zelfmaak ramp voor moto in camionette?

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

zelfmaak ramp voor moto in camionette?

Bericht door MidlifeCruise »

Iemand foto's en/of goeie raad om een R1100RS in mijn camionette (Vivaro) te krijgen?
Heb al over verschillende dingen zitten denken, maar het moet ook een beetje veilig zijn.

2e vraag, hoe en waar maak je dan de moto best vast, zodat die geen eigen leven gaat leiden?

Thx, Luc
Just call me Luc
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: zelfmaak ramp voor moto in camionette?

Bericht door WimLT »

Voor de oprijplank gebruikt mijn zoon een wat aangepaste 'brug' vanuit een stelling. Daar zijn normaal aan twee kanten haken aan, maar die hebben we afgeslepen en de zijkanten wat afgeschuint.

Voorzie een wielklem in de wagen en dan staat je motor al vrij vast. Kan je hem ook makkelijk alleen er in rijden en vastmaken. Is dan enkel nog een kwestie van een stuurmofriem en achteraan eentje over of aan de bagagedrager. Kunt er nog gemakkelijk 6 meer aan vastmaken, maar die dragen eigenlijk niks meer bij aan de taak :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: zelfmaak ramp voor moto in camionette?

Bericht door John »

Als je een trekhaak hebt maak dan onderaan je oprijplaat een stukje buis dat over je bol past. De plaat zelf laat ik rusten op de achterbumper.
Dan hoef je al niks exstra te voorzien. Een wielklem is een must. Wil je niks boren in je Vivaro neem dan een anti-slip betonplex plaat (18mm) waar je alles aan vast maakt.
Ook enkele ogen niet te ver van het center waar je motor komt te staan. De originele aan de zijkant staan soms wat ver af.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: zelfmaak ramp voor moto in camionette?

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik had een laadvloer in die betonplex zoals John zegt, daar kun je dan verzonken haken/ogen in leggen, zodat als je geen moto vervoerd je nog altijd een vlakke laadvloer hebt. Ik had een antislip bekleding op die plaat en als er geen moto in stond lag er tapijtbekleding op, kwestie van een proper living/slaapkamer te hebben.... :grin:

Oprijplaat best redelijk lang (ze moet nog wel in de camionette passen natuurlijk) en mag best breed zijn, vooral als je de motor op je eentje in en uitlaadt. Lang omdat je dan niet zo moet duwen, de hoek is groter, dus minder kans dat je met de onderkant raakt, en breed omdat je dan niet zo moet oppassen of de moto wel recht uit de camionette bolt, eens je scheef gaat met achterwiel op een smalle plank durft die al eens klikken.....

Hoe rekening met het deurgat vd laadruimte, bij mij moest de ruit eraf, en stuur beetje plat, anders kon de GS niet door de deuropening van de vito (klep die naar boven openging)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: zelfmaak ramp voor moto in camionette?

Bericht door WimLT »

Dirk Pauwels schreef:Hoe rekening met het deurgat vd laadruimte, bij mij moest de ruit eraf, en stuur beetje plat, anders kon de GS niet door de deuropening van de vito (klep die naar boven openging)
Das bij camionetten idd een goed punt: meet de hoogte van zowel deur als de binnenkant van de laadruimte. Ge zou wel eens kunnen verschieten :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie