City Navigator Europe 2011.40 update beschikbaar
Moderator: GVN
City Navigator Europe 2011.40 update beschikbaar
Hier bijna binnen 
Re: City Navigator Europe 2011.40 update beschikbaar
Kennis van me heeft 'm vanavond ook al probleemloos geinstalleerd op z'n 550. Eerst in z'n geheel op de pc, en dan vanuit Mapsource de gewenste kaartonderdelen naar z'n Zumo.NoPa schreef:Hier bijna binnen
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Je maakt me warm Patrick
Dank voor de vermelding, groetjes Nico
Dank voor de vermelding, groetjes Nico
MG Breva 850
Ik bekijk het nog effe 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Eerst City Navigator Europe NT 2011.40 geïnstalleerd op de computer, direct naar MapSource 6.13.7 geconverteerd, en ontgrendeld.
Daarna met de GarminMapUpdater CNE NT 2011.40 geïnstalleerd op zowel mijn 2720 als mijn 2820.
No problems.
Daarna met de GarminMapUpdater CNE NT 2011.40 geïnstalleerd op zowel mijn 2720 als mijn 2820.
No problems.
-
jantje beton
WimLT schreef:Ik bekijk het nog effe
Ik ook Wim ga effe de reacties afwachten
BEN WEER EENS ONLINE
jantje beton schreef:WimLT schreef:Ik bekijk het nog effe
Ik ook Wim ga effe de reacties afwachten![]()
![]()
schijters
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
jantje beton
Zeppe schreef:jantje beton schreef:WimLT schreef:Ik bekijk het nog effe
Ik ook Wim ga effe de reacties afwachten![]()
![]()
schijters
BEN WEER EENS ONLINE
Vanavond op twee computers de nieuwe versie geinstalleerd, eerst even aanloggen bij mygarmin, en dan via de Mapupdater. Probleemloos verlopen. Dadelijk de update starten op mijn Mac...
Greetz,
P@trick
P@trick
-
bougimain
- Contacteer:
Kan men deze upgrade's ook gewoon downloaden en daarna op een dvd schrijven en hoe gaat dit dan in zijn werk ??
bougimain
bougimain
Gisteren 2 pc's, netbook, Zumo 550 en streetpilot 2820 geupdated.
Alles perfect verlopen.
Is a piece of cake
Wally
Alles perfect verlopen.
Is a piece of cake
Wally
Leven is het meervoud van lef!
Same here, makkelijker ken t nie
I respect your shit. But I don't have an opinion.
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Lang geleden dat iedereen nog zo kontent was na het updaten 
Greetz,
P@trick
P@trick
Pfff ... content
Je kan de kaarten niet upgraden zonder ook de firmware en die wou ik eigenlijk niet. In Mapsource zijn deze keer de vierkantje blokjes (tussenpunten) wel groter gebleven, das ook al iets. Nu maar afwachten, hé 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
bougimain
- Contacteer:
Kan men deze upgrade's ook gewoon downloaden en daarna op een dvd schrijven en hoe gaat dit dan in zijn werk ??
bougimain
bougimain
Sommige mensen zouden ze moeten verbieden ooit nog een GPS te bezitten, gewoon een landkaart of een wereldbol geven.
Dan worden we allemaal wat gelukkiger.
Dan worden we allemaal wat gelukkiger.
Je kunt de file op je PC saven, en dan natuurlijk ook op DVD branden, of dit daarna doet wat jij ervan verwacht weet ik nietbougimain schreef:Kan men deze upgrade's ook gewoon downloaden en daarna op een dvd schrijven en hoe gaat dit dan in zijn werk ??
bougimain
-
bougimain
- Contacteer:
Moest nu ineens u pc crashen en je bent alles kwijt, daarom vraag ik dit
bougimain
bougimain
ReeF schreef:Je kunt de file op je PC saven, en dan natuurlijk ook op DVD branden, of dit daarna doet wat jij ervan verwacht weet ik nietbougimain schreef:Kan men deze upgrade's ook gewoon downloaden en daarna op een dvd schrijven en hoe gaat dit dan in zijn werk ??
bougimain
Dus, ja dan ken t.
File op PC saven optie aanvinken bij download, daarna ff opsnorren en op CD - DVD - Externe HD zetten
MAAR, je kunt via je "MyGarmin" account altijd nog de laatste versie opnieuw downloaden, dus opzich kan een PC crash niet te veel kwaad
File op PC saven optie aanvinken bij download, daarna ff opsnorren en op CD - DVD - Externe HD zetten
MAAR, je kunt via je "MyGarmin" account altijd nog de laatste versie opnieuw downloaden, dus opzich kan een PC crash niet te veel kwaad
-
Sven 12RT
Ik heb ook 2011.4 geïnstalleerd.
De originele versie van m'n gps was 2009 en staat nog steeds op de pc.
Ondertussen had ik ook al 2011.3 staan.
Kan ik ongestraft 2011.3 wissen (van de pc)? Kwestie van wat plaats vrij te maken.
Bijkomend, vroeger moest je de originele versie van de kaarten, V2009 in mijn geval, op de pc laten staan. Is dat nog steeds zo?
De originele versie van m'n gps was 2009 en staat nog steeds op de pc.
Ondertussen had ik ook al 2011.3 staan.
Kan ik ongestraft 2011.3 wissen (van de pc)? Kwestie van wat plaats vrij te maken.
Bijkomend, vroeger moest je de originele versie van de kaarten, V2009 in mijn geval, op de pc laten staan. Is dat nog steeds zo?
je kan oudere versies van City Navigator ongestraft verwijderen. De koninklijke weg is via Configuratiescherm => Software (bij WinXP).Sven 12RT schreef:Kan ik ongestraft 2011.3 wissen (van de pc)? Kwestie van wat plaats vrij te maken.
Bijkomend, vroeger moest je de originele versie van de kaarten... op de pc laten staan.
je kan het ook met de RevoUninstaller doen, dan kan je oude registerverwijzingen ook verwijderen.
Omdat ik altijd een conversie naar MapSource 6.13.7 doe, was ik aangewezen op deïnstallatie met de MapReverseConverter
Op mijn computer staat geen installatieversie meer.
Als je een volledige installatie meermaals wil doen, zonder herhaalde complete download, doe je het volgende na een eerste succesvolle download (Vista en W7):
Vergeet niet bij configuratiescherm -> mapinstellingen uw verborgen mappen eerst zichtbaar te maken.
1/ open verkenner
2/ ga naar %temp% (tijdelijke bestanden map huidige gebruiker)
3/ copieer de volledige IMG map
4/ plaats de IMG map in %temp% van de andere computer(s)
5/ voer naar gewoonte de installatie uit volgens de garmin procedure (vanuit my.garmin.com)
6/ gezien het toestel aan de computer hangt tijdens de ganse procedure, is alles meteen juist ontgrendeld.
Wil je enkel de kaarten op meerdere computers, haal dan *.gmap (in dit geval 2011.40) over uit die IMG map en plaats die in de volgende (verborgen) map: C:\ProgramData\GARMIN\Maps\ Vergeet dan echter wel niet om het *.gma bestand ook te copieren dat in C:\Users\gebruiker\AppData\Roaming\GARMIN\Maps\ staat (verborgen map, vervang "gebruiker" in uw eigen naam) Het gma-bestandje dient voor de ontgrendeling. Het kan nodig zijn ook nog de 25-cijferige code uit uw my.garmin.com account te halen en in te geven in Mapsource (hulpprogramma's -> kaartproducten beheren -> toevoegen ontgrendelbare regio's).
Deze laatste methode is zonder meer de snelste. Sinds de komst van de *.gmap structuur, wordt er NIET meer met registersleutels gewerkt om kaarten kenbaar te maken. Die procedure is enkel nog nodig wanneer er zich kaarten op uw computer bevinden in het *.img formaat.
Zoals Kamiel Spiessens ooit zei: {West Vlaams ON} " 't Is nie moeilijk, 't is gemakkelijk " {West Vlaams OFF}
Ik heb die vraag hier al zoveel keer zien passeren, maar nog nooit heeft iemand er een goed antwoord op gegeven, bij deze... en 't is voor ne keer gratis
1/ open verkenner
2/ ga naar %temp% (tijdelijke bestanden map huidige gebruiker)
3/ copieer de volledige IMG map
4/ plaats de IMG map in %temp% van de andere computer(s)
5/ voer naar gewoonte de installatie uit volgens de garmin procedure (vanuit my.garmin.com)
6/ gezien het toestel aan de computer hangt tijdens de ganse procedure, is alles meteen juist ontgrendeld.
Wil je enkel de kaarten op meerdere computers, haal dan *.gmap (in dit geval 2011.40) over uit die IMG map en plaats die in de volgende (verborgen) map: C:\ProgramData\GARMIN\Maps\ Vergeet dan echter wel niet om het *.gma bestand ook te copieren dat in C:\Users\gebruiker\AppData\Roaming\GARMIN\Maps\ staat (verborgen map, vervang "gebruiker" in uw eigen naam) Het gma-bestandje dient voor de ontgrendeling. Het kan nodig zijn ook nog de 25-cijferige code uit uw my.garmin.com account te halen en in te geven in Mapsource (hulpprogramma's -> kaartproducten beheren -> toevoegen ontgrendelbare regio's).
Deze laatste methode is zonder meer de snelste. Sinds de komst van de *.gmap structuur, wordt er NIET meer met registersleutels gewerkt om kaarten kenbaar te maken. Die procedure is enkel nog nodig wanneer er zich kaarten op uw computer bevinden in het *.img formaat.
Zoals Kamiel Spiessens ooit zei: {West Vlaams ON} " 't Is nie moeilijk, 't is gemakkelijk " {West Vlaams OFF}
Ik heb die vraag hier al zoveel keer zien passeren, maar nog nooit heeft iemand er een goed antwoord op gegeven, bij deze... en 't is voor ne keer gratis
bougimain schreef:Kan men deze upgrade's ook gewoon downloaden en daarna op een dvd schrijven en hoe gaat dit dan in zijn werk ??
bougimain
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Dan maar direct gekopiëerd & geplakt in mijn speciale Garmin-Weetjes file. Komt dikwijls van pas zoals je wel zal begrijpenMOTOBLOG schreef:... en 't is voor ne keer gratis![]()

-
GSPeP
- Contacteer:
Inderdaad zeer interessant. Bedankt voor de uitleg.MOTOBLOG schreef:Als je een volledige installatie meermaals wil doen, ...