aankoop F800GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Rudy.D
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2007, 13:09
Locatie: Mechelen

aankoop F800GS

Bericht door Rudy.D »

Ik overweeg de aan koop van een tweedehands F800GS, rij momenteel met xt660z tenere, voordien met een R1200GS
den tenere is toch wat licht zeker na het 1200 avontuur. Nu komt mijn vraag, zijn er zaken waar ik op moet letten bij een eventuele aankoop? Ik hoor het graag. Bedankt alvast
groetjes,...Rudy
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Re: aankoop F800GS

Bericht door Indierock »

Enige voorkeur van kleur Rudy?
Komt het aanbod van tweedehands- of directiemotorfietsen van BMW Motorrad Belux (zie site) ook in aanmerking of ga je louter op zoek op de privé-markt via Kapaza, Tweedehands, ...?
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
Rudy.D
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2007, 13:09
Locatie: Mechelen

Re: aankoop F800GS

Bericht door Rudy.D »

Ik zou liever kopen bij een dealer, kan ik gelijk es over de overname van mijne tenere praten.
Ben deze namiddag es wezen kijken bij Antwerp moto store, daar hadden ze er 2 staan, mijne voorkeur gaat naar de geel-zwarte uitvoering maar al bij al speelt de kleur eigenlijk geen rol.
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Re: aankoop F800GS

Bericht door yoooooh »

Rudy.D schreef:Ik zou liever kopen bij een dealer, kan ik gelijk es over de overname van mijne tenere praten.
tja, had een recente honda cbf600 in prima staat, maar in een overname daarvan was de bmw-dealer niet geïnteresseerd.. misschien wel moest de overname over een bmw gaan?
enfin, heb mijn honda tweedehands verkocht en ja, ben heel tevreden over m'n 800gs! 'kleine broertje' van de 1200gs zeggen ze.. je zit nochtans hoger op de 800, je hebt een grotere wielbasis, 't is een recenter model (die 1200gs is al 7 jaar oud ondanks facelifts), maar het grote nadeel in mijn ogen is dat er een ketting opzit.. en da's absoluut geen erg als het correct onderhouden wordt en je bijna alleen in het droog rijdt..
succes met de aanschaf!
bmw or not, that's the dillemma
Lucifer
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2010, 15:37
Locatie: Rijmenam

Re: aankoop F800GS

Bericht door Lucifer »

Mijn F800GS komt ook van bij Antwerp Moto Store. Goede service gekregen, de mensen zijn correct en vriendelijk. Mijn Kawasaki Versys hebben ze daar zonder problemen overgenomen.

Ik zou toch ook verkiezen om een tweedehands te kopen bij een dealer. Je hebt sowiezo een jaar garantie.
Rudy.D
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2007, 13:09
Locatie: Mechelen

Re: aankoop F800GS

Bericht door Rudy.D »

Zaterdag de F800GS afgehaald, gekocht bij Antwerp motor store, jonge tweedehands met 11000 km.
Volledige vario kofferset en tourscherm, misschien iemand hier die zijne moto herkend ?
Vorige eigenaar komt uit Schoten, soit, moto ziet er goed uit voelt ook licht aan, nu nog effe wachten op een klein beetje beter weer en dan kunnen we alles es wa beter uit proberen se...
Mvg
Rudy
Kries

Re: aankoop F800GS

Bericht door Kries »

Gelukgewenst...

maar wat bedoel je met beter weer...'t Is toch prima rijden overdag bij deze temperaturen... Vanochtend om iets voor 6 naar 't werk en op sommige plaatsen was het een beetje glad... :shock: Maar soit...voorzichtig gaat ook.

Nog veel plezierige en veilige kms gewenst.
Rudy.D
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2007, 13:09
Locatie: Mechelen

Re: aankoop F800GS

Bericht door Rudy.D »

Tuurlijk kan er nu gereden worden, maar om echt lekker te genieten van het rijden met het verplichtte terrasje erbij mag het voor mij een ietsje warmer worden.
kurt007
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 dec 2009, 20:24

Re: aankoop F800GS

Bericht door kurt007 »

Super, ge gaat er veel plezier aan beleven.
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: aankoop F800GS

Bericht door Zeppe »

Rudy.D schreef:Tuurlijk kan er nu gereden worden, maar om echt lekker te genieten van het rijden met het verplichtte terrasje erbij mag het voor mij een ietsje warmer worden.
Terrasjes :scratch:
Dan had je een HD of een GW moeten kopen
Een pic-nic bedoel je waarschijnlijk, in het één of ander bos op een off-road rit met de GS :lol:

Proficiat en veel, heel veel fijne en veilige km's
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Rudy.D
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2007, 13:09
Locatie: Mechelen

Re: aankoop F800GS

Bericht door Rudy.D »

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Ondertussen staat de 800 al enkele weken bij mij te blinken, wreed kontent van, heb al enkele zaken veranderd
Remus hexa en desierto F fairing, ben nu nog in blijde verwachting van een Baehr zadel.
mvg,
Rudy
Lucifer
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2010, 15:37
Locatie: Rijmenam

Re: aankoop F800GS

Bericht door Lucifer »

Hoe bevalt de desierto fairing jouw? Neemt het wat meer wind weg dan origineel of nog steeds veel wind op autosnelweg?
Rudy.D
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2007, 13:09
Locatie: Mechelen

Re: aankoop F800GS

Bericht door Rudy.D »

Het scherm is instelbaar in de hoogte en je kan het ook laten kantelen, veel hangt dus af van de juiste afstelling, een beetje hoger of wat meer of minder kantelen kan al veel uitmaken, in elk geval beter dan origineel. Ik had ook het touringscherm van Bmw( staat te koop )maar zelfs daarmee ving ik nog veel wind, nu kan ik bijvoorbeeld rijden met de systeemhelm helemaal open aan 140-150km zonder probleem. Deze bevindingen zijn persoonlijk en gelden niet als regel; ik ben er tevreden mee, had vroeger hetzelfde op de 1200Gs.
groetjes
Rudy
Plaats reactie