Vierde set Remblokken achter
Moderator: GVN
Vierde set Remblokken achter
GSA 2007 Dat is nu al het vierde setje remblokken achteraan op 47.000km. Vooraan nog met de originele?
Remschijf achter is nu ook bijna versleten.
Vooraan geen probleem.
Buiten Frank K, zijn er hier nog die dat hebben?
J
Remschijf achter is nu ook bijna versleten.
Vooraan geen probleem.
Buiten Frank K, zijn er hier nog die dat hebben?
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Re: Vierde set Remblokken achter
Ik hoef hier dus niet meer te reageren....J schreef: Buiten Frank K, zijn er hier nog die dat hebben?

blijkbaar zijn we dus ook de enige?
J
-
Nick
Specifiek met een bepaald merk , type, gesinterd, niet-gesinterd?
heeft al vanalles op gezeten. die van BMW zijn het duurst en gaan het minst lang mee.
merk maakt niet uit, als de voorste nog origineel zijn van fabriek af geïnstalleerd en achter heb ik er al vanalles op gezet. Mijn achterremschijf is zelfs aan beide zijden miss wel een mm uitgesleten.
J
merk maakt niet uit, als de voorste nog origineel zijn van fabriek af geïnstalleerd en achter heb ik er al vanalles op gezet. Mijn achterremschijf is zelfs aan beide zijden miss wel een mm uitgesleten.
J
-
Dirk Pauwels
Klassiek antwoord, niet alleen bij Windows en andere software maar ook bij dat duits tupperware bedrijf: Upgraden naar de laatste versie GSA 1200 2.0.11.....
De organische waren versleten op 3000km als ge chance had, steek je hardere, gesinterde, blokken dan is uw schijf op 50.000km versleten....er zijn wel meer klachten op dit gebied, vermoed door een slecht ingestelde remkrachtverdeler of zo?
De organische waren versleten op 3000km als ge chance had, steek je hardere, gesinterde, blokken dan is uw schijf op 50.000km versleten....er zijn wel meer klachten op dit gebied, vermoed door een slecht ingestelde remkrachtverdeler of zo?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
dacht al zo iet, kon ook niet anders. Qua remmen doet ie het wel aanvaardbaar.
Gisteren avond nog op mijn voorwiel gestaan na een bocht waar een combi stond
J
Gisteren avond nog op mijn voorwiel gestaan na een bocht waar een combi stond
J
-
Relax
'k Vraag mij af hoe jullie dat "per ongeluk" kunnen tegen komen. Ik ga ook regelmatig vol in de remmen, maar dat overkomt me nooit.
Met ons ABS moet je volgens mij daar naartoe remmen, dus door geleidelijk druk op te bouwen. En dan heb je dat zelf, letterlijk, in de hand. Of vergis ik mij?
Met ons ABS moet je volgens mij daar naartoe remmen, dus door geleidelijk druk op te bouwen. En dan heb je dat zelf, letterlijk, in de hand. Of vergis ik mij?
I respect your opinion. But I don't give shit.
ja je vergist je, heeft niet enkel met ABS te maken, ook met vering, banden en type remmen.Relax schreef:'k Vraag mij af hoe jullie dat "per ongeluk" kunnen tegen komen. Ik ga ook regelmatig vol in de remmen, maar dat overkomt me nooit.
In elk geval, ik kan hem gerust op zijn neus zetten, maar doe het niet voor de lol. Komt wel regelmatig voor.
J
Op de GSA 2006 achteraan 1x vervangen op een totaan van 56000km
vooraan was in het begin wel een probleem, daarna gesinterd voor en achter en niet meer versleten.
Nu GSA 2010 nog niks vervangen op 12500km
vooraan was in het begin wel een probleem, daarna gesinterd voor en achter en niet meer versleten.
Nu GSA 2010 nog niks vervangen op 12500km
Van versleten remblokken heb ik nog geen last op mijn 2008, maar heeft ook nog maar 4000km.
Vorige maand pas gekocht met amper 2000km!
Maar wat ik wel heb, is dat de ABS van achterwiel heel snel aan springt! Zijn er hier nog die dat hebben?
Vorige maand pas gekocht met amper 2000km!
Maar wat ik wel heb, is dat de ABS van achterwiel heel snel aan springt! Zijn er hier nog die dat hebben?
als hem aanspringt zal 't nodig zijn zo eenvoudig is dat...daar valt weinig (niks)aan te regelen
-
costerke
Misschien onbewust voetje( heel lichtjes) op rempedaal?
Groetjes Rudy.
Groetjes Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
De mijne heeft nu 15000 km en ik heb nog niets maar ik vind hem ook niet goed remmen. Mijn FJR woog 60 kg meer en remde veel beter, De GSA slaat geweldig aan maar lijkt dan af te bouwen wanneer je doorknijpt en qua feedback van de voorpartij vind ik hem ronduit slecht.
Julle
Julle
Oei, oei.costeR(T)ke schreef:Misschien onbewust voetje( heel lichtjes) op rempedaal?
Groetjes Rudy.
Bij mij ook op 10.000 achterste blokken versleten, ik rem nooit met rempedaal??(GS 2007)
Andere gesinterde laten plaatsen door dealer, sinds geen problemen meer.( 30.000 km nu)
Andere gesinterde laten plaatsen door dealer, sinds geen problemen meer.( 30.000 km nu)
I like my bike!!
Noppes, ik rijd niet zoals een of andere eend...costeR(T)ke schreef:Misschien onbewust voetje( heel lichtjes) op rempedaal?
Groetjes Rudy.
Als ik de moto op zijn middenbok zet en in eerste versnelling de motor laat draaien, vervolgens lichtjes de voorrem intrek, staat mijn achterwiel direct stil. Volgens mij is de afstelling niet juist maar dealer kan er niks aan doen...

-
Relax
Ben het daar maar gedeeltelijk mee eens. En dan nog. Net om te vermijden dat het ABS aanspringt bij een noodstop wordt er geleidelijk druk opgebouwd, steeds tot tegen het randje aan, waardoor je motor dan op z'n voorwiel gaat staan. Eén keer te ver en ABS aan, weg druk. En het type vering, banden en remmen kan wel iets helpen, maar is zeker niet bepalend. My 2 cents.J schreef:ja je vergist je, heeft niet enkel met ABS te maken, ook met vering, banden en type remmen.Relax schreef:'k Vraag mij af hoe jullie dat "per ongeluk" kunnen tegen komen. Ik ga ook regelmatig vol in de remmen, maar dat overkomt me nooit.
In elk geval, ik kan hem gerust op zijn neus zetten, maar doe het niet voor de lol. Komt wel regelmatig voor.
J
Of jij rijdt gewoon zonder ABS...
Da's ook mijn indruk. Ik prefereerde het anker op de R1150RT, zonder het gekende probleem natuurlijk. En die achterrem is helemaal klote. Maar wel ideaal voor 't kegeltjesrijden.Julle schreef:De mijne heeft nu 15000 km en ik heb nog niets maar ik vind hem ook niet goed remmen. Mijn FJR woog 60 kg meer en remde veel beter, De GSA slaat geweldig aan maar lijkt dan af te bouwen wanneer je doorknijpt en qua feedback van de voorpartij vind ik hem ronduit slecht.
Julle
I respect your opinion. But I don't give shit.
hoi relax, bij een stoppie staat het wiel wel stil, maar draait je motor helemaal rond de as, waardoor de detector niet ziet dat je wiel blokkeert. Ik heb het regelmatig eens voor als ik door te verschieten snel in het anker ga. Gisteren dus ook nog tijdens het plots remmen voor een paar collega's van u. Kwam nogal (niet traag) de bocht uit en de wagen stond net achter de bocht. op dat moment (mijn vingers zitten steeds aan de rem) alles dicht en hupla kont in de lucht.
Heb het vandaag proberen simuleren, maar dat is niet eenvoudig hoor. Lukt dus beter als ik uw collega's te laat op merk.
J
Heb het vandaag proberen simuleren, maar dat is niet eenvoudig hoor. Lukt dus beter als ik uw collega's te laat op merk.
J
-
PatricK/GS
GSA_danny schreef :
Rem je dan nog een beetje bij met de achterrem, gaat bij mij (GSA 2008) ook (te) snel het ABS ingrijpen.
Als ik alleen de achterrem gebruik, is dit minder vlug het geval.
Zoals je waarschijnlijk weet, wordt er achteraan ook geremd als je de voorrem gebruikt.Maar wat ik wel heb, is dat de ABS van achterwiel heel snel aan springt ! Zijn er hier nog die dat hebben?
Rem je dan nog een beetje bij met de achterrem, gaat bij mij (GSA 2008) ook (te) snel het ABS ingrijpen.
Als ik alleen de achterrem gebruik, is dit minder vlug het geval.
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
Patrick
R 1200 GSA