C3 of BMW Evo 6

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tom71
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jun 2011, 21:32

C3 of BMW Evo 6

Bericht door tom71 »

Hallo,
ik wil me graag de oranje versie van een van bovenstaande helmen aanschaffen. Ik weet alvast dat het niet van zelfsprekend is de BMW in het oranje te vinden, maar mits wat geduld, schijnt het wel te gaan lukken (dixit MSS).
Ik kan me jullie raad al voorstellen: eerst passen want afhankelijk van de vorm van mijn hoofd zal de Schuberth of de BMW me beter zitten. Proefondervindelijk ging ik dus alvast de Evo6 passen. Maat 60/61 bleek mijn maat te zijn. Ding voelde goed aan, aangezien niet in die maat in stock, ging ik elders een C3 passen.
Nu blijkt dat bij de C3 een 60/61 te groot is. Hij staat los op mijn hoofd. De 58/59 past al beter, maar de 56/57 past écht goed aan. Ik dacht dat beide helmen in dezelfde fabriek gemaakt werden?
Heeft iemand anders een soortgelijke ervaring dat er tussen een System6 en C3 2 maten verschil zitten?

Tkx voor de suggesties

gr Tom
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: C3 of BMW Evo 6

Bericht door p@rick »

Ik had achtereenvolgens een Sys-3, Sys4, Sys 5 en nu sinds een maand of anderhalf een fluo-oranje Sys-6.
Bij zowel de 3, de 4 als de 5 had ik maat 56-57, en inderdaad, net wat je zegt, bij de 6 is dat ineens maat 60-61 geworden voor hetzelfde draagcomfort. Bij RAD in Willebroek heb ik de Schubert geprobeerd, en daarvoor moest ik dan weer maat 56-57 hebben.
De helm op zich is héél wat stiller dan z'n voorganger (de Sys-5), het dubbel vizier doet wat moet bij regenweer, en het ingewerkte zonnescherm is een absolute aanrader.
De BMW is voor één keer ook goeiekoper dan de Schubert waarvoor je toch zo'n 50 euro's méér moet neertellen. Raar maar waar, ik meen me te herinneren dat het in't verleden altijd anders was.
De fluo-oranje BMW-helmen worden telkens maar in beperkt lot aangemaakt. Best even rondbellen naar een paar dealers om te informeren of ze - in jouw geval- nog een 60-61 hebben liggen. Mijn helm komt van bij Ludwig in Sint-Niklaas.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Nick
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
Woonplaats: Niet van gisteren
Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.

Re: C3 of BMW Evo 6

Bericht door Nick »

Niet specifiek voor deze types, maar heb ondertussen wel al ervaren dat je elke helm moet passen alvorens tot koop over te gaan.
Soms verschilt het model en vorm zo erg dat een grotere of kleiner maat noodzaak is.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: C3 of BMW Evo 6

Bericht door p@rick »

Nick schreef:Niet specifiek voor deze types, maar heb ondertussen wel al ervaren dat je elke helm moet passen alvorens tot koop over te gaan.
Soms verschilt het model en vorm zo erg dat een grotere of kleiner maat noodzaak is.
Moet je idd zowiezo, die spullen zijn véél te duur om zomaar lukraak te kopen.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: C3 of BMW Evo 6

Bericht door wooter »

Toen ik mijn Systeem 6 kocht, was ie in fluo oranje op stock bij BMW Brussel.

Recent de C3 geprobeerd, en die past mij niet! Mijn broer daarentegen vond de 6 niet passen en is voor de C3 gegaan.

Nu 9 maanden later zit de 6 nog altijd perfect op mijn hoofd.
Plaats reactie