met z'n allen er op uit !

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Geert I

met z'n allen er op uit !

Bericht door Geert I »

Deze week ontving ik het laatste nummer van "BMW Clubjournaal", met daarin een tekst over het op reis vertrekken met een aanhangwagen ( met vermoedelijk daarop de motorfiets). Ik heb dat met veel interesse gelezen, daar wij in juli vertrekken met trailer en motorfiets naar Italië. Om daar te geraken moeten wij passeren in o.a. Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland en Italië, en op de terugweg via Oostenrijk en Duitsland. Het meest interessante vond ik de tabel met de toegelaten snelheden in de diverse landen. Nu heb ik een wagen met een "tech.toelaatbare max.massa" van 2055kg en een keuringsbewijs van de trekhaak voor een geremde aanhangwagen van max. massa van 750kg. Redeneer ik nu correct als ik meen dat de volledige combinatie een max.gewicht heeft van 2055+750 = 2805kg ? Indien dit klopt, mag ik zonder beperking de max snelheden hanteren in de specifieke landen? Ook het innemen van de derde rijstrook zou in sommige landen niet mogen, maar is dit ook afhankelijk van het gewicht of eerder een kwestie van lengte van de combinatie? Frankrijk wordt echter niet opgenomen in het clubjournaal, nochtans gelden daar toch ook bepaalde beperkingen voor wagens met aanhanger! Kan mij iemand nog meer informatie verstrekken, want een verwittigd man ..... vooral de boetes in Zwitserland zouden vrij hoog liggen! Graag Uw reacties, waarvoor dank.
Wulf

Re: met z'n allen er op uit !

Bericht door Wulf »

In Frankrijk geen probleem, als wij naar het zuiden rijden met de aanhangwagen,de mm en de gs erop rijd ik waar mogelijk 140km/h en als het druk ik wat minder.
Veel controles en politie gepaseerd in al die jaren nooit problemen had. In zwitserland betaal je voor de auto, aanhangwagen en de moto's.
't zelfde in Duitsland gebruik je verstand.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Plaats reactie