stickers verwijderen

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
STerling Will
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 apr 2007, 18:22
Locatie: Scherpenheuvel

stickers verwijderen

Bericht door STerling Will »

Heeft er iemand een tip om stickers van mijn motor te halen. Het is de naam van de dealer en de letters zijn beschadigd en ik wil ze er helemaal af.
Ik heb al geprobeerd met haardroger, kokend water, pure alcohol, thinner en disolvant, natuurlijk eerst op een niet zichtbaar plaatsje om te zien dat ik de lak niet zou beschadigen, maar ik krijg ze er gewoon niet af.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: stickers verwijderen

Bericht door Danny »

WD40 lost ook goed lijm op, al duurt dat een nachtje... een breekmes kan ook op zijn heel voorzichtig dan :wink:

de hogedruk vanop afstand (warm water) zo halen ze in veel garages de letters van hun vervangwagens eraf, als je schuin ondr de letters spuit dan gaat dat ook goed...

euh die letters zitten toch nie onder de vernis he??
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: stickers verwijderen

Bericht door WimLT »

Danny schreef:euh die letters zitten toch nie onder de vernis he??
Was ik ook al aan't denken :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: stickers verwijderen

Bericht door Gaby »

De naam van de dealer onder vernis, is dat niet ongebruikelijk?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: stickers verwijderen

Bericht door Danny »

Ongebruikelijk wel doch je weet maar nooit he, na spuitwerk ofzo...
Gaby schreef:De naam van de dealer onder vernis, is dat niet ongebruikelijk?
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: stickers verwijderen

Bericht door UpJohn »

Beetje "Petrol" op schone vod. Zachtjes wrijven, en letters van sticker verwijnt als sneeuw voor zon.
:-)
BoeD
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 nov 2004, 21:27
Woonplaats: Koekelare
Locatie: West-Vlaanderen

Re: stickers verwijderen

Bericht door BoeD »

Sticker opwarmen met een haardroger en verwijderen :wink:
R1200C Cruiser (°\ = /°)
erictdm
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 jun 2006, 13:34
Locatie: prov antwerpen

Re: stickers verwijderen

Bericht door erictdm »

STerling Will schreef:Heeft er iemand een tip om stickers van mijn motor te halen. Het is de naam van de dealer en de letters zijn beschadigd en ik wil ze er helemaal af.
Ik heb al geprobeerd met haardroger, kokend water, pure alcohol, thinner en disolvant, natuurlijk eerst op een niet zichtbaar plaatsje om te zien dat ik de lak niet zou beschadigen, maar ik krijg ze er gewoon niet af.
BoeD schreef:Sticker opwarmen met een haardroger en verwijderen :wink:
volgens mij zit die onder de blanke lak
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
vara 2
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 jan 2010, 21:48
Locatie: Hooglede

Re: stickers verwijderen

Bericht door vara 2 »

Eerst met haardroger en dan tolueen of tolytileen , is een teer en lijm-oplosser de lak word er niet door beschadigd maar zeker geen disolvent !
Wegen zijn er om te reizen , maar nooit om aan te komen !

Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Varadero XL 1000 mod. 2000
Varadero XL 1000 mod. 2005
Bmw Gs Adventure 1200 mod. 2007
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: stickers verwijderen

Bericht door costerke »

STerling Will schreef:Heeft er iemand een tip om stickers van mijn motor te halen. Het is de naam van de dealer en de letters zijn beschadigd en ik wil ze er helemaal af.
Ik heb al geprobeerd met haardroger, kokend water, pure alcohol, thinner en disolvant, natuurlijk eerst op een niet zichtbaar plaatsje om te zien dat ik de lak niet zou beschadigen, maar ik krijg ze er gewoon niet af.
Bij mij op het werk worden stickers eraf gegomd, dat is een gomschijfje dat je op een boormachine plaatst.
Achteraf eens met polisch erover en men ziet er niks meer van.

Groetjes Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
dr.trimble
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2010, 09:35

Re: stickers verwijderen

Bericht door dr.trimble »

costeR(T)ke schreef:
Bij mij op het werk worden stickers eraf gegomd, dat is een gomschijfje dat je op een boormachine plaatst.
Achteraf eens met polisch erover en men ziet er niks meer van.

Groetjes Rudy.
dit is inderdaad een goeie oplossing. Ik heb ook zo de stickers van een vorige moto verwijderen. Je mag wel niet te lang op de zelfde plaats "gommen" en geen te hoge snelheid gebruiken want dan brandt je gewoon de lak van je moto weg. (ik spreek uit ervaring :-? )
K1200 GT 06'
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: stickers verwijderen

Bericht door Dirk Pauwels »

Haardroger wordt nie warm genoeg, je hebt een verfafbrander nodig, die produceert meer hitte (oppassen voor blazen in de verf of plastiek) en blaast ook redelijk. Stickers die onder de vernis zitten moet je eerst lichtjes opschuren zodat de meeste vernis er af is. Maar ik verwacht niet dat de naam vd dealer onder de vernis zit.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: stickers verwijderen

Bericht door Bob »

Dirk Pauwels schreef: Maar ik verwacht niet dat de naam vd dealer onder de vernis zit.
Zeker niet wanneer er al stukjes uit zichzelf losgekomen zijn, zoals in het aanvankelijk bericht staat.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: stickers verwijderen

Bericht door Danny »

Bob schreef:
Dirk Pauwels schreef: Maar ik verwacht niet dat de naam vd dealer onder de vernis zit.
Zeker niet wanneer er al stukjes uit zichzelf losgekomen zijn, zoals in het aanvankelijk bericht staat.
der staat ze zijn beschadigd, niet ze zijn uit zichzelf losgekomen... :lol:
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: stickers verwijderen

Bericht door Bob »

Danny schreef: der staat ze zijn beschadigd, niet ze zijn uit zichzelf losgekomen... :lol:
Just ! Misschien heb ik te rap conclusies getrokken.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
STerling Will
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 apr 2007, 18:22
Locatie: Scherpenheuvel

Re: stickers verwijderen

Bericht door STerling Will »

Bedankt voor de vele reakties en tips.
Aan één kant heb ik de sticker al verwijderd, met mijn duimnagel, dat is het enige dat werkt maar wel een werkje van lange duur, even geprobeerd met een breekmes maar er kwam gelijk een stukje lak mee tot op de zwarte plastiek, dus maar terug met de duimnagel. Vervolgens de lijmresten verwijderen met een oplosmiddel, dat is geen probleem.
De sticker is van Motorsport Mabbe. Ik snap niet hoe ze het daar in hun hoofd halen om hun reklamestickers op de flanken van een motorfiets te plakken. Stel je voor dat je een nieuwe wagen koopt en de dealer kleeft zijn reklame op de deuren, dat pikt toch niemand maar op een moto zou dat moeten kunnen.
Plaats reactie