aankoop leren pak

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: aankoop leren pak

Bericht door Dirk Pauwels »

Jo De Paepe schreef:
2de handse Damen, voor de locals van respectabele leeftijd, er was een winkel in de kokkelbeekstraat in Sint-niklaas
Tiens , wij zijn waarschijnlijk van ongeveer hetzelfde bwjaar. Heb er ook eentje daar gekocht , een eendelig Ago replica .
Qua bescherming tegen de regen en in de winter ,ne vetfrak van Bellstaf erover :grin:

Kzei het toch: respectabele leeftijd hé... 8-) (voor ne motard toch... :silent: )
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: aankoop leren pak

Bericht door Dirk Pauwels »

Relax schreef:Klopt, maar voor kwalitatief goed spul én bijhorende garantie en afhandeling rij ik met plezier wat kilometers. Beter dat dan in je buurt kopen en waar je bij problemen niet heen kunt.
Dat maakt afstand erg relatief.
Bimoto ook tevreden van. Wel best iets kopen dat in stock is, want dainese is nogal traag qua bestellingen (allez vroeger toch....)
Nog een voordeel van Bimoto is dat je daar (vroeger toch) een pak kan kopen waar de vest en broek van een verschillende maat zijn, ik had bv een broek maat 48 en vest 52, kon perfect. Bij andere zaken moet je echt de combinatie kopen en dan is vaak het de broek te groot en de vest te klein bv....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: aankoop leren pak

Bericht door Gaby »

Ik heb nochtans een pak bestaande uit verschillende maten, dat kan elders dus wel.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: aankoop leren pak

Bericht door bommelaar »

Gisteren naar Bimoto gegaan!
Eigenlijk direct mijn goesting gevonden.

Als vest heb ik dit gekocht:

Afbeelding

heb er direct een rugprotector laten bij insteken.

Als broek heb ik dit gekocht:

Afbeelding

Nu nog even mee proefrijden!

Bedankt voor de info allemaal!
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: aankoop leren pak

Bericht door edargpu »

Schoon pantalonneke.Mag ik vragen hoeveel pleuroos ge kwijt waart.
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: aankoop leren pak

Bericht door bommelaar »

Ik was in totaal (inl reinigingsproduct voor het leer en rugprotector) 750 euro kwijt. Blijkbaar waren de prijzen op hun site zonder btw :D
Maar ik denk wel dat het goed gerief is!

Vest was maat 56, broek maat 50, maar ze hebben er niet moeilijk over gedaan.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: aankoop leren pak

Bericht door Gaby »

Knap pak, zal vast en zeker veel rijplezier geven.
Mag ik aannemen dat het eerder een pak voor de mildere seizoenen is, te zien aan de stretch stukken?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: aankoop leren pak

Bericht door bommelaar »

Ja inderdaad. Dat was ook de bedoeling. In de winter blijf ik met mijn textiel pak rijden.
Vanaf het voorjaar bekijk ik het per dag welk pak ik ga aandoen (wat een luxe).
In de vest zit nog een voering die eruit kan gehaald worden.
petervdc
Berichten: 193
Lid geworden op: 15 mei 2005, 11:40

Re: aankoop leren pak

Bericht door petervdc »

Ik heb zo'n Rukka Merlin pak gekocht.
Zéér tevreden van, perfect waterdicht, zit fantastisch lekker.
En reteduur ook, inderdaad :-(

Als het koud is, een Gerbing eronder.
Maar als het warm is (+25), dan blijft het wel warm...
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: aankoop leren pak

Bericht door patrick k100 »

diene winkel in sint niklaas is dat daar nog ?
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: aankoop leren pak

Bericht door Dirk Pauwels »

patrick k100 schreef:diene winkel in sint niklaas is dat daar nog ?
Je bedoeld Hein Gericke? Is al lang weg, we hebben hier Track tussen Lokeren en Sint-niklaas en ideal motor in zwijndrecht, voor de rest is't hier stillekes
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Reinhard
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 dec 2004, 18:42
Locatie: Maldegem

Re: aankoop leren pak

Bericht door Reinhard »

Heb mij enkele jaren geleden een ééndelig Rev'it pak gekocht en ben uitermate tevreden. (de ééndelig overall TT wordt nog steeds aangeboden).
Ik ben uitermate tevreden van de pasvorm en het lage gewicht (veelal te maken met het soort leder dat gebruikt wordt).
Door het lage gewicht voelt het pak ook luchtig aan en draag ik het ook op zeer warme dagen.

Laat je niet misleiden door te denken dat zwaardere pakken beter of veiliger zijn, het is net omgekeerd. De nieuwe materialen, beschermers en leders zijn lichter en veel sterker dan vroeger. Ik heb een zware valpartij gehad op een circuit en had brandwonden onder mijn pak van de wrijving op het asfalt, maar het pak was vrijwel ongeschonden.
Kies ook voor rug, eleboog en kniebeschermers, het zijn de onderdelen die je behoeden voor erger.

Als je een pak past zorg ervoor dat er een nauwe pasvorm is want een lederen pak leeft en zet uit, dit als je niet wil dat het zitvlak na enkele jaren op je knieën hangt. Gebruik ledervet om het soepel te houden.

Probeer vele merken en pakken want allen hebben een andere pasvorm. Zorg ervoor dat je nog een rugbeschermer onder je pak kunt dragen.

En ga niet voor het goedkoopste pak want op veiligheid dien je niet te besparen. Kwaliteitsleder, pasvorm, stretchonderdelen, veiligheid heeft zijn prijs. Voor de TT heb ik 850 euro neergelegd en ik heb er nog geen spijt van, trouwens een goed textielpak kost ook iets.

Succes met je aankoop.
K1200 GT ('04) + R1200S ('07) + R 1150 GS (02)
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: aankoop leren pak

Bericht door bommelaar »

Aangezien de topic weer even boven water is gekomen, een kleine update.
Van zodra het niet regent, rij ik rond in mijn leren pak. Zit echt als gegoten en voelt solider aan dan mijn textiel pak.
Eén nadeel, maar dat is bij elk leren pak, als het warm is buiten is het ook zeer warm in het pak. Tijdens het rijden valt het goed mee, maar even stoppen aan het licht is al pokkeheet. :)

Van het pak zelf ben ik zeer tevreden, tevredener dan van mijn richa textiel pak.
Als ik een nieuw textiel pak zou moeten kopen dan zal het wss ook Dianese worden. Richa lijkt me veel van haar pluimen verloren te hebben. Helaas zelf ook al enkele keren een negatieve ervaring mee gehad.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: aankoop leren pak

Bericht door GSMax »

bommelaar schreef:Aangezien de topic weer even boven water is gekomen, een kleine update.
Van zodra het niet regent, rij ik rond in mijn leren pak. Zit echt als gegoten en voelt solider aan dan mijn textiel pak.
Eén nadeel, maar dat is bij elk leren pak, als het warm is buiten is het ook zeer warm in het pak. Tijdens het rijden valt het goed mee, maar even stoppen aan het licht is al pokkeheet. :)
Slechts 1 oplossing: HYPERKEWL vestje 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: aankoop leren pak

Bericht door bommelaar »

Heb ik. maar (pure luiheid) voor een ritje van een kwartier vind ik het niet echt de moeite om het in water te steken. maar ik zou het beter doen :D
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: aankoop leren pak

Bericht door Jan en Greet »

2-tal weken geleden 'n Richa waterdichte lederen Highlander vest en broek gekocht bij Joma, Aartselaar.€ 800 :cheers:
Vorige week vertrokken naar Auvergne en toch een paar keer pokkenweer gehad waarbij we in ware hoosbuien gereden hebben... geen druppel binnengehad, écht niet :!:
Broek en vest slorpen geen water op en wegen geen tonnen meer; zijn bovendien in een no-time droog :shock:
Perfecte pasvorm...goeie verplaatsbare protectoren...allez, ge snapt het wel...


Verwacht nu wel 'n cheque van Richa :grin:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: aankoop leren pak

Bericht door RBee »

Jan en Greet schreef:2-tal weken geleden 'n Richa waterdichte lederen Highlander vest en broek gekocht bij Joma, Aartselaar.€ 800 :cheers:
Vorige week vertrokken naar Auvergne en toch een paar keer pokkenweer gehad waarbij we in ware hoosbuien gereden hebben... geen druppel binnengehad, écht niet :!:
Broek en vest slorpen geen water op en wegen geen tonnen meer; zijn bovendien in een no-time droog :shock:
Perfecte pasvorm...goeie verplaatsbare protectoren...allez, ge snapt het wel...


Verwacht nu wel 'n cheque van Richa :grin:
Geen cafees open :?: :roll:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
louis2m
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:39
Woonplaats: Enkhuizen
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: aankoop leren pak

Bericht door louis2m »

Naar aanleiding van dit artikel heb ik het plan opgevat om me ook maar eens te trakteren op een mooie leren combi.... Maar dat gaat niet zomaar, ik ben 195 Cm lang en weeg 90 Kg en dat zou een maatje 110 ofwel een lange maat 56 moeten hebben. En ik vind 800@ echt wel de max v een extraatje. Jasje gaat redelijk hoewel ik niet mijn horloge af wil doen omdat de mouwen anders niet kunnen sluiten.
Dan draag ik in de zomer bij voorkeur korte laarzen en daar moet de broekspijp iets overheen vallen. Allemaal niet moeilijk maar in NL wonen veel lange mensen maar dat hebben de motorzaken nog lang niet allemaal in de gaten, bestellen kan wel met het gevolg dat ik 3 keer 80 Km naar een Motoport zaak moest rijden om tot de ontdekking te komen dat ze een passende Difi Combi naar mijn bescheiden wensen (mouwen/broekspijpen) niet konden leveren.... (Het broek model 110 v 2010 past goed en het verbeterde model v 2011 helemaal niet)
Dealers afgebeld, niet v de Italo merken want die maken geen lengte maten, IXS, HELD = Arlen Ness+Berik, DIFI, doen dat wel maar niemand had een pakkie in maat 110 hangen ! ?
Maar in Duitsland zijn wel zaken die het op voorraad hebben dus bestel ik een setje van HELD en, het jasje is OK maar de 110 broek was gewoon 10 Cm te kort ? !
En zo zijn we een maand verder en hijs ik me gat maar in een Lengtemaat RUKKA of doorwaai pak van DIFI wel passende 110.... :oops: :?:
Laatst gewijzigd door louis2m op 20 jun 2011, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: aankoop leren pak

Bericht door RBee »

BMW, zelfs een 114 :idea:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: aankoop leren pak

Bericht door Jan en Greet »

Geen cafees open
neeje, kon er niet meer af na die € 800 :alien:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Plaats reactie