

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door jacky »

Hi sabke 69,

Ik heb ook een systeem 6 helm gekocht in januari na 7 jaar BMW en 3 jaar Suberth. Mijn bevindingen tot hiertoe: veel luchtcirculatie ( ongewenst ) kan ietsjes verbeterd worden door de 2 halve maantjes voor de ventilatieopeningen te plaatsen. Pinlock vizier reeds tweemaal moeten aanspannen en nog niet perfect( zou niet mogen voor deze prijsklasse). Indien het vizier zo blijft ga ik terug naar de dealer voor vervanging.
Volgens mij zal deze helm nooit wind-en waterdicht zijn al je met een motor met groot scherm rijdt. Ga maar eens kijken aan de bovenkant v.d. scharnieren waar het rubber eindigt.Daar is een opening van ong. 3 mm waarlangs water en lucht kan binnen gezogen worden onder bepaalde omstandigheden.

Jacky
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door Danny »

Een helm is en blijft gemaakt -lees ontwikkeld- voor een naked bike.
Ga maar eens rechtstaan aan 90 per uur en je helmke zal niet lekken of aanwasemen...
't eeuwige compromis, lijkt wel Belgisch nen helm :mrgreen:
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door st1100 »

Over de het al dan niet aandampen van een system 6 heb ik geen ervaring. Maar een pinlock heb ik wel in m'n shoei. En volgens mij is de kwaliteit van die pinlock inzet-vizieren beneden alle peil (de laatste jaren) en als je tijdens het inzetten nog maar verkeerd naar die dichtings-rand kijkt krijg je stukje platte dichting en sluit het ding niet meer. Ik koop er elk jaar (voor de winter) een nieuw meestal samen met het buitenste vizier en laat de 2 in de winkel monteren , dame van RAD is daar handiger mee dan ikzelf. En zelfs dan liep het mis de laatste keer :twisted: (wel mooi in garantie opgelost by the way :thumleft: )

Dus als uw (moderne) pinlock goed sluit , alleen naar en door kijken en zoveel mogelijk af blijven. Want damp tussen de 2 ruiten is het laatste dat je wil (omdat je er niet bij kunt om weg te vagen) En de kwaliteit van dat ding zegt niets over de kwaliteit van de helm.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door Harald »

Ik begrijp niet waarom ze geen standaard dubbel scherm maken.
Het moet volgens mij perfect mogelijk zijn om dat meteen zo te vervaardigen,
zonder dat er steeds moet geprutst worden met aanpassen bij spannen enz.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Karel m
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 sep 2005, 09:23
Locatie: Malderen

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door Karel m »

Danny schreef:Een helm is en blijft gemaakt -lees ontwikkeld- voor een naked bike.
Ga maar eens rechtstaan aan 90 per uur en je helmke zal niet lekken of aanwasemen...
't eeuwige compromis, lijkt wel Belgisch nen helm :mrgreen:
Ik sluit mij aan bij Danny, heb zelf een Systeem 5 met pinlock, maar met alle ventilatie dicht en goed achter het windscherm gedoken tegen de huidige temperatuur en vochtigheid dampt alles aan! mijn windscherm paar centimeter laten zakken, of de ventilatie aan de kin lichtjes open, en geen probleem. We zijn een beetje te verwend denk ik.... Je zit nog altijd op ne moto hé mannen! een beetje wind mag wel hé :grin: 8-)
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door Freddie »

Op ee LT is het al niet anders. Bij niet te frisse temperaturen rijd ik dan ook altijd met het vizier open. en anders het vizier op stand 1, al is die bij een systeem 5 net iets aan de grote kant.
Bij de 4 was die net iets kleiner, en perfect voor toch geen tocht te hebben en het vizier met pinlock dampvrij te houden.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
voyager 1
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jul 2010, 12:25

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door voyager 1 »

Hoi, hebben BMW 6 gepast, voor z'n prijs :top, maar zijn toch terug voor Airoh gegaan, prijs -kwaliteit zeer goede helm en de scala 4
past er perfect op :razz:
reizen, reizen, reizen.... en mijne GS1200
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door wooter »

Deze week nog eens bij BMW Brussel binnengevallen want nadat het lekken enigszins was opgelost, bleef ie stevig aanwasemen. De pinlock verschoof naar onder wanneer je het vizier open deed, waardoor het vizier kon aanwasemen.

De verkoper heeft eerst de pinlock gewisseld, maar merkte dat zelfs met een nieuwe pinlock deze niet vast in het vizier zat. Dan maar een nieuw vizier gekregen, en dat werkt fenomenaal. Zelfs met een natte kop na zwemmen kan ik de helm opzetten met de isolerende halve maan in het kinstuk gemonteerd, de ruit op hoogste stand op mijn RT en nog is er geen probleem met dat ding.

Ik ben dus gesteld. Nu op naar de volgende regenbui.
Plaats reactie