Voor onze trip naar IJsland laat een vriend onder zijn R1200GS Metzeler Karoo steken omdat deze een staal karkas heeft tegenover de TKC.
Nu ik ben de TKC80 op mijn R1200GSA gewoon maar wil even de verschillen weten qua rijgedrag en of deze beter zouden zijn
De vorige reis hebben de TKC80 het prima gedaan, maar dit keer gaan we meer off-road rijden als toen. De prijs van de Karoo is minder dan de TKC80.
TKC 80 of Karoo
Moderator: GVN
TKC 80 of Karoo
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
-
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
- Woonplaats: Hasselt
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Re: TKC 80 of Karoo
De Karoo's zijn beter geschikt voor off-road gebruik,
alleen wat beter opletten op asfalt en zeker als het nat is.
Tegen de 100km/h maken ze redelijk wat "lawaai" op een harde ondergrond.
Werd mij bij Ronnie aangeraden om off-road te rijden met de GSA.
Groetjes,
Michel
alleen wat beter opletten op asfalt en zeker als het nat is.
Tegen de 100km/h maken ze redelijk wat "lawaai" op een harde ondergrond.
Werd mij bij Ronnie aangeraden om off-road te rijden met de GSA.
Groetjes,
Michel
Re: TKC 80 of Karoo
YEP
tegen over de TKC80 is de MCE-KAROO beter in het terrein meer grip en de karkas is steviger is een steel radial!
er bestaat ook een KAROO-T deze is te vergelijken met de TKC80 soft karkas
Ik heb met beide gereden de MCE-KAROO is voor offroad zeer goed !!
peter.
tegen over de TKC80 is de MCE-KAROO beter in het terrein meer grip en de karkas is steviger is een steel radial!
er bestaat ook een KAROO-T deze is te vergelijken met de TKC80 soft karkas
Ik heb met beide gereden de MCE-KAROO is voor offroad zeer goed !!
peter.
Re: TKC 80 of Karoo
Dan toch maar niet de vertrouwde TKC’s, ik heb mij zaterdag door de ervaren bandenboer voor dit soort werk http://www.quickly-bvba.be/ me laten overhalen om op de Karoo’s te vertrekken. We zien wel wat ze gaan geven, dat ze meer geluid gaan produceren op het asfalt is op te lossen met zo weinig mogelijk op het asfalt te komen, en de motoren komen aan per vrachtschip dus we hoeven al niet over het asfalt naar daar te rijden. Dat we moeten uitkijken bij regenweer op het asfalt dat moeten we met de TKC’s ook wel.
Karoo’s geven meer nadelen op het asfalt dan de TKC’s maar daarvoor dienen ze niet, ze moeten op het terrein beter zijn. Qua prijs zijn ze in ieder geval al beter, de karkas van de Karoo is steviger die van de Karoo T kan je vergelijken qua soepelheid met een TKC. Bandendruk voor en achter op 2bar gezet daar zouden deze banden goed grip op hebben, terwijl we de TKC’s op het terrein lager zetten om meer grip te hebben zou dit bij deze niet nodig zijn en dit spaart je velg dan weer iets beter.
Karoo’s geven meer nadelen op het asfalt dan de TKC’s maar daarvoor dienen ze niet, ze moeten op het terrein beter zijn. Qua prijs zijn ze in ieder geval al beter, de karkas van de Karoo is steviger die van de Karoo T kan je vergelijken qua soepelheid met een TKC. Bandendruk voor en achter op 2bar gezet daar zouden deze banden goed grip op hebben, terwijl we de TKC’s op het terrein lager zetten om meer grip te hebben zou dit bij deze niet nodig zijn en dit spaart je velg dan weer iets beter.
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: TKC 80 of Karoo
He Luc,
Gij hebt goe opgelet tijdens de les
En alle waarheden onthouden
GRTS Danny
Gij hebt goe opgelet tijdens de les
En alle waarheden onthouden
GRTS Danny
Re: TKC 80 of Karoo
Eventjes deze terug bovenhalen
Ik zit namelijk met hetzelfde "dilemma" : welke banden plaatsen voor een allroad-trip naar Ijsland ?
Dus Luc...hoe hebben de Karoo's het gedaan in het hoge noorden ?
Beter dan de TKC's ?
Alvast bedankt voor de info...
Ik zit namelijk met hetzelfde "dilemma" : welke banden plaatsen voor een allroad-trip naar Ijsland ?
Dus Luc...hoe hebben de Karoo's het gedaan in het hoge noorden ?
Beter dan de TKC's ?
Alvast bedankt voor de info...