Regenbroek
Moderator: GVN
Regenbroek
Welke regenbroek is echt waterdicht en dat vooral
aan het zitvlak en kruis ( niet van Chr.).
Zou dan ook nog gemakkelijk moeten zijn om
aan te doen, niet dat je nog een kwartier in regen moet
staan frullen.
Heb nu een BMW regen broek waarvan de pijpen volledig voorzien zijn van ritsen,
zeer gemakkelijk maar is niet waterdicht aan de gekende plaatsen.
Wat , waar en liefst in omgeving Antw.
Iemand een voorstel?
Ronnyb
aan het zitvlak en kruis ( niet van Chr.).
Zou dan ook nog gemakkelijk moeten zijn om
aan te doen, niet dat je nog een kwartier in regen moet
staan frullen.
Heb nu een BMW regen broek waarvan de pijpen volledig voorzien zijn van ritsen,
zeer gemakkelijk maar is niet waterdicht aan de gekende plaatsen.
Wat , waar en liefst in omgeving Antw.
Iemand een voorstel?
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Re: Regenbroek
De regenbroeken die wij op het werk dragen ( en ook privé ) gemaakt uit flexotane , zijn zeer goed.
Nog nooit nat mee geweest, ook al is ze intussen meer dan 10 jaar oud.
Enkel aan de onderkant, ter hoogte van de laarzen is een rits, met velcro.
Ik zoek effe de link en plaats hem.
voila, hier dus
http://www.damenleathers.nl/race_regenkleding.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog nooit nat mee geweest, ook al is ze intussen meer dan 10 jaar oud.
Enkel aan de onderkant, ter hoogte van de laarzen is een rits, met velcro.
Ik zoek effe de link en plaats hem.
voila, hier dus
http://www.damenleathers.nl/race_regenkleding.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
John
- Contacteer:
Van hier uit niet zo ver. Dus den deze gaat ook een van deez dagen langs. 
een overbroek van Richa, kost 29€ en deze morgen in de regen naar Gent. No problemo. Is nu ook al drie jaar oud. Heb ze zeker een dikke maat te groot gekocht dan is ze rap aan en uit.
J
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
Relax
Deze: 
http://www.motorfreaks.nl/nieuws/produc ... k-zip.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerst rits en dan fatsoenlijk velcrosluiting dicht doen: geen spatje. Al jaaaaaren niet.
http://www.motorfreaks.nl/nieuws/produc ... k-zip.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerst rits en dan fatsoenlijk velcrosluiting dicht doen: geen spatje. Al jaaaaaren niet.
I respect your opinion. But I don't give shit.
De Flexothane spreekt mij wel aan maar de prijs niet!Relax schreef:Deze:
Voorstel van Relax ziet er mij ok uit, op voorwaarde dat hij echt waterdicht is
aan het zitvlak en omgeving!
-
Relax
Ik kan niet meer zeggen dan wat ik zelf ervaar, maar ik rij elke werkdag 130 km, door weer en wind.
In de zomer met een jeans, als het regent met die broek erover. In de winter met een normale motorbroek, maar als het erg slecht is, met de regenbroek erover (kruip niet graag in nat spul als ik opnieuw moet rijden)
Nog nooit problemen gehad. Als het langdurig hoost, komt er sowieso water binnen, maar niet door de broek.
Erg belangrijk: het goed sluiten van de velcrosluiting.
Ik kan geen foto uploaden, is nochtans jpg... Gemaild.
In de zomer met een jeans, als het regent met die broek erover. In de winter met een normale motorbroek, maar als het erg slecht is, met de regenbroek erover (kruip niet graag in nat spul als ik opnieuw moet rijden)
Nog nooit problemen gehad. Als het langdurig hoost, komt er sowieso water binnen, maar niet door de broek.
Laatst gewijzigd door Relax op 10 mei 2011, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Motorista7
Vorig jaar de Flexothane gekocht, na de positieve commentaren van o.a. Harald hier op het forum (en nog verschillende anderen). Nog geen seconde spijt van gehad! Kost wat, maar je hebt dan ook goed spul, en als het zo lang mee gaat als dat van Harald, zal het uiteindelijk een goed(e)koop worden.
R1200R
-
moh_fan
- Contacteer:
Dat begrijp ik dan even niet....Relax schreef:Als het langdurig hoost, komt er sowieso water binnen, maar niet door de broek.
Waardoor komt het water dan wel binnen?
Zoals het hier nu staat is het alsof de broek niet waterdicht is...
Smaken verschillen, maar ik kan me voorstellen dat dat "ge-velcro" op den duur op de zenuwen kan beginnen te werken als je de broek tijdens een rit met wisselende weersomstandigheden vaak aan-en uit wil /moet trekken.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Met de velcro heb ik totaal geen probleem,reeds gewoon met huidige broek.Relax schreef:Ik kan niet meer zeggen dan wat ik zelf ervaar, maar ik rij elke werkdag 130 km, door weer en wind.
Prijs zal dan toch wel de doorslag geven en eventueel ook afhaal afstand!
bedankt
Ronnyb
Flexothane regenbroeken koop je al vanaf een 20€ maar dan heet het werkbroek ipv motorregenbroek...
hoor maar eens rond bij verdelers van werkkledij regen flexothane, de flexo is trouwens een uitloper van wat Baleno 20 jaar geleden al gebruikte
hoor maar eens rond bij verdelers van werkkledij regen flexothane, de flexo is trouwens een uitloper van wat Baleno 20 jaar geleden al gebruikte
-
Relax
Bij langdurig hozen komt er water zoals in elke broek: onder je jas en over de rand. Heb je niet met een overall, maar daar loopt het dan weer je jas binnen langs de kraag en zo in je overall.moh_fan schreef:Dat begrijp ik dan even niet....Relax schreef:Als het langdurig hoost, komt er sowieso water binnen, maar niet door de broek.
Waardoor komt het water dan wel binnen?
Zoals het hier nu staat is het alsof de broek niet waterdicht is...
Let wel: ik heb het over noodweer.
Maar de broek is perfect waterdicht.
En over die velcro: ik doe het ding nooit volledig open, maar ongeveer tot m'n knieën. Veel makkelijker in en uit en je hoeft die hele zooi niet altijd open en dicht te doen. Lukt erg goed.
Hey Danny dat heb je ook bij regenvestjes. Vergeet dat dan eerst wel niet te testen. De stiksels voor motorkledij zijn dikwijls veel steviger. Zo reed ik ooit eens een regenvestje aan flarden. Het scheurde per 30km verder en verder.Danny schreef:Flexothane regenbroeken koop je al vanaf een 20€ maar dan heet het werkbroek ipv motorregenbroek...
Bij mijn richa vestje (ook goedkoop) heb ik het nooit gehad.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Ja je krijgt altijd vocht naar binnen. Ook als je waterdichte laarzen heb, er staat bij mij altijd 10 cM water in....
IK gebruik zelf een Hein Gericke regenbroek over de lederhosen, en daar ben ik niet ontevreden over.
In de winter een tuinbroek van Hein Gericke en die is ook heel goed en waterdicht.
En ja de laarzen ondr de broek stoppen en niet er overheen
IK gebruik zelf een Hein Gericke regenbroek over de lederhosen, en daar ben ik niet ontevreden over.
In de winter een tuinbroek van Hein Gericke en die is ook heel goed en waterdicht.
En ja de laarzen ondr de broek stoppen en niet er overheen
Gij hebt mij nog nie zien werken zeker en als 't dan nog nie kapot gaatDe stiksels voor motorkledij zijn dikwijls veel steviger. Zo reed ik ooit eens een regenvestje aan flarden