Wilbers

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Nepal
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2005, 16:35
Locatie: Tongeren

Wilbers

Bericht door Nepal »

Heeft iemand ervaring met Wilbers schocks onder de 1200 GS(A).

Thx
lgeen
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 feb 2008, 11:57
Woonplaats: ruien
Locatie: ovl

Re: Wilbers

Bericht door lgeen »

hallo,
ben uiterst tevreden over kwaliteit en regelbaarheid vd wilbers.
je kan ze best bestellen bij uw bmw dealer dan krijg je ze indien gewenst op uw lengte en gewicht.ik had ze daar ook goedkoper! dan bvb bij wunderlich.
wel voor een bescherming zorgen tegen opspattend vuil voor de achterste demper,want dat heeft de demper niet.
voor de voorste demper zou ik niet veel zwaarder gaan dan de bmw demper.
hij houd wel goed het voorwiel aan de grond,maar kan op slechte weg een beetje schokkerig aanvoelen, zelfs in de laagste stand.
verder is het zeker een pluspunt voor uw motorfiets.
mvg lgeen
lgeen
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Wilbers

Bericht door Toedel »

Zeer diepgaande uitleg in het draadje : wilbers schokbrekers.
Dat zet je even in de zoekfunctie, en voilà !
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Re: Wilbers

Bericht door Patrick V »

Kan je ze niet beter bij de invoerder in Sint-Truiden halen? Ze worden voor jou op maat gemaakt (gewicht, solo, duo, met bagage). Momenteel is er wel een wachtijd van 3 weken :-( .

Motorhuis Thijs
Hasseltsesteenweg 201
3800 Sint-Truiden Tel +32 (0)11 68 43 10
Fax +32 (0)11 67 18 01
info@trpracing.be
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Wilbers

Bericht door mecapuet »

Ja, ik haal ze ook bij "Thijs" goede service en uitleg indien nodig.
Garantie geen probleem, heb al eens in garantie hersteld gehad.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
NoPa
Berichten: 743
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:00
Woonplaats: HASSELT
Locatie: LIMBURG!

Re: Wilbers

Bericht door NoPa »

http://www.trpracing.be/veringen/nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hebben deze week de beschikking over 2 R1200GS motoren die voorzien zijn van van "Wilbers ESA" die kunnen proef gereden worden.
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Re: Wilbers

Bericht door LOMAX »

Eentje van die twee is uitgerust met verlaagde vering, zo'n 6,5 cm lager. Vriendelijke mensen, en thuis in vering-wereld.
dedjutoch
Berichten: 96
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:54
Locatie: Genk (De Limburg)

Re: Wilbers

Bericht door dedjutoch »

Ik heb ze gisteren bestelt bij TRP Racing motorhuis Thijs (WESA voor GSA met ESA). Ik kon nog profiteren van de oktoberpromotie: 1032,00 voor en achter, geplaatst! Maar die promo is nu gedaan!
Nu 4 weken wachten (= de levertijd die Wilbers zelf opgeeft!).
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 6790507885" onclick="window.open(this.href);return false;

Eddy
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Wilbers

Bericht door Den Dirk »

in de nieuwste M&T staat een artikel over Wilbers en ESA :wink:
I like my bike!!
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wilbers

Bericht door VFooR »

Vandaag met 1100GS bij Motorhuis Thijs geweest voor wilbers. Zeer goede uitleg gehad, installatie verliep lekker vlot, je mocht blijven kijken en de service van wilbers lijkt dik oké: 5 jaar garantie. Het totale pakket kost me €1337 met achter ook hydrolische regelaar + ingaande demping (low en high speed) regelbaar. €90 installatie en hop weer naar huis. Heb hem daar lekker sportief strak laten zetten. Eerste indruk is ZEER positief. Dit voelt als een strakke, stabiele bochtenpikker met prima feedback. Ben zeer tevreden van mijn keuze. Verschil met de oude dempers is duidelijk merkbaar. Vooral de werkwijze van 'op maat van de cliënt' trok me over de streep. Hyperpro was ook een optie, maar die lieten van hun niet veel horen na mijn telefoontje.

Een aanrader... en Motorhuis Thijs evenzeer. Bij Bikesetup voelde ik me iets meer een nummer.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Dirkgsadv
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2011, 10:52
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Wilbers

Bericht door Dirkgsadv »

Na ca 3 weken wachttijd gisteren ook bij Motorhuis Thijs geweest voor montage van Wilbers WESA met 5 cm verlaging op mijn GSA. Ik voelde meteen het verschil. Wendbaarheid is enorm verbeterd, beter contact met de baan en rijdt veel strakker in bochten en op kasseien.

Heel vriendelijke en bekwame mensen bij Motorhuis Thijs, een aanrader dus
dedjutoch
Berichten: 96
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:54
Locatie: Genk (De Limburg)

Re: Wilbers

Bericht door dedjutoch »

Al ne keer of 3 mee gaan rijden (WESA). De vering is nu veel strakker, de motor stuurt beter. In de "sport" stand, heb je echt een betrouwbare stijvere vering en messcherp stuurgedrag!
Eén nadeel merkte ik reeds: Je zit wat sneller met de voetsteunen aan de grond.... maar je moet dan toch nog ver gaan...

Tot nogtoe ben ik zeer tevreden dat ik de verlaagde WESA liet plaatsen op mijn GSA.
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Wilbers

Bericht door Den Woesten »

Hallo GS-rijders,

Ik ga dus ook voor de Wilbers, om zo te proberen meer konfort te hebben en dus misschien minder pijn zodat ik nog wat van het motorijden kan genieten.
Op 23/03 besteld en nu zaterdag worden ze gemonteerd, De Patrick heeft mij ook voorgesteld om de GS wat te verlagen ,dit zal zeker ook wat meer gemak brengen.
Ben nieuwschierig voor het resultaat.

groeten, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Wilbers

Bericht door J »

zoals in het andere topic nu bezig is, heb je veel instelmogelijkheden aan die Wilbers.
Tot nu toe hebben ze me al verrast tov de oude veren. Ze staan niet niet helemaal op punt, maar toch zijn ze al beter, kan je nagaan.

Je nick name is Nepal. Ik heb mijn veren gekocht van Jef (clublid) die was er mee naar Nepal gereden. Moet dus te doen zijn he.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
S-tijn
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:46

Re: Wilbers

Bericht door S-tijn »

Dirkgsadv schreef:Na ca 3 weken wachttijd gisteren ook bij Motorhuis Thijs geweest voor montage van Wilbers WESA met 5 cm verlaging op mijn GSA. Ik voelde meteen het verschil. Wendbaarheid is enorm verbeterd, beter contact met de baan en rijdt veel strakker in bochten en op kasseien.

Heel vriendelijke en bekwame mensen bij Motorhuis Thijs, een aanrader dus
Die verlaging is dat altijd per 5 cm?? Ik las ook al zoiets in een artikel in Motoren & Toerisme?
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Wilbers

Bericht door J »

bij mij niet, ook een GSA van 2007. Kan niet zeggen dat hij lager staat.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
S-tijn
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:46

Re: Wilbers

Bericht door S-tijn »

Ik heb op mijn GS met ESA (2009) een verlaagd zadel. Een beetje zakken zou dus wel mogen, maar 5 cm ineens vind ik precies wat te veel... daarom dat ik het vraag.
Misschien kan het alleen maar 5 cm en is daar één of andere technische uitleg voor, ik weet het niet :idea:
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Wilbers

Bericht door Den Woesten »

En de Wilbers zijn geplaatst,ongelooflijk vriendelijke mensen bij Motorhuis Thijs , de mecanieker werkt zeer zorgzaam en met ervaring in zijn vak.
Na de plaatsing nog een adres gekregen om een hapje te eten buiten op het terras in De Pipel te Brustem en daar terug zeer vriendelijk ontvangen, zijn alle Limbergers Zo ?
Eerste reaktie, de GS rijd veel strakker met de Wilbers en voor het konfort moeten we nog wat zoeken met de afstelling, maar de duo vond het reeds beter.

groeten, Steven. Afbeelding Afbeelding
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Dirkgsadv
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2011, 10:52
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Wilbers

Bericht door Dirkgsadv »

S-tijn schreef:
Dirkgsadv schreef:Na ca 3 weken wachttijd gisteren ook bij Motorhuis Thijs geweest voor montage van Wilbers WESA met 5 cm verlaging op mijn GSA. Ik voelde meteen het verschil. Wendbaarheid is enorm verbeterd, beter contact met de baan en rijdt veel strakker in bochten en op kasseien.

Heel vriendelijke en bekwame mensen bij Motorhuis Thijs, een aanrader dus
Die verlaging is dat altijd per 5 cm?? Ik las ook al zoiets in een artikel in Motoren & Toerisme?
Voor de GS met ESA kan men kiezen: standaard hoogte, 35 of 65 mm verlaagd.

Voor de GSA met ESA kan men kiezen: standaard hoogte, 50 of 80 mm verlaagd.

Voor de GS en GSA zonder ESA kan men per 10 mm laten verlagen denk ik.
S-tijn
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:46

Re: Wilbers

Bericht door S-tijn »

Hé, Dirk
Dank voor je antwoord ;)
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
S-tijn
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:46

Re: Wilbers

Bericht door S-tijn »

Ik informeerde mij ondertussen wat verder over die WESA :
Het totaalpakket (35mm lager), incl. de démontage en montage komt op iets meer dan 1280 euro. Da's toch al een serieuze investering vind ik persoonlijk...
De verlaging is ten koste van de veerweg. Het aanpassen van de zijpoot zit in de prijs begrepen.
WESA is enkel beschikbaar in de oranje veren (spijtig vind ik).
Greetz
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
herbertroelandt
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:31
Locatie: Hofstade

Re: Wilbers

Bericht door herbertroelandt »

Ik heb vandaag de originele ESA van mijn 1200GSA laten vervangen door Wilbers WESA bij TRP.
Prima service daar, rijdt goed tot hiertoe! Nog comfortabeler dan de originele ESA :grin:
http://www.trpracing.be/keuze/nl" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200GS ADV 2016
K1600 GTL 2013
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: Wilbers

Bericht door Nahoj »

vandaag ook eens lang geweest bij TRP-racing!
Afbeelding

supper servise gehad daar....

1) er stond een scooter ter beschikking om mijn wachttijd op te vangen...
2)ze hebben goede info gegeven over de nieuwe wilbers
3)ze vertelden mij wat er defect is aan de oude veer (met de nodige uitleg en zelfs een eigen visuele controle)
4) vlotte en spontane mensen

ik kan er zelfs bij vertellen dat ik nog nooit zo goed ben ontvangen door een winkel!

over de wilbers zelf... bij het afrijden van de winkel oprit wist ik al, dit is waauw....
en enkele km verder zat ik te roepen en te tieren van contentement (twas net of ik had een nieuwe moto)
Afbeelding

Afbeelding

bedankt TRP

groeten johanelsie
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Wilbers

Bericht door Dirk Pauwels »

Ben daar donderdag geweest, voor mijn demperkes op te halen. 630 en 640 met hydrl VVS. enkel uitgaande demping regeling, te veel mogelijkheden raak ik alleen maar van in de war :lol:
Zadelhoogte2 cm hoger, moet nog wel middenbok en zijpikkel verlengen, steeds een houten blokske meeslepen is niet zo handig...
Met zadel in de hoogste stand kan ik net met de tippen aan de grond, dus maar meteen kleppendekselbeschermers van touratech besteld :lol:
Had wel meer comfort verwacht van die langere veerweg, na de eerste testrun vond ik ze nogal aan de harde kant, zeker als het allemaal aan reglementaire snelheden moet gebeuren (traag dus) :-) nog even afwachten...... Wel opvallend is dattem als het wat sneller gaat veel harder over slecht wegdek kan, je voelt het wel, 't is zeker niet dat alles uitgevlakt wordt, maar Blackie houdt netjes zijn lijn, geen stapjes opzij, en in de snelle bochten gaat hij ondanks de langere veerweg ook niet zweven of deinen, dus da's al goe
En nog bij vermelden dat ik moet beamen dat de ontvangst zeer vriendelijk was, deskundige uitleg gekregen en correcte prijs.
Prima adresje :thumleft:
Afbeelding
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Wilbers

Bericht door J »

hoi Dirk, de mijne zitten er nu al iets meer dan een maand op.
Wat ik nu al weet is dat ik veel meer moet vijzen dan vroeger. Niet dat dat erg is, maar het is wel nodig.

Tank vol en leeg is een groot verschil. Naar het werk rijden met een rugzak van 12kg en een nokvolle tank vraag dan achteraan 4clicks. Demping staat bij bij nu op 11 vooraan en 12achteraan. Het is echt wel de moeite die vering. Goe gaas geven in een bocht op kasseien en hem proberen uit te gooien achteraan is leuk, je kan het heel goed doseren.

ik ben er alleszins tevreden over.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Plaats reactie